نماینده عربستان سعودی در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی ضمن ذوق زدگی از قطعنامه پیشنهادی علیه ایران در شورای حکام، گفت که ریاض از این مسئله استقبال می‌کند.

ذوق‌زدگی ریاض از قطعنامه آژانس اتمی علیه ایران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

عبدلله بن خالد بن سلطان نماینده عربستان سعودی در شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی شامگاه امروز پنجشنبه ادعاهایی علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح کرد.

شبکه خبری العربیه به نقل از بن سلطان گزارش داد، عربستان سعودی از پیش‌نویس قطعنامه‌ای که از ایران می‌خواهد با آژانس همکاری کند، استقبال می‌کند.

این مسئول سعودی همچنین مدعی شد که پیش‌نویس مذکور، بازتاب دهنده نگرانی در قبال آنچه آن را تخطیهای ایران نامیده است، می‌باشد.

عربستان سعودی در پایان ادعا کرد: خواستار اتخاذ موضع قاطعی برای مقابله با رفتار غیر مسئولانه ایران هستیم.

پیش‌نو‌یس قطعنامه ضد ایرانی تهیه شده از سوی آمریکا و سه کشور اروپایی عضو برجام جمعه شب ۲۰ آبان در اختیار شورای حکام آژانس قرار گرفت و قرار است در نشست این شورا بررسی شود.

رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم روز گذشته با ادعای معتبر نبودن پاسخ‌های ایران به سوالات آژانس درباره «مسائل حل نشده باقیمانده» مورد ادعای این نهاد، خواستار همکاری ایران با آژانس شد.

اصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز گفت: جمهوری اسلامی ایران اقدام آمریکا و سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان در پیشنهاد قطعنامه ضد ایرانی به شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را محکوم کرده و آن را غیرقابل قبول و مردود می‌داند.

کنعانی تاکید کرد: هیچ تردیدی نیست که آمریکا، انگلستان، فرانسه و آلمان به عنوان بانیان اصلی این قطعنامه ضد ایرانی با سوء استفاده از شرایط اخیر، صرفا با انگیزه و هدف اعمال فشار سیاسی بر ایران، پیشنهاد تصویب این قطعنامه را به شورای حکام داده‌اند، اقدامی که تاثیر منفی بر روند حل و فصل فنی موضوعات مدنظر آژانس خواهد گذاشت.

وی در پایان با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران ضمن پایبندی به اصل وفای به عهد در اجرای تعهدات بین‌المللی خود، در دفاع از منافع و حقوق کشور و مقابله با فشارها و زیاده خواهی‌های آمریکا و کشورهای غربی مصمم و پایدار خواهد بود، گفت: بی‌تردید در صورت تصویب قطعنامه، پاسخ تهران قاطع و موثر خواهد بود.

حسین امیرعبداللهیان هم دیروز در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه آفریقای جنوبی نسبت به اقدام غیرسازنده در آژانس اتمی هشدار داد.

منبع: فارس