هم تیمی ها و حتی رقبای امباپه به واسطه درخشش خیره‌کننده این بازیکن در جام جهانی، به تمجید از او پرداخته‌اند.

ستایش‌ها از امباپه: پادشاه، فرازمینی، غیرقابل توقف!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، مهاجم فرانسوی در راه تاریخ سازی در این جام جهانی است. قدرت نمایی کیلیان امباپه در دیدار برابر لهستان، باعث شده تا همچنان مردم در مورد درخشش او صحبت کنند.

او در سن 23 سالگی تاکنون 9 گل در جام های جهانی به ثمر رسانده، از کریستیانو و مارادونا پیشی گرفته و با مسی برابری کرده است. او در کنار بازیکنانی مانند گریزمان، واران، رابیو، ژیرو و هوگو لوریس به این رکورد رسیده است.

اما هیچ چیز و هیچ‌کس نمی‌تواند مهاجم پاری سن ژرمن را که با هدفی بزرگ به کمپ تیم ملی آمده، متوقف کند: تمرکز بر جام جهانی و کنار گذاشتن همه جنجال‌هایی که در این فصل او را محاصره کرده است.

به خصوص از زمانی که مارکا مدعی شده که امباپه می خواهد پاریس را ترک کند. به همین دلیل بود که او تا همین امروز و در خلال رقابت های جام جهانی، هیچ مصاحبه ای انجام نداده است. هرگاه او به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد، فدراسیون فرانسه مجبور شد تا جریمه عدم مصاحبه او را بپردازد.

در حال حاضر، چیزی برای بحث در مورد آینده او وجود ندارد. ناصر الخلیفی قبلاً به مارکا گفته بود که این بازیکن به تازگی قراردادش را تمدید کرده است. او چند روز بعد در مصاحبه با نشریه اکیپ گفته بود که آینده او مانند مسی بعداً بررسی خواهد شد: «امسال، سال جام جهانی است و امیدوارم مسی و امباپه بهترین باشند. بعداً درباره آنها صحبت خواهیم کرد». بنابراین به نظر می رسد همه چیز نشان می دهد که پرونده امباپه در پایان فصل به سمت یک سریال جدید پیش خواهد رفت.

در همین حال، او در زمین فوتبال موجب حیرت تماشاگران می شود. زیلینسکی هافبک ناپولی تیم ملی لهستان در این باره گفت: «او از جای دیگری آمده و یک فرازمینی است. اگر نگوییم بهترین، اما او یکی از بهترین‌های جهان است. من قبلاً او را می‌شناختم، اما حقیقت این است که وقتی با او روبرو شدم، مرا تحت تأثیر قرار داد. بین دیدن او در تلویزیون و رویارویی با او در زمین فوتبال، تفاوت زیادی وجود دارد. او در زمین مسابقه حتی غیرقابل توقف تر به نظر می رسد.»

هم تیمی های او دیگر نمی دانند در مورد امباپه چه بگویند. ژیرو که به تازگی با گلزنی برابر لهستان به عنوان بهترین گلزن فرانسه انتخاب شد و با 52 گل از هانری پیشی گرفته است، گفت: «من مطمئن هستم که امباپه روزی به رکورد من خواهد رسید.»

رابیو نیز اضافه کرد: «من از عملکرد او تعجب نمی کنم. من از پتانسیل او و حتی میزان پیشرفتش اطلاع دارم. هنوز هم گل های او باورنکردنی است. او در سخت ترین زوایا گل هایش را به ثمر می رساند.»

فوفانا نیز درباره امباپه می گوید: «به ثمر رساندن 9 گل در جام های جهانی در سن 23 سالگی معناهای زیادی دارد و این تازه شروع کار است و هنوز چیزهای زیادی باقی مانده است. ما به او زمان خواهیم داد. کاری که او انجام می دهد فوق‌العاده است.»