محمدصالح جوکار گفت: وقتی شرایط داخلی ناآرام می‌شود، ترور هم افزایش می‌یابد. این ناآرامی‌ها هم با برنامه آمریکا، رژیم صهونیستی و انگلستان بوده است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

عملیات تروریسیتی در حرم شاهچراغ ابعاد گسترده‌ای دارد؛ از جمله اینکه گروه‌های تکفیری در پی این اقدام چه چیز را دنبال می‌کنند و آیا در آینده هم می‌خواهند چنین رخداد تلخی را تکرار کنند و آیا ناآرام‌شدن کشور فضا را به سمت به‌وجود آمدن ترورها می‌کشاند؟

محمدصالح جوکار، نماینده مجلس، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «اتفاقی که در شیراز رخ داد، یک جنایت آشکار محسوب می‌شود؛ اتفاقی زشت، خون‌آلود و غیرانسانی که هیچگاه از ذهن مردم ایران پاک نخواهد شد. اینکه مردمی بی‌دفاع که در حال عبادت بوده‌اند به گلوله بسته شوند، وحشتناک است. اقدام تروریستی اخیر و به شهادت‌رساندن مردم صرفا ناشی از خباثت دشمنان است. گروه‌های تکفیری در ابتدا از سمت آل‌سعود به وجود آمدند و با حمایت آمریکا رشد یافتند. این گروه‌ها از جمله داعش ابزارهای غربی‌هاست تا در کشورهایی مانند سوریه ناامنی ایجاد کنند و امروز و در میانه ناآرامی‌های داخلی ایران هم می‌بینیم که آنها دست به کار شده‌اند و با استفاده از داعش در ایران اقدامات تروریستی انجام می‌دهند تا ایران را هم به سمت ناامن‌شدن ببرند».

او ادامه داد: «نکته دیگر آن است که وقتی شرایط داخلی ناآرام می‌شود، ترور هم افزایش می‌یابد. این ناآرامی‌ها هم با برنامه آمریکا، رژیم صهونیستی و انگلستان بوده است و می‌بینیم که رسانه‌های آنها چگونه علیه ایران صف‌آرایی کرده‌اند. ناآرامی‌ها هزینه‌های ضدامنیتی دارد که نمونه‌اش حمله داعش به نمازگزاران در شیراز بود. همه باید متوجه باشند که این ناآرامی‌ها چه هزینه‌هایی دارد».

این تحلیلگر مسائل سیاسی همچنین بیان کرد: «باید در مجامع بین‌المللی با کشورهایی که از ناآرامی‌ها حمایت کردند، برخورد شود. دخالت‌های بیگانگان باعث شد که عده‌ای به خیابان‌ها بیایند و جان و اموال مردم را تهدید کنند».

جوکار در پایان گفت: «به هیچ‌وجه قابل قبول نیست که برخی با اقدامات ساختارشکنانه زمینه ناامنی آن هم در حد ترور را در کشور فراهم کنند. همه باید بدانند تنها راه بازگشت آرامش به کشور است تا شاهد اقدامات گروه‌های تکفیری نباشیم».

منبع: فردا