ژاوی هرناندز، سرمربی بارسلونا، اعلام کرد که اجازه حضور رونالد آرائوخو در اردوی جام جهانی تیم ملی اروگوئه را صادر کرده است.

با اجازه ژاوی: مدافع بارسا به جام جهانی می‌رود
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، فرصت زیادی تا آغاز جام جهانی 2022 قطر باقی نمانده است و سرمربیان تیم‌های ملی امیدوار هستند که بتوانند هرچه زودتر بازیکنان‌شان را در اختیار داشته باشند. 

یکی از بزرگ‌ترین تردیدها برای ترکیب تیم ملی اروگوئه در جام جهانی 2022 این است که آیا آرائوخو شرایط حضور در میدان و فهرست نهایی اعلام شده از سوی کادر فنی این تیم را خواهد داشت یا خیر. 

این بازیکن عمل جراحی موفقی را در تاریخ 28 سپتامبر روی پای چپش در فنلاند انجام داد. انجام این عمل به این معنا بود که شانس او برای حضور در جام جهانی به شکل قابل توجهی کم خواهد شد اما او ترجیح داد که تصمیم درست را برای آینده‌اش بگیرد تا در بلندمدت به مشکل نخورد. 

ژاوی هرناندز شب گذشته پس از پیروزی برابر آلمریا در پاسخ به سوالی درباره شرایط این بازیکن گفت:« ما درباره آرائوخو و شرایط او برای حضور در اردوی تیم ملی اروگوئه صحبت کردیم. ما در این باره بارها با دیه‌گو آلونسو حرف زدیم و به این نتیجه رسیدیم که حضور در اردوی تیم ملی اروگوئه برای او خوب است و امیدوار هستیم که روند درمانش هرچه زودتر حل شود.»

گفته می‌شود که تصمیم نهایی درباره حضور قطعی آرائوخو در فهرست اروگوئه برای حضور در جام جهانی قرار است همین هفته گرفته شود اما آنها امید زیادی دارند که شرایط روانی همراهی با تیم ملی تاثیر مثبتی بر روند درمان او و به میدان رفتنش در قطر داشته باشد.