رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج گفت: در این صندوق ۵۰۰۰ میلیارد تومان بلاعوض قرار دادیم و ۲۰ هزار میلیارد تومان هم قرض‌الحسنه در نظر گرفتیم. این صندوق برای کسانی است که جز خداوند کسی را ندارند.

حاجی بابایی:‌ تمام پرداخت‌های بیمه سلامت امسال کاملا بروز است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس درباره صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج گفت: در این صندوق ۵۰۰۰ میلیارد تومان بلاعوض قرار دادیم و ۲۰ هزار میلیارد تومان هم قرض‌الحسنه در نظر گرفتیم. این صندوق برای کسانی است که جز خداوند کسی را ندارند.

حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در آیین نکوداشت روز ملی بیمه سلامت، گفت: آموزش و بهداشت در سایه امنیت مانند اکسیژن برای همه اضطراری است و ما مکلف هستیم تمام تلاش خود را برای آنها بگذاریم‌.

وی افزود: در مورد صندوق بیماری خاص و صعب‌العلاج، تاکید کرد: حتی یک بیمار خاص هم نباید وجود داشته باشد که مشکل تامین دارو داشته باشد. در این صندوق ۵۰۰۰ میلیارد تومان بلاعوض قرار دادیم و ۲۰ هزار میلیارد تومان هم قرض‌الحسنه در نظر گرفتیم. این صندوق برای کسانی است که جز خداوند کسی را ندارند.

او تاکید کرد: هیچ‌مشکلی برای اجرای طرح‌ نیست و خدا شاهد است اگر ۲۰ سال پیش هم این کار را انجام می‌دادیم مشکلی نبود. دوستان کمیسیون بهداشت، وزارت بهداشت و... همه استقبال کردند که طرح انجام شود. در قدم نخست ۶۰۰۰ میلیارد گذاشته شد که حتی یک نفر نباشد که بیمه نداشته باشد و این کار انقلابی انجام شد و یکی از قله‌های بودجه‌ ۱۴۰۱ بخش بهداشت و درمان بود تاجایی که تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری با بودجه ۵۰۰۰ میلیارد هم در حال تحقق است. ۱۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان یک درصدِ ارزش افزوده سهم وزارت  بهداشت و درمان هم با تاکید دولت به طور منظم پرداخت می‌شود. درواقع حدود ۳۵ هزار میلیارد تومان در حوزه سلامت درنظر گرفته شده است که این به جز  بودجه سایر بخش‌های سلامت است. نوع نگاه ما به بهداشت درمان ویژه است.

وی ادامه داد: می‌خواهیم در صندوق بیماران صعب العلاج هر آنچه که گفته شده است اجرایی شود. این قانون از اول سال ۱۴۰۱ تصویب شد، حال فکر کنید یک بیمار خاص ۴۰ میلیون پول درمان قرض کرده است و اکنون بر گردن ما حق دارد. باید آنچه که بیمار پرداخت کرده است را به او بدهیم.

حاجی بابایی افزود: به سازمان برنامه و بودجه اعلام کردیم چرا تنها ۲۰ درصد بودجه این طرح پرداخت شده است؟ گفتند چون هنوز اساس نامه این کار تایید نشده است ولی به محض تایید فورا پرداخت‌ها صورت خواهد گرفت.

حاجی بابایی درخصوص میزان پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت، تصریح کرد: تمام پرداخت‌ها امسال کاملا بروز است و اگر این حرکت‌های خوب نبود ما سال سختی در حوزه دارو و درمان می‌داشتیم‌.