مصرف غذای مناسب برای سلامتی سگ‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که کمبود ویتامین، مواد معدنی، پروتئین و کربوهیدرات یا مصراف بیش از حد هر کدام آنها می‌تواند جان حیوان را در دراز مدت به خطر بیاندازد.

بهترین غذای سگ خانگی (ارسال رایگان)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش خرید با حال، شاید برخی بر این باور باشند که می‌شود سگ خانگی را با پسماند غذاهای انسانی سیر کرد و نیاز به خرید غذای سگ نیست چون همین مقدار غذا برای آنها کفایت می کند اما واقعیت چیز دیگری است. غذای سگ یک محصول کامل به لحاظ مواد مغذی لازم برای متابولیسم استاندارد حیوان است بنابراین هر چقدر هم بهترین گوشت را به سگ خانگی بدهیم، جای غذای سگ را نمی گیرد. انواع دمنوش‌های سرماخوردگی را میتوانید از فروشگاه اینترنتی خرید با حال‌ تهیه کنید.

غذای سگ

اهمیت غذای سگ

در ابتدا باید این نکته را بدانید که شما هرچند بهترین غذای خانگی را با بهترین گوشت ها برای او فراهم کنید باز هم نمیدانید که به چه میزان باید بخورد و هرگز نمیتوانید تمام چیزهایی را که نیاز دارد را به همان میزانی که باید به بدنش برسد، در یک وعده غذایی بگنجانید. پس اگر غذای خانگی به سگتان میدهید حتما و حتما باید مکمل های مختلفی که شامل ویتامین ها، مینرال ها و … میشوند را در تمام طول عمر مصرف کنند تا کمبود ویتامین یا مواد معدنی باعث ایجاد بیماری در سگ شما نشود. شاید با خود بگویید من دو سال است که سگم را با غذای خانگی که خودم برای او میپزم تغذیه میکنم و تا کنون مشکلی برای او بوجود نیامده است اما باید بدانید که این قبیل از مشکلات در دراز مدت ایجاد میشود و ممکن است حتی به کوتاه تر شدن عمر سگ منجر شود که این خود یک دغدغه و ناراحتی بزرگ برای ما ایجاد می کند. سگ ها باید در رژیم غذایی خود 15 % کربوهیدرات، 55 % پروتئین و 30 % چربی داشته باشند. بنابر این با پختن غذای خانگی برای سگ، رژیم غذایی است را به سمت ژریم انسانی میبرید و کاملا ناخواسته یک غذای نامناسب به او میدهید که باعث بروز انواع مشکلات و بیماری ها میشود. با تمام این توضیحات به این نتیجه میرسیم که بهترین غذای سگ همان غذای خشک سگ است که نسبت به پخت غذای خانگی هم بدون دردسر و هم با کیفیت تر است. در ادامه یاد  میگیرید که کدام غذای خشک با کیفیت تر است و برای سگ شما مفید تر خواهد بود.

 

ویژگی‌های غذای سگ

فارغ از قیمت، یک غذای سگ که از کیفیت بالایی برخوردار است باید حاوی مواد معدنی و مغذی مثل پروتئین، چربی، فیبر، کربوهیدرات، ویتامین و … باشد و در این مورد کیفیت غذا در برندهای مختلف متفاوت است. همانطور که اشاره شد یکسری استانداردها برای تولید غذای سگ ها وجود دارد که باید تمامی آنها رعایت شود چنانچه این استانداردها را نداشته باشد از خرید آن اجتناب کنید. مثلا اینکه باید در غذای خشک سگ حتما از پودر گوشت با کیفیت استفاده شود و این مسئله روی بسته بندی نوشته شده باشد. با این اوصااف چنانچه روی بسته بندی غذا نوشته بود از کنجاله گوشت استفاده شده باید آن غذا را از لیست موارد انتخابی خود خظ بزنید. این نشان میدهد که میزان پروتئین کمتری در غذا وجود دارد و نمیتواند به خوبی نیاز به پروتئین را در بدن سگ رفع کند. همچنین استفاده زیاد از گندم، ذرت و سایر غلات برای حجم دادن به غذا در برخی از سگ ها ممکن است ایجاد حساست کند و مشکلات بعدی را در پی داشته باشد از قبلی خشکی پوست، خارش، ضعیف شدن دستگاه گوارش و … . همچنین باید بدانید که پروتئین گوشتی همیشه بر پروتئین گیاهی اولویت دارد زیرا سگ ها جزو دسته گوشتخواران هستند نه گیاه خواران. اگر در غذایی بجای استفاده از پروتئین پودر گوشت با کیفیت از پروتئین گیاهی مثل سویا استفاده شده باشد و یا اینکه درصد بیشتری از پروتئین سویا و درصد کمتری پودر گوشت باشد غذای با کیفیتی نیست.

غذای سگ

‌مقرون به صرفه‌بودن غذای سگ

اگر فکر میکنین قیمت غذاهای آماده خیلی بالاست و درست کردن غذای سگ توی خونه از نظر اقتصادی به صرفه تره، سخت در اشتباهین. اگر با استفاده از گوشت مرغ، سیب زمینی و سبزیجات و روغن های مفید بخواین نیازهای روزانه سگتون رو برطرف کنین، هزینه هاتون بسیار بیشتر از خرید بهترین غذای خشک برای سگ، میشن. میگین نه؟ امتحان کنین!

فواید استفاده از غذای سگ

برای خوردن غذای خشک، سگ شما باید این دونه های سفت رو بجوه. جویدن این دونه ها برای سگ 4 فایده دارن:

دندون هاش رو تمیز میکنه و تولید شدن پلاک یا همون جرم دندانی پیشگیری میکنه.

سگی که دندون های تمیزنری داره، نفس خوش بو تری داره و سرحال تر هم هست.

سگ ها عاشق جویدن هستن. با جویدن دانه های غذا خشک، غریزه جویدنشون هم ارضا میشه.

این غذاها فاسد نمیشن که نشان می دهد نیازی نیست غذای سگ در یخچال نگهداری بشن و هم نگداری کردنشون راحت تره.