امید نورافکن خودش را در جام جهانی تصور می‌کرد و به هیچ وجه انتظار تصمیمی که کی‌روش در قبال او گرفت را نداشت.

این روزهای حذف شده غیرمنتظره ایران در جام جهانی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش‌سه"، وقتی رویای رسیدن به چیزی در سر وجود دارد، اولین و تنهاترین راه عملی تلاش با تمام وجود برای چنگ زدن به آن است. شاید در پایان آن هدف محقق نشود، ولی موضوع مهم‌تر پرسیدن این سوال از خود است که چقدر برای رسیدن به آنچه می‌خواستم تلاش کردم.

نورافکن آنقدر از تجربه اولین جام جهانی مطمئن بود که در آخرین مصاحبه‌اش با برنامه فوتبال برتر خودش را بخشی از تیمی می‌دید که قرار است در دوحه مقابل انگلیس، ولز و سپس آمریکا بازی کند و احتمالا در خیال‌پردازی‌هایش بارها مواجهه با ساکا و رشفورد را هم شبیه‌سازی کرده است.

حضور همیشگی در اردوهای تیم ملی و قرار گرفتن در میان یکی از بازیکنان تاثیرگذار فوتبال ایران در مسیر جام جهانی قطر اما برای کارلوس‌ کی‌روش کافی نبود تا نورافکن را با خود به قطر ببرد.  در جام جهانی مشخص شد که میلاد محمدی، احسان حاج‌صفی و ابوالفضل جلالی برای سرمربی پرتغالی در پست مدافع چپ مطرح بوده‌اند. وقتی در غیاب حاج‌صفی و محمدی سرمربی تیم ملی از نورافکن در پست هافبک میانی استفاده کرد می‌شد این موضوع را تا حدی حدس زد و حتی ارسال پاس گل مقابل نیکاراگوئه هم مانع نشد تا حداقل کی‌روش لیست خود را برای بردن این مدافع به قطر 26 نفره کند.

یک روز پیش از اعزام تیم ملی به قطر سرانجام فهرست کی‌روش مشخص شد و امید نورافکن یکی خط خورده‌ها بود؛ موضوعی که شوک سنگینی به نورافکن وارد کرد و او تا چند روز سعی کرد از همه چیز فاصله بگیرد و به سختی حتی به تماس نزدیکان خود پاسخ می‌داد. 

با این حال امید که به سختی توانسته خودش را از میان هزاران فوتبالیست از جنوب تهران به بالاترین سطح برساند و یکی از بازیکنان شاخص فوتبال ایران به شمار می‌رود، در 25 سالگی فراز  و نشیب این رشته ورزشی را به خوبی لمس کرده؛ او زمانی محبوب سکوهای استقلال بود، اما نگاه حرفه‌ای او به فوتبال سبب شد تا مقابل هواداران تیم سابقش قرار بگیرد. نورافکن قبل‌تر با اندیشه تبدیل شدن به یکی از لژیونرهای موفق ایران به بلژیک رفته بود، اما پس از یک دوره نیمکت نشینی با سپاهان توانست بار دیگر نام خود را مطرح کند؛ ماموریتی که برخی بازیکنان در موقعیت مشابه از انجامش ناتوان بودند.

امید چند روز پس از خط خوردن با انتشار فیلمی از خود هنگام دویدن از انگیزه بالای خود گفت و اینکه نرفتن به قطر او را نکشته است. حالا که روز به روز به شروع دوباره لیگ برتر نزدیک می‎شویم می‌توان گفت نورافکن به زندگی عادی خود بازگشته است. مدافع چپ سپاهان چند روزی می‌شود که به تمرینات سپاهان بازگشته و البته این بازگشت برای او خیلی هم آسان نبوده، ولی او توانسته بین حسرت خوردن برای گذشته‌ و تلاش برای ساختن آینده‌ای که پیش رو است به جواب روشنی برسد.

استقبال باشگاه سپاهان از نورافکن در بازگشت به تمرینات تیم پس از خط خوردن از فهرست جام جهانی و استراحت چند روزه‌ای که این بازیکن پشت سر گذاشت.