به‌نظر می‌رسد حال که با توافق دو کشور مقرر شده طرف اوکراینی در جلسه مشترک آتی مستندات خود را جمع‌آوری و ارائه کند، کی‌یف که دستان خود را از ارائه مستندات خالی می‌بیند، در اقدامی پیش‌دستانه سعی کرده با فرار به جلو و دادن آدرس غلط، فضا را به سمت دیگری سوق دهد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

دبیر شورای امنیت ملی و دفاع اوکراین، مدعی کشته شدن شماری از مستشاران ایرانی در شبه‌جزیره کریمه شد.

او با تکرار ادعاهای غیر مستند و اثبات ‌نشده، گفته؛ نیروهای ایرانی برای کمک به نظامیان روسیه به‌منظور به‌کارگیری پهپادهای شاهد-۱۳۶ در کریمه حضور دارند و شماری از آنها در این منطقه جان خود را از دست داده‌اند!

بررسی‌های «نورنیوز» نشان می‌دهد که این ادعا نیز مانند ادعای استفاده از پهپادهای ایرانی توسط روسیه در جنگ اوکراین کذب بوده و عاری از حقیقت است.

اوکراین پیشتر نیز پس از طرح ادعای  استفاده از پهپادهای ایرانی، وقتی با واکنش ایران مبنی بر تشکیل جلسه مشترک برای صحت‌سنجی این ادعا مواجه شد، ابتدا در یک نوبت و تنها ساعتی پیش از آغاز نشست، جلسه را لغو کرد و در نشست بعدی نیز نتوانست هیچ‌گونه مدرکی در این خصوص ارائه کند.   

به‌نظر می‌رسد حال که با توافق دو کشور مقرر شده طرف اوکراینی در جلسه مشترک آتی مستندات خود را جمع‌آوری و ارائه کند، کی‌یف که دستان خود را از ارائه مستندات خالی می‌بیند، در اقدامی پیش‌دستانه سعی کرده با فرار به جلو و ارایه آدرس غلط، فضا را به سمت دیگری سوق دهد.

جمهوری اسلامی ایران از ابتدای وقوع جنگ در اوکراین سیاست خود را به صراحت «بی‌طرفی مثبت» اعلام کرده و ضمن اعلام آمادگی برای کمک به حل بحران موجود از مسیرهای دیپلماتیک، هر نوع اقدامی را که موجب تشدید درگیری و تداوم خونریزی شود را تایید و حمایت نمی‌کند.

منبع: نورنیوز