بعد از هشت ماه تحلیل، کری خوانی و آماده‌سازی سرانجام جام جهانی فوتبال برای ایران و انگلیس به طور رسمی شروع خواهد شد.

نظرسنجی: ایران برابر انگلیس شگفتی‌ساز می‌شود؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه" حساس‌ترین و احتمالا دشوارترین دیدار ایران در جام جهانی 2022 قطر، از ساعاتی دیگر در ورزشگاه خلیفه شهر دوحه آغاز خواهد شد تا به این ترتیب بعد از نزدیک به چهار سال و نیم، بار دیگر فضای فوتبال ایران رنگ و بوی جام جهانی به خودش بگیرد.

دیدار امروز برابر انگلیس، از جنبه‌های مختلفی حائز اهمیت است که شاید مهم‌ترینِ آن، حیثیتی‌شدن این مسابقه از زمان کری‌خوانی رسانه‌های انگلیسی باشد. جایی که نشریات و وبسایت‌های فوتبالی این کشور ایران را حریفی ساده انگاشته و از برخورد با این قرعه با آغوش باز استقبال کردند. در طرف دیگر کارلوس کی‌روش سرمربی ایران هم در نشست خبری دیروز صحبت‌های بسیار امیدوارانه‌ای انجام داده که توقع شنیدنش از سوی او نمی‌رفت.

ترکیب ایران برابر انگلیس طبق شنیده‌ها، با شگفتی‌های بسیار زیادی همراه خواهد بود و آن طور که پیش‌بینی می‌شود، علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، سیدمجید حسینی، مرتضی پورعلی‌گنجی، روزبه چشمی، میلاد محمدی، علی کریمی، احمد نورالهی، احسان حاج‌صفی، علیرضا جهانبخش و مهدی طارمی یازده بازیکن منتخب سی‌کیو برای تقابل با انگلیس خواهند بود که باید مقابل نایب‌قهرمان یورو به رقابت بپردازند.

در آن سو، گرت ساوت‌گیت، سرمربی تیم ملی انگلیس هم جردن پیکفورد، تریپیه، مگوایر، استونز، شاو، بلینگهام، رایس، ماونت، ساکا، استرلینگ و هری کین را مطابق تحلیل‌های رسانه‌های انگلیسی به میدان می‌فرستد تا نخستین دیدار خودشان در این جام را برگزار کنند.

به هرحال شروع خوب در جام جهانی، رویایی است که کارلوس کی‌روش دو بار با ایران برابر نیجریه و مراکش آن را تعبیر کرده و حالا ماموریت بی‌اندازه دشوار موفقیت برابر انگلیس را پیش روی خود و شاگردانش می‌بیند و از طرف دیگر، گرت ساوت‌گیت هم به واسطه نتایج ضعیف در لیگ ملت‌های اروپا، تحت فشار زیادی قرار دارد و چاره ای جز پیروزی برابر ایران در اولین بازی تیمش ندارد.

شما مخاطبین ورزش سه می‌توانید پیش‌بینی خودتان از نتیجه دیدار ایران برابر انگلیس را ثبت کرده تا در سریع‌ترین زمان با سایر کاربران سایت به اشتراک گذاشته شود.