در روزی که ارلینگ هالند چندان آماده نبود، منچسترسیتی شکست غیرمنتظره ای را برابر برنتفورد تجربه کرد.

دردی که آخر پپ گواردیولا را کُشت! (عکس)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، از همان دقایق ابتدایی و موقعیت خطرناک ایوان تونی در اوایل بازی مشخص بود که روز سختی در انتظار پپ گواردیولا و تیمش است. دروازه سیتیزن ها خیلی زود و در دقیقه 15 توسط تونی باز شد و در ادامه و بر خلاف بسیاری از مسابقات این فصل، سیتی علیرغم مالکیت توپ فرصت زیادی برای گلزنی روی دروازه برنتفورد پیدا نمی کرد. البته در ثانیه های پایانی نیمه اول بود که فیل فودن با یک شوت بی نظیر و استادانه به گوشه دروازه، کار را به تساوی کشاند و سیتی به کسب سه امتیاز در نیمه دوم امیدوار شد.

مطابق انتظار سیتیزن ها نیمه دوم را هجومی و با حملات پردامنه آغاز کردند و بهترین فرصت نیز در اواسط بازی نصیب ایلکای گوندوگان شد. اما ضربه ستاره آلمانی از مرکز محوطه با بی دقتی به بیرون رفت و آه از نهاد پپ گواردیولا و بازیکنان سیتی بلند شد. در ادامه هر چه از زمان بازی گذشت، مشخص بود که خستگی اجازه خلق موقعیت را به تیم مهمان نمی دهد و در نهایت یک تصمیم شاید احساسی منجر شد تک امتیاز سیتی به هیچ تبدیل شود.

روی ارسال یک کرنر در دقیقه 97، همه بازیکنان سیتی به سمت محوطه حریف رفتند و در شرایطی که نایی برای بازگشت نبود، تونی در مقابل دروازه ادرسون در موقعیتی تک به تک قرار گرفته و تیر خلاص را زد.

هفته پیش تیم تحت هدایت پپ گواردیولا در دقیقه 95 و با گلزنی ارلینگ هالند، فولام را شکست داد و البته امشب همه چیز علیه برنامه های این سرمربی اسپانیایی پیش رفت.

پپ گواردیولا در هفته های اخیر بارها به شلوغی برنامه مسابقات پیش از جام جهانی و تعدد بازی های سیتی اشاره کرده و به نظر می رسید خستگی مفرط، دلیل اصلی این شکست بدموقع برای آنها بود. به این ترتیب آرسنال با هر نتیجه ای در دیدار امشب قطعا تا پایان جام جهانی صدرنشین خواهد بود و ژانویه شلوغ سال بعد، می تواند در تعیین نام قهرمان این فصل نقش مهمی ایفا کند. 46 روز دیگر، سیتی در مقابل لیدز به میدان رفته و دوباره کورس قهرمانی از سر گرفته می شود.