شبکه فرانس۲۴ به میان تروریست‌های کُرد حاضر در کوههای شمالی عراق در نزدیکی مرز ایران رفته و نوشته است این منطقه به پناهگاهی برای جذب افراد مسلح تبدیل شده است.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

شبکه فرانس‌۲۴ روز جمعه (دیروز) گزارشی از تروریست‌های کُرد در نزدیکی مرز ایران در شمال عراق منتشر کرد. گزارشی که نشان می‌دهد تروریست‌ها در حال آموزش نظامی و جذب افراد برای خرابکاری و اقدام مسلحانه علیه جمهوری اسلامی ایران هستند.

در این گزارش آمده است که اقلیم کردستان عراق به پناهگاهی برای افرادی تبدیل شده است که از ایران فرار کرده یا تحت تعقیب هستند. همچنین اردوگاههایی برای آموزش این تروریست‌ها برای یادگیری چگونگی استفاده از سلاح و مواد منفجره دایر شده است.

فرانس۲۴ ادعا کرده است که در این اردوگاهها زنان نیز حضور دارند که بین ۱۸ تا ۲۵ سