وزیر کشور ضمن اشاره به برگزاری جشنواره اقوام در گلستان، گفت: پیام اصلی این جشنواره این است که همه درکنارهم هستیم وبا پرچم وسرود ملی خود به عظمت خواهیم رسید و همه مردم ما به این مفاخر افتخار می‌کنند.

وزیر کشور: اقوام ایرانی، نقش موثری در دفاع و امنیت کشور دارند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

وزیر کشور ضمن اشاره به برگزاری جشنواره اقوام در گلستان، گفت: پیام اصلی این جشنواره این است که همه درکنارهم هستیم وبا پرچم وسرود ملی خود به عظمت خواهیم رسید و همه مردم ما به این مفاخر افتخار می‌کنند.

احمد وحیدی امشب درمراسم افتتاحیه پانزدهمین جشنواره اقوام ایران زمین اظهار داشت : اقوام ایرانی بزرگترین فرصت کشور برای نمایش قدرت مدیریت ازنوع نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند که دریک گسترده جغرافیایی بزرگ در هیچ جای دیگر دنیا دیده نمی شود.

وی با اشاره به وجود اقوام مختلف در کشور تصریح کرد: در43 سال گذشته دشمن قصد داشت ما را با اقوامان تهدید کند درحالی که وجود اقوام برای ما فرصت بزرگی را فراهم کرده و سکونت اقوام درمرزهای مختلف کشور فرصت کم نظیری را فراهم کرده به طوری که مرزهای این کشور در امنیت باشد.

وحیدی افزود: اقوام بزرگترین فرصت ها کشور برای نمایش قدرت مدیریت از نوع نظام مقدس جمهوری اسلامی بریک گسترده جغرافیایی بزرگ است که در هیچ جای دیگر دنیا دیده نمی شود.

وحیدی افزود: در کشورما هرکدام از این قومیت‌ها با فرهنگ واصالت خود در مقابل فرهنگ غرب ازکشور صیانت می کنند هرچند غربی‌ها به دنبال آن هستند که این هویت‌ها را از بین ببرند، اما ما وظیفه داریم به این هویت توجه و فرهنگ خود را در برابر فرهنگ مهاجم غرب حفظ کنیم.

وی به برگزاری جشنواره اقوام در گلستان اشاره کرد و افزود: این جشنواره پیام اصلی جشنواره این است، که همه در کنارهم هستیم و با پرچم وسرود ملی خود به عظمت خواهیم رسید و همه مردم ما به این مفاخر افتخار می کنند .

وزیر کشور افزود: اقوام ایرانی در پیشرفت کشور و امنیت کشور دخیل هستند همه از باید این فرصت بهره بگیریم و در کنار هم  یکدیگر را هم به خوبی بشناسیم و از گردشگری و اقتصاد هم غافل نباشیم.

اقوام ایرانی فرصت بزرگ کشور هستند و باید توانمندی‌های آنها شکوفا شود

احمد وحیدی همچنین امشب درحاشیه افتتاحیه پانزدهمین جشنواره بین المللی فرهنگ واقتصاد اقوام ایران زمین اظهار داشت: اقوام ایرانی فرصت بزرگ کشور ما هستند و زیر چتر ایرانی بودن نقش بزرگی را ایفا می‌کنند و  این همبستگی مورد حسد دشمنان است.

وزیر کشور گفت: ظرفیت های بزرگ فرهنگی و اقتصادی در اقوام باید شکوفا شود و این شکوفایی با شناخت و ارتباط اقوام میسر خواهد شد.

وحیدی تاکید کرد: باید ارتباط گسترده دایمی بین قومیت ها ایجاد شود تا این به قدرت و اقتدار کشور تبدیل شده و هم سبب تحکیم فرهنگ و توسعه اقتصادی این مرز و بوم شود.