اولین بازی روز سوم جام جهانی را آرژانتین و عربستان آغاز کردند. دیداری که تصور می‌شد با پیروزی آسان شاگردان اسکالونی همراه شود.

عربستان 2 - آرژانتین 1: معجزه‌ها وجود دارند!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ورزش سه، بازی مطابق انتظار پیش رفت و آرژانتینی‌ها خیلی زود و از دقیقه ۱۰ با گل مسی از روی نقطه پنالتی پیش افتادند. گلی که به نظر می‌رسید آغاز یک جشنواره گل باشد اما هوش رنار شاگردان اسکالونی را کلافه کرد.

عربستان با سیستم 1-5-4 وارد زمین شد و تاکتیک رنار برای متوقف کردن وینگرهای سرعتی آرژانتین فقط یک چیز بود: آفسایدگیری!

خط دفاع عربستان کاملا هماهنگ بود تا خط نیمه پیش می‌آمد و توانست 10 آفسایدگیری موفق را به ثبت‌ برساند. با همین تاکتیک ۳ گل آرژانتین مردود شد و یکی از تاکتیک‌های اصلی اسکالونی خنثی شده بود. حتی مصدومیت سلمان فرج هم اوضاع را برای رنار خراب نکرد. در نیمه دوم طوفان شش دقیقه‌ای بازیکنان عربستان، مسی و پسران را نابود کرد. ابتدا الشهری یک موقعیت نصف و نیمه را به گل تبدیل کرد و پس از او، سالم الدوساری به سبک همیشگی خود توپ را به عرض آورد و با شلیکی تماشایی زمینه ساز شکست آلبی سلسته شد.

پس از این گل چیزی حدود ۳۰ دقیقه زمان در اختیار آرژانتینی‌ها بود اما دفاع منظم و بی‌نقص سبز پوشان و سیوهای خیره کننده العویس حتی اجازه به تساوی کشیدن بازی را هم به یاران مسی نداد تا اولین شگفتی جام را یک تیم آسیایی رقم بزند. 

حالا با این نتیجه معادلات گروه C به کلی تغییر خواهد کرد.

همراه با گزارش لحظه به لحظه اتفاقات و حواشی بازی تیم‌های ملی آرژانتین و عربستان در همین صفحه از "ورزش سه" باشید:

جام جهانی 2022 قطر - گروه C

ورزشگاه: استادیوم لوسیل

ساعت 13:30 به وقت ایران

داور: اسلاوکو وینچیچ / کمک داور اول: توماز توماز کلانیچ / کمک داور دوم: آندراز کواچیچ

تیم ملی آرژانتین:

امیلیانو مارتینز، ناهوئل مولینا، کریستین رومر(57- لیساندرو مارتینز)، نیکلاس اوتامندی، نیکلاس تاگلیافیکو(70-مارکوس آکونیا)، لئوناردو پارادس(57- انزو فرناندز)، رودریگو دی‌پائول، الخاندرو گومز(57- خولین آلوارز)، آنخل دی‌ماریا، لیونل مسی، لائوتارو مارتینز

سرمربی: لیونل اسکالونی

تیم ملی عربستان:

محمد العویس، سعود عبدالحمید، حسان التمبکتی، علی البلیهی، یاسر الشهرانی(90+9-محمد آلبورایک) ،محمد کنو، عبدالله المالکی، سلمان الفرج(45+3-نواف العبید(88-عبدالله الامری)، فراس البریکان(88-حطام اسیری)، سالم الدوساری و صالح الشهری(76-سلطان الغانم)

سرمربی عربستان: هروه رنار