تیم ملی ایران به دنبال کسب سومین برد خود در تاریخ مسابقات جام جهانی است.

پرش به سال 2038، لازمه تاریخ‌سازی ایران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی فوتبال ایران آخرین روزهای آماده‌سازی خود را برای حضور قدرتمند در جام جهانی 2022 پشت سر می گذارد. این تیم روز سی‌ام آبان ماه در اولین دیدار دور گروهی خود مقابل انگلیس به میدان خواهد رفت. ایران در ادامه نیز با ولز و امریکا بازی می کند.

شاگردان کارلوس ‌کی‌روش، در حالی برای اولین صعود خود به دور حذفی تلاش می کنند که تیم های حاضر در گروه B به جز انگلیس، سابقه درخشانی در این زمینه ندارند و کسب سه نتیجه هوشمندانه می‌تواند آنها را به این هدف مهم برساند. برای صعود قطعا باید یکی از سه نتیجه کسب شده، با برد همراه باشد؛ همین موضوع نیاز به سنت‌شکنی خواهد داشت.

تیم ملی فوتبال ایران طی پنج دوره حضور قبلی خود هیچ‌گاه در دو دوره متوالی به برد دست نیافته است. این تیم کلا دو بار طعم پیروزی در جام جهانی را چشیده است. برد اول در جام جهانی 98 فرانسه مقابل امریکا که دومین تجربه حضور ایران در جام جهانی بود، به دست آمد. این تیم دومین برد خود را نیز بعد از دو دوره انتظار (در جام های جهانی 2006 و 2014 بردی به نام ایران ثبت نشد) در جام جهانی 2018 مقابل مراکش کسب کرد.

به این ترتیب برای تاریخ سازی و رقم زدن اولین صعود به دور حذفی جام جهانی، شاگردان کی‌روش نیاز دارند تا برای اولین بار در تاریخ طی دو دوره متوالی جام جهانی برد کسب کنند. امریکا، ولز و انگلیس حریفانی هستند که ایران مقابل آنها به میدان خواهد رفت و باید دید می تواند حداقل یکی از آنها را شکست داده و شانس صعود خود را بالا ببرد یا خیر.

این سنت‌شکنی در حالی از تیم ملی انتظار می رود که برای کسب اولین برد در جام جهانی، 20 سال و برای کسب دومین برد در این جام، 20 سال دیگر زمان نیاز بود. در صورتی که طبق الگوریتم یاد شده پیش برویم، برد سوم ایران را باید در جام جهانی 2038 شاهد باشیم مگر اینکه همه چیز در قطر برخلاف روند تاریخی پیش برود.