«سایمون شرکلیف» سفیر انگلیس در ایران با گذشت تقریبا دو روز از شهادت و جراحت ده‌ها نفر در حرم مطهر شاهچراغ، این حمله تروریستی را در پیامی توییتری تسلیت گفت.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

در شرایطی که رسانه‌های فارسی زبان وابسته به انگلیس طی هفته‌های اخیر پوشش لحظه به لحظه و حمایت از اغتشاشاگران در ایران را در دستور کار خود قرار داده‌اند، سفیر لندن در تهران با گذشت تقریبا دو روز از حمله تروریستی به حرم مطهر شاهچراغ درباره این حمله پیام صادر کرد.

«سایمون شرکلیف» سفیر انگلیس در ایران روز جمعه (امروز) در صفحه توییتر خود پیامی به زبان انگلیسی با موضوع حمله تروریستی روز چهارشنبه به حرم مطهر شاهچراغ منتشر کرد.

این دیپلمات انگلیسی در پیام توییتری خود نوشت: «تسلیت صمیمانه ما به ایرانی‌های بی‌گناهی که در حمله تروریستی هولناک در شیراز جان باختند؛ حمله‌ای که داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت. مردم ایران نباید در ترس چنین خشونتی زندگی کنند».

پیام تسلیت انگلیس در ایران بابت حمله تروریستی روز چهارشنبه یک عضو داعش به حرم مطهر شاهچراغ صادر شد که در نتیجه آن   15 نفر شهید و 19 نفر زخمی شدند.

پیام تسلیت توییتری سایمون شرکلیف در شرایطی منتشر شده که مقام‌های ارشد انگلیس طی هفته‌های اخیر بارها در حمایت از اغتشاشات در ایران موضعگیری کرده و رسانه‌‎های فارسی زبان وابسته به وزارت خارجه انگلیس هم در همین راستا عمل کرده‌اند.

در واکنش به فضاسازی‌های خصمانه رسانه‌های فارسی زبان لندن‌نشین علیه ایران، سایمون شرکلیف سفیر انگلیس در تهران دو بار در تاریخ سوم و سیزدهم مهرماه به وزارت امور خارجه احضار شد.

مدیرکل اروپای غربی وزارت امور خارجه ایران در دومین احضار سایمون شرکلیف تأکید کرد تهران دخالت لندن در امور داخلی ایران با توسل به تعابیر جعلی و تحریک‌آمیز را مردود دانسته و قویاً محکوم می‌کند

این مقام وزارت خارجه ایران به سفیر لندن گفت: متأسفانه طرف بریتانیایی با صدور بیانیه‌های یکجانبه و گزینشی نشان می‌دهد عملاً در سناریوسازی‌های معاندینی که در این کشور علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت می کنند، سهم دارد.

منبع: فارس