استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: برخی افراد که دارای منافعی هستند یا به آسیاب دشمن آب می ریزند، به این مسائل دامن می زنند در حالی که مردم این استان، هم نظام را قبول دارند، هم به پرچم جمهوری اسلامی وفادارند و هم قانون اساسی را قبول دارند.

مدرس خیابانی: مردم سیستان‌وبلوچستان هم نظام را قبول دارند و هم به پرچم جمهوری‌اسلامی وفادارند
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: برخی افراد که دارای منافعی هستند یا به آسیاب دشمن آب می ریزند، به این مسائل دامن می زنند در حالی که مردم این استان، هم نظام را قبول دارند، هم به پرچم جمهوری اسلامی وفادارند و هم قانون اساسی را قبول دارند.

حسین مدرس خیابانی، استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: گاهی در جلسات و نشست ها درباره وحدت امت اسلامی صحبت می کنیم ولی آن چیزی که به صورت واقعی اتفاق افتاده را می توان در سیستان و بلوچستان دید. به گفته رهبر معظم انقلاب، این استان پایتخت وحدت اسلامی است و قرن ها و سال هاست که طوایف و قومیت های مختلف در بلوچستان و سیستان زندگی می کنند و پیوندهای ناگسستنی خویشاوندی، فرهنگی، اجتماعی و فامیلی و حتی اقتصادی میان آنان وجود دارد.

وی افزود: در این استان کارمندانی را سراغ دارم که اگرچه شیعه هستند ولی همسر اهل سنت دارند و خانواده های مختلف شیعه و سنی با هم پیوند برقرار کرده اند و در واقع چیزی به عنوان شیعه و سنی در این استان وجود ندارد. البته عده ای از بیرون تلاش می کنند تا به مسائل وحدت بخش ضربه بزنند.

مدرس خیابانی تاکید کرد: اهل سنت در این استان غالب است؛ به گونه ای که تقریبا ۷۰ درصد بافت جمعیتی استان از قوم بلوچ هستند و از ۲۶ شهرستان این استان، پنج شهرستان، سیستانی هستند. در زاهدان نیز هم سیستانی و هم بلوچستانی داریم ولی حدود ۲۰ شهرستان از طوایف بلوچ هستند. به عبارت دیگر بلوچ ها در این استان غالب هستند به گونه ای که در حوزه های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و حتی حوزه های مدیریتی اینگونه است. مثلا دو نفر از معاونان بنده بلوچ هستند.

وی ادامه داد: آیت الله رئیسی رئیس جمهور تاکید کردند که این نکات را برای مردم بگویید تا بدانند که از چه ظرفیت هایی در این استان استفاده می شود. درحدود ۶۰ درصد از فرمانداران این استان نیز بلوچ هستند و بیش از ۷۰ درصد معاونان فرمانداران و بخشداران را نیز قوم بلوچ تشکیل می دهند. عمده اقتصاد استان نیز به دست قوم بلوچ است و شیعیان در اقتصاد این استان سهم بسزایی ندارد و لذا معتقدم وحدت واقعی را می توان در استان سیستان و بلوچستان دید.

مدرس خیابانی با اشاره به تفرقه افکنی های اخیر که از سوی رسانه های خارجی و دشمنان اسلام صورت می گیرد، اظهار داشت: برخی افراد که دارای منافعی هستند یا به آسیاب دشمن آب می ریزند، به این مسائل دامن می زنند در حالی که مردم این استان، هم نظام را قبول دارند، هم به پرچم جمهوری اسلامی وفادارند و هم قانون اساسی را قبول دارند. البته ممکن است برخی از جوانان تحت تاثیر برخی از سخنان قرار گیرند و اعتراض هم داشته باشند.