سعید جلیلی گفت: دشمنان به دنبال این هستند که نقاط مثبت کشور را بپوشانند و ناامیدی را در جامعه ترویج کنند تا نظام را ناکارآمد جلوه دهند.

سعید جلیلی: دشمنان به دنبال این هستند که نقاط مثبت کشور را بپوشانند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سعید جلیلی گفت: دشمنان به دنبال این هستند که نقاط مثبت کشور را بپوشانند و ناامیدی را در جامعه ترویج کنند تا نظام را ناکارآمد جلوه دهند.

سعید جلیلی دوشنبه شب ۲۳ آبان در جلسه پرسخ و پاسخ دانشجویی در دانشگاه بیرجند و پس از شنیدن نظرات دانشجویان، اظهار کرد: ما امروز به حرکت دانشجویی به عنوان یک ضرورت نظام، انقلاب و کشور نیاز داریم.

وی افزود: هر دانشگاه ما باید به مثابه یک دولت سایه عمل کند، یک گفتمان و دیده‌بانی که قدم به قدم و سایه و سایه تحولات کشور را دنبال و نسبت به آن اقدام لازم را انجام دهد کم داریم که این موضوع بسیار اهمیت دارد.

جلیلی ادامه داد: باور من این است چنین  جلساتی ضروت دارد لازم است و اگر از دانشجو انتظار داریم که یک حضور فعال و موثر در جامعه داشته باشد باید بستر را برای دانشجوی فراهم کنیم.

وی بیان کرد: حرکت دانشجویی در حداقل در 60 و70 سال گذشته در سربزنگاه‌ها و نقطه‌هایی توانسته یک حرکت مهم و موثر باشد، در سقوط دولت ملی حرکت دانشجویی بود و تاکنون در برهه‌های مختلف از جمله دفاع مقدس حضور بسیار ارزشمندی حرکت دانشجویی داشته است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با تاکید براینکه یکی از مواردی که می‌تواند علامت خطر را روشن کند، اساتید و دانشجویان دانشگاه‌ها هستند که باید مسائل مختلف در جامعه توسط آن به بحث و گفت و گو گذاشته شود، تصریح کرد: اینکه مقام معظم رهبری در دهه 80  بحث کرسی آزاد اندیشی را مطرح کردند با همین نگاه بود و فرمودند که محافظه کاری قتلگاه انقلاب است.

وی اظهار کرد: اگر شما به عنوان دانشجو و استاد خطایی را دیدید و به هر دلیلی نسبت به آن محافظه کاری داشتید، ضرر همه حتی کارگزاران خواهد بود.

جلیلی با تاکید براینکه باید دانشگاه با توجه به ظرفیت خوبی علمی باید اولویت‌های جامعه را مطرح کند، بیان کرد: دانشگاه‌های کشور در رشته‌های مختلف فعالیت دارند و این فعالیت‌ها در راستای پیشرفت کشور است.

وی تصریح کرد: نباید دانشگاه ما یک دانشگاه منفعل و بی‌تفاوت باشد چرا این همان چیزی است که دشمنان به دنبال آن هستند، از آنجایی که دانشجو فاقد محافظه کاری و فطرت پاک است که بحث و مطرح کردن مباحث از سوی آن بسیار ارزشمند است.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی، سپری کردن بهترین دوران عمر دانشجو در دانشگاه‌ها را بالاترین هزینه در دانشگاه‌ها در راستای کسب و علم و دانش دانست و ادامه داد: اگر ما امروز مشکلاتی در کشور داریم یکی از مهمترین مجراها و بسترهایی که می‌تواند به حل مشکلات کمک کند دانشگاه‌ها و حرکت‌های دانشجویی است، به عنوان مثال  در خصوص عدم قالب شدن فضاهای پوپولیستی تنها حرکت‌های دانشجویی است که می‌تواند جلوی آن را بگیرد.

وی افزود: .دشمنان به دنبال این هستند که نقاط مثبت کشور را بپوشانند و ناامیدی را در جامعه ترویج کنند تا نظام را ناکارآمد جلوه دهند.

جلیلی با اشاره به اینکه دشمنان از ابتدای پیروزی انقلاب تمام گزینه‌های روی میز خود از جنگ سخت، ترور، تهدید، فشار اقتصادی، جنگ نرم و رسانه‌ای را بر علیه ما طراحی کردند، بیان کرد: دشمنان از تمام گزینه‌هایی که در دست داشتن برعلیه ما استفاده کردند.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی بیان کرد: اکنون بعد اجرای تمام گزینه‌های روی میز به چاقوکشی، اغتشاشات و چند تا فش دلخوش کرده‌اند از روی استیصال است، زمانی دشمنان می‌گفتند که سیم خاردار به ایران ندهید امل امروز می‌گویند که آن سلاح پیشرفته را آیا ایران داده‌ یا کشوری دیگری داده است و خود به قدرت ایران پی برده‌اند و این قدرت نشأت گرفته از ملت است.