سرپرست اداره کل هواشناسی استان تهران بیان کرد: سرعت باد در ایستگاه لواسان، میگون با سرعت ۷۲ کیلومتر برساعت سپس در ایستگاه هواشناسی مهرآباد با سرعت ۶۸ کیلومتر برساعت ثبت شده است و سایر ایستگاه‌ها نیز وزش باد شدید تا خیلی شدید را گزارش کردند.

تهرانی ها گوش بزنگ باشند | هشدار هواشناسی برای پایتخت
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سرپرست اداره کل هواشناسی استان تهران بیان کرد: سرعت باد در ایستگاه لواسان، میگون با سرعت ۷۲ کیلومتر برساعت سپس در ایستگاه هواشناسی مهرآباد با سرعت ۶۸ کیلومتر برساعت ثبت شده است و سایر ایستگاه‌ها نیز وزش باد شدید تا خیلی شدید را گزارش کردند.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان تهران با ارائه گزارشی از سرعت وزش باد در ایستگاه‌های هواشناسی طی ۲۴ ساعت گذشته، گفت: وزش باد شدید و خیلی شدید که می‌تواند به صورت توفان‌های لحظه‌ای نیز باشد طی عصر امروز (۳ آبان ماه) پیش‌بینی می‌شود.

مازیار غلامی، درباره سرعت وزش باد طی روز گذشته و احتمال وقوع شرایط توفانی طی امروز (۳ آبان‌ماه) اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، وزش باد شدید و خیلی شدید اتفاق افتاد و براساس هشدار سطح نارنجی صادر شده دربرخی نقاط شرایط توفانی نیز حاکم شد.

وی افزود: این شرایط جوی در ایستگاه هواشناسی لواسان، میگون و حتی سطح شهر تهران وجود داشت و بیشترین میزان سرعت باد در ایستگاه لواسان، میگون با سرعت ۷۲ کیلومتر برساعت سپس در ایستگاه هواشناسی مهرآباد با سرعت ۶۸ کیلومتر برساعت ثبت شده است و سایر ایستگاه‌ها نیز وزش باد شدید تا خیلی شدید را گزارش کردند.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان تهران درباره مدت زمان تداوم این شرایط جوی گفت: وزش باد‌های شدید و خیلی شدید که می‌تواند به‌صورت توفان‌های لحظه‌ای نیز باشد، عصر امروز نیز پیش‌بینی می‌شود. تقریبا از بعد از ظهر می‌توان افزایش ابر و بارش‌های پراکنده همراه با رعد و برق انتظار داشت، اما غروب از شدت وزش باد کاسته می‌شود.

وی تاکید کرد: وزش باد از فردا (۴ آبان‌ماه) به صورت عادی خواهد بود وشرایط جوی پایدار پیش‌بینی می‌شود بنابراین شرایط توفانی مورد انتظار نیست.

غلامی برای پیشگیری از آسیب‌های ناشی از وزش باد شدید و توفان‌های لحظه‌ای توصیه‌هایی ارائه کرد و گفت: در چنین شرایطی انجام اقدامات پیشگیرانه توسط دستگاه‌های مختلف اجرایی، استحکام سازه‌های موقت نظیر داربست‌ها و گلخانه‌ها، عدم پرواز هواپیما‌های سبک و خودداری از صعود به ارتفاعات توصیه می‌شود تا به‌صورت حداکثری از آسیب و خسارات جلوگیری شود.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان تهران درباره بارش باران طی امروز اظهار کرد: بارش‌ها در پایین‌دست به‌صورت رگباری و پراکنده با احتمال رعد و برق پیش‌بینی می‌شوند، اما بارش‌های بالادست همچون فیروزکوه، آبعلی و دماوند درساعات عصر و شب به صورت رگبار و رعد وبرق، ولی به صورت نقطه‌ای هستند.

غلامی در پایان درباره بارندگی‌های ثبت شده طی ۲۴ ساعت گذشته گفت: بارندگی‌های ثبت شده طی ۲۴ ساعت گذشته به‌صورت پراکنده و به میزان کمی بودند. به‌گونه‌ای که بیشترین میزان بارندگی در آبعلی به میزان ۱ میلیمتر، دماوند۰.۸ میلیمتر و فرودگاه امام خمینی (ره) ۰.۱ میلیمتر بارندگی ثبت شده است.