سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیروز دوشنبه حملات پهپادی و موشکی علیه تروریست‌های مستقر در کردستان عراق را از سر گرفت و موج جدیدی از حملات توپخانه‌ای و موشکی علیه مواضع گروهک‌های تجزیه‌طلب تروریستی مستقر در اقلیم کردستان عراق آغاز شد. این اقدام نیروی زمینی سپاه ۲ مهرماه بعد از اخطارهای مکرر به گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب با حملات سنگین علیه آنها انجام شد و ایران اعلام کرد تا زمانی که تجزیه‌طلب‌ها دست از تحرکات خود برندارند، این حملات را ادامه می‌دهد. این درحالی‌است که ۱۶ مهرماه اعلام و تاکید شد حملات سپاه پس از انهدام اهداف از پیش تعیین‌شده متوقف شده اما ادامه آن منوط به رفتار آتی مسئولان اقلیم شمال عراق خواهد بود.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

با توجه به استمرار شرارت‌های تجزیه‌طلبان، مقر حزب دموکرات در کوی ‌سنجق با موشک و همچنین مقر حزب کومله با پهپاد مورد حمله سپاه قرار گرفته است و در عملیات دیروز نیروی زمینی سپاه علیه تروریست‌های تجزیه‌طلب اقلیم شمال عراق مقرهایی هدف قرار گرفته که در جوار جمعیت نبوده بلکه مقرهایی بود که در عملیات ربیع برخی جاها مورد اصابت قرار گرفته بود اما تروریست‌ها مجددا در آنجا مستقر شدند که از این رو با موشک و پهپادهای انتحاری و رزمی هدف قرار گرفت و مقرهای حاشیه مرز هم با توپخانه زیر ضرب رفت. 

حالا کمی به عقب‌تر برویم و دقیقا به ششمین روز مهر برسیم؛ قبل از عملیات ربیع که در ششم مهرماه امسال انجام شد ایران به‌طور مرتب به اقلیم شمال عراق و دولت مرکزی عراق هشدار داد که گروهک‌های تجزیه‌طلبی که در شمال اقلیم عراق هستند و مقرهای مختلفی در منطقه شمال عراق دارند را یا اخراج و خلع‌سلاح یا اردوگاه‌نشین کنند اما به هر شکل این اتفاق رخ نداد و گروهک‌های تجزیه‌طلب هم اقدامات تروریستی خود را هم در داخل ایران از مبدأ عراق انجام دادند و هم در برخی از اغتشاشاتی که در منطقه شمال‌غرب کشور صورت گرفت، جاپای عناصر ضدانقلاب و تجزیه‌طلبی که در شمال عراق مقرهای مختلفی داشتند دیده شد. بنابراین عملیات ربیع در یک حجم گسترده انجام شد و مقرهای آنها به‌طور کامل آسیب دید و تعدادی هم به هلاکت رسیدند. ارتباط مستمر با دولت عراق و مسئولان اقلیم البته تهران پس از عملیات ربیع به‌طور مرتب با دولت مرکزی عراق و مسئولان اقلیم شمال عراق ارتباط داشت و حتی مسئولان وزارت امور خارجه کشورمان و عناصری که قرار بود با این افراد مذاکره کنند، با برگزاری جلساتی در جهت خلع‌سلاح و اخراج گروه‌های تروریست از شمال عراق ارتباط‌مان برقرار بود و جلسات مختلفی هم وجود داشت و قول‌هایی هم داده شد اما ظاهرا تا الان که حدود ۵۰ روز از آن موضوع گذشته هیچ اقدام عملی صورت نگرفته و همچنان مقرهایی که در آن عملیات آسیب دیدند و منهدم شدند را تخلیه کردند و با رفتن به میان مردم، آنجا مستقر شدند؛ موضوعی که برای امنیت مردم شمال عراق بسیار مهم است.

جزئیات جدید از عملیات سپاه

در همین زمینه سردار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه جزئیات دومین عملیات موشکی و پهپادی نیروی زمینی سپاه علیه تروریست‌های تجزیه‌طلب اقلیم شمال عراق را تشریح و اعلام کرده است: تروریست‌ها در میان جمعیت مستقر شدند و ما طی یک برنامه‌ریزی دقیق علیه برخی از مقرهای آنها که تراکم جمعیتی در اطراف‌شان وجود نداشت عملیات انجام دادیم. سردار پاکپور با بیان این‌که ما درباره امنیت خودمان با هیچ‌کسی تعارف نداریم گفت: چندین مکان است که من از آنها اسم می‌برم که بدانند ما نسبت به همه آنها اشراف داریم و قبلا هم به مسئولان اقلیم شمال عراق و دولت مرکزی عراق اسامی آنها را اعلام کرده‌ایم.

