برای جوردی آلبا، مربی ای بهتر از لوئیس انریکه در دنیا وجود ندارد. او البته از ژاوی هم تعریف کرد و گفت که برای او حاضرند هر کاری انجام دهند.

انریکه بهترین مربی دنیاست : برای ژاوی آدم می‌کشیم!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، جوردی آلبا هرچند در فصل جاری به اندازه فصول گذشته برای بارسا بازی نمی کند ولی در فهرست نهایی تیم ملی اسپانیا قرار گرفت و در جام جهانی احتمالا دفاع چپ ثابت لاروخا خواهد بود. آلبا که در مقطعی با انریکه مشکل داشت و حتی به تیم ملی دعوت هم نمی شد، حالا انریکه را بهترین مربی دنیا می داند.

آلبا به موندودپورتیوو گفت:«لوئیس انریکه در بارسا هم مربی من بود و او را خیلی خوب می شناسم. انریکه انسانی رک و صریح است و به بازیکنانش اطمینان حداکثری دارد. برای من او بهترین مربی دنیاست. هم از لحاظ فنی و هم انسانی، بهتر از او در دنیا وجود ندارد. انریکه به بازیکنانش نزدیک است و به آنها از هر نظر کمک می کند. این برای هر فوتبالیستی یک فاکتور مهم محسوب می شود.»

آلبا ادامه داد:«انریکه ایده های مشخصی دارد و بسیار باشخصیت است. به خاطر همین شخصیت بالاست که تمام بازیکنانش را متقاعد می کند، ایده هایش بهترین هستند و همه را در یک مسیر مشخص قرار می دهد. تمام بازیکنان در زمین سعی می کنند برنامه های تاکتیکی او را پیاده کنند. می دانم انتقادات از انریکه زیاد است اما او به آنها عادت کرده و معتقدم تاثیر منفی روی او نگذاشته اند. اینکه به خاطر سابقه بارسایی او این انتقادات مطرح می شوند را نمی دانم ولی ما بازیکنان نیز با انتقادات زندگی می کنیم. در دنیای امروزی انتقاد یک اتفاق طبیعی است. تیم بسیار متحدی داریم و هرچند چالش سختی است ولی می خواهیم قهرمان جهان شویم.»

آلبا در مورد نیمکت‌نشینی در بارسا زیر نظر ژاوی گفت:«من و ژاوی زمانی هم تیمی بودیم و حالا او مربی من است. اگر از من بخواهد بازی کنم، همه توانم را در زمین می گذارم و زمانی که می گوید روی نیمکت بنشینم، به هم تیمی هایم از روی نیمکت کمک خواهد کرد. من به بازی برای بارسا افتخار می کنم و همینجا بازنشسته خواهم شد. من هیچ مشکلی با تصمیمات ژاوی ندارم. او توانسته تیمی متحد بسازد و بازیکنانش برایش جان خواهند داد. ما برای ژاوی حاضریم آدم هم بکشیم.»