رئیس‌جمهور گفت: امروز در شرایط جنگ رسانه‌ای قرار داریم و آرایش فعلی نیز متناسب با این جنگ نیست.

رئیسی: آرایش فعلی متناسب با جنگ رسانه‌ای نیست
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رئیس‌جمهور گفت: امروز در شرایط جنگ رسانه‌ای قرار داریم و آرایش فعلی نیز متناسب با این جنگ نیست.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در همایش جهاد تبیین که صبح امروز(پنجشنبه، 26 آبان) در محل سالن اجلاس سران برگزار شد، در سخنانی، گفت: فرهنگ اسلامی از جهاد تبیین که سخن حکمیانه رهبر انقلاب در مقطعی که بیان فرمودند و بارها بر آن تاکید کردند که نیاز کشور نیز جهاد تبیین است.

هنر روایت اول است

رئیس جمهور افزود: وقتی روایت اول توسط دیگران انجام شد مجبوریم کنشی و انفعالی عمل کنیم.

خیلی از خواص در آزمون اتفاقات اخیر مردود شدند

رئیس جمهور با اشاره به اتفاقات اخیر از مردودشدن خواص گفت و افزود: ترس از جوسازی ها باعث شد که این اتفاق بیفتد. وقتی میپرسی چرا از قلم و بیان و هنرت استفاده نکردی می گویند چون از فضای مجازی میترسم!

وی افزود:کار جهادی با کار عادی متفاوت است، راه رفتن عادی و اقدامات معمولی را  اقدامات جهادی نمی‌دانند، در حرکت جهادی، جهادگر باید توانایی و رسالت خودش و اقدامات خودی‌ها را و دشمن و توانایی‌هایش را ببیند، دویدن و شتابش را متناسب با آنچه که اقتضای یک حرکت جهادی است، کند و با شناختی که از دشمن به دست می‌آورد، بتواند بر او پیروز شود.

رئیس‌جمهور ادامه داد: «جاهدو باموالکم و انفسکم»، جهاد با مال و جان و لسان در اقسام جهادهایی که همه مسلمین تکلیف شده‌اند، جهاد تبیین است، جهاد تبیین بسیار اهمیت دارد که در ذیل یکی از آیات شریفه قرآن کریم نیز روایاتی ذکر شده است.

رئیسی اضافه کرد: کسانی که می‌خواهند سخن دین را به گوش مردم برسانند، شرط موفقیتش این است؛ فقط خشیت از او داشتند و از غیر او خشیت نداشتند. در چند مورد در قرآن کریم این تعبیر به کار رفته است، یکی از آنان تغییر قبله است، ولایت حضرت امیرالمومنین علی (ع) سوم در آیه‌ای مربوط به امر به معروف و نهی از منکر یا تبلیغ رسالات الهی است.

وی با بیان اینکه خشیت با خوف متفاوت است، گفت: حسب روایت، خشیت یعنی حقیقتا احساس شود آنچه که تأثیرگذار است، سخن خدای و تبیان است.

رئیس‌جمهور تأکید کرد: هر سخنی را که تبیان و هر روشنگری را تبیین نمی‌گویند؛ در تبیین نکاتی نهفته است، در آیات مربوط به جنگ احزاب در کنار منافقین و یهود از شایع‌پراکنان نیز سخن می‌گوید که این مسئله نشان‌دهنده نقش شایع‌پراکنان است؛ نقش دروغ‌پردازان و شایع‌پراکنان و کسانی که می‌خواهند ادراک را شکل دهند؛ این جنگ شناختی است.

رئیسی با طرح این سوال که چه باید کرد در عرصه‌ای که تلاش بر آن است تا ادراک را عوض کنند و خوب را بد جلوه بدهند و بد را خوب جلوه بدهند، گفت: این عرصه‌ای است که روابط عمومی‌ها با آن مواجهند، می خواهند نقاط قوت را بسیار ناچیز و کم‌بها جلوه دهند و تلاش کنند نقاط ضعف را بزرگنمایی کنند.

وی اضافه کرد: این همان جنگ رسانه‌ای است که با آن مواجهیم؛ در جنگ رسانه‌ای باید متناسب با آن آرایش را اتخاذ کرد، آرایش فعلی متناسب با جنگ نیست.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: این سخن حکمیانه رهبر انقلاب مبنی بر جهاد تبیین بسیار ضرورت دارد، 43 سال جهاد، ایستادگی، مقاومت و پیشرفت‌های بسیار در حوزه علم و فناوری و کارهای مختلفی در بخش‌های گوناگون انجام شده که باید به درستی بیان می‌شد.