لوکیشن دقیق تروریست‌ها 

وی با بیان اینکه مردم بکر جو باید تروریست‌ها را طرد کنند تا امنیت‌شان برقرار شود به سایر مناطقی که تروریست‌ها در آنجا مستقر هستند اشاره کرد و  گفت: توپوزآباد  روستایی است که در کنار آن تروریست‌ها اردوگاهی ایجاد کردند  که حتما در عملیات‌های بعدی آن منطقه را مورد هدف قرار می‌دهیم. 

وی با بیان این‌که هدف از حضور تروریست‌ها در میان جمعیت استفاده از مردم عادی به‌عنوان سپر دفاعی برای خودشان است، تصریح کرد: ما قطعا ملاحظاتی داریم تا مردم بی‌گناه و خانواده‌ها مورد اصابت قرار نگیرند. هم‌اکنون نیز به همه این عزیزان اعلام می‌کنیم که ما نمی‌دانیم مناطقی که این افراد حضور دارند خانواده‌ای مستقر هست یا خیر. ما بالاخره برای امنیت خودمان اینها را هدف قرار می‌دهیم.

سردار پاکپور ضمن برشماری سایر نقاط استقرار تروریست‌ها گفت: زرگوییز، گردچال، جژنه‌کال و پاکشهر جزو مناطقی است که هم روستا هستند و هم جزو مناطق شهری و شهرکی. تروریست‌ها در کنار این روستاها و شهرک‌ها مستقر هستند و ما حتما در عملیات‌های بعدی آنها را مورد هدف قرار می‌دهیم. ما از مردم این روستاها و شهرها می‌خواهیم و تقاضا داریم که یا تروریست‌ها را طرد کنند یا اطراف مقرهای آنها حضور نداشته باشند تا دچار آسیب نشوند. این نکته‌ای است که هم باید مردم منطقه هم دولت اقلیم شمال عراق و هم دولت مرکزی عراق به آن توجه جدی داشته باشند.

بنا نداریم حتی خانواده‌ تروریست‌ها دچار آسیب شوند

فرمانده نیروی زمینی سپاه با بیان این‌که ما بنا نداریم حتی خانواده‌های تروریست‌ها دچار آسیب نشوند، تاکید کرد: همین‌ها هم باید به شکلی باشد که مقرهای آنها در خانه‌های سازمانی آنها نباشد. اکنون در برخی مناطق شاهد هستیم که تیم‌های ترور این گروهک‌ها در خانه‌های سازمانی مستقر هستند و ما به‌طور دقیق از جزئیات آنها مطلع هستیم و این‌که در چه منطقه‌ای قرار دارند.

وی افزود: اما به لحاظ ملاحظه‌ای که درباره افراد بی‌گناه و خانواده‌ها داریم از منهدم کردن آنها پرهیز داریم اما بعدا نمی‌دانیم که اینها اطراف‌شان خانواده هست یا نیست و حتما مورد هدف قرار خواهیم داد. ان‌شاءا... هم مردم منطقه، هم دولت مرکزی عراق و هم دولت اقلیم شمال عراق نسبت به این موضوعات حساسیت نشان دهند و اقداماتی که در جهت امنیت مردم خودشان است را انجام بدهند که اخراج و خلع‌سلاح این گروهک‌های تجزیه‌طلب و تروریستی از اقلیم شمال عراق است.

برچیدن بساط تروریست‌ها، خواسته قانونی است

روابط عمومی کل سپاه از عملیات موشکی و پهپادی نیروی زمینی سپاه علیه مقرها و مراکز تروریست‌های تجزیه‌طلب ضد ایرانی در اقلیم شمال عراق خبر داد.در بخشی از  اطلاعیه روابط عمومی کل سپاه با اعلام خبر آغاز عملیات موشکی و پهپادی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی علیه مقرها و مراکز تروریست‌های تجزیه‌طلب ضد ایرانی در اقلیم شمال عراق، آمده‌است: در پی تداوم بی‌عملی‌ها و برخی غفلت‌های آشکار و بعضا تعمدی مقامات اقلیم شمال عراق در برخورد با فعالیت‌ گروهک‌های تروریستی ضد انقلاب و ضد ایرانی تجزیه‌طلب که سال‌هاست برای توطئه و تعرض علیه ملت ایران در سرزمین اقلیم لانه کرده‌اند؛ به رغم عملیات ماه گذشته، مجددا تروریست‌ها در حال تحرک و اقدام برای ایجاد ناامنی در ایران اسلامی برآمده‌اند. لذا با توجه به شرایط و اشراف اطلاعاتی و برنامه‌ریزی عملیاتی از صبح دوشنبه مقرها، مراکز و همچنین معابر حمل و انتقال سلاح و مهمات تروریست‌ها به ایران مورد اصابت عملیات موشکی و پهپادی رزمندگان اسلام قرار گرفت. | منبع: روزنامه جام جم