گل انفرادی جو لین آلوارز در ثانیه‌های پایانی نیمه اول دیدار نیمه نهائی جام جهانی حسابی رونالدینیو را سر ذوق آورد.

عجیب‌ترین صحنه جام برای آرژانتینی‌ها (عکس)
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، لبخند رضایتی که بر صورت رونالدینیو شاعر فوتبال پس از گل تماشایی آلوارز نقش بسته بود، آنقدر توجهات را به خود جلب کرد تا سایت اوله آرژانتین با تمجید از این ستاره سابق فوتبال دنیا گزارشی به شرح زیر بنویسد: 

« این شادی آرژانتینی است، اما در برزیل هم از آن لذت می‌برند. حداقل این چیزی است که رونالدینیو در ورزشگاه لوسیل قطر از خود بروز داد. پس از گل جولین آلوارز که نتیجه را 2 بر صفر کرد، دینیو در یکی از جایگاه‌های ویژه قرار داشت و نتوانست خود را مهار کند.»

دینیو فراتر از احساسی که به هم تیمی سابقش مسی در بارسلونا دارد، عاشق فوتبال است؛ به همین دلیل واکنش او قابل درک است. اینجاست که رقابت کلاسیک بین آرژانتین و برزیل با گل آلوارز کنار گذاشته می‌شود. در واقع غیرممکن است با نمایشی که مطمئناً در تاریخ جام جهانی به یادگار خواهد ماند، تحت تأثیر قرار نگیری.

رونالدینیو در کنار سایر بزرگان و مفاخر تاریخی فوتبال برزیل مانند رونالدو، کافو و روبرتو کارلوس در جایگاه ویژه حضور داشت. اما کارگردان تلویزیون به دلیل واکنش خودجوش دینیو پس از گل دوم آرژانتین تصویر او را ثبت و ضبط کرد.

این یکی از همان لحظات کشنده فوتبال بود که ضربان قلب را به شمارش می‌اندازد. یکی از آن فوق العاده‌ها با پایان خوش. بازی با یک ضربه کرنر از سوی کرواسی آغاز شد که پس از چند رفت و برگشت، در نهایت توپ به جولیان آلوارز رسید. او با توپ از پشت خط میانی شروع به حرکت کرد و به تنهایی جلو رفت. آلوارز به مانند یک دونده دوی 60 متر سه حریف را از پیش رو برداشت و درنهایت نتیجه را دو بر صفر کرد.

*تشبیه عنکبوت درباره گل دوم آرژانتین 

مهاجم هرگز در راه رسیدن به دروازه متوقف نشد. آلوارز هرگز شک نمی‌کرد. همانطور که شتاب می گرفت، از قبل می‌دانست قرار است چه کاری انجام بدهد؛ با پوشش توپ، رقبا یا هر چیزی که مانع می‌شد را از سر راه برمی‌داشت. فقط می‌‎خواست جلو برود. مولینا یکی از معدود هم تیمی‌هایی بود که به او رسید و با حرکت مورب راه را برای او باز کرد. مهاجم منچسترسیتی از فضای ایجاد شده به لطف دفاع راست تیم استفاده کرد و از شکاف ایجاد شده خودش را به داخل محوطه جریمه رساند. با یورانوویچ برخورد کرد، توپ از او فاصله گرفت ولی جولین ادامه داد. سوسا وارد بازی شد و سعی کرد توپ را بزند ولی به نظر می رسید که مغناطیسی در آن منطقه از زمین ایجاد شده، زیرا توپ هنوز در اختیار جولین بود. قبل از لیواکوویچ دروازه‌بان کرواسی جولین به توپ ضربه کمی وارد کرد تا آرژانتین یک گام دیگر به فینال نزدیک‌تر شود.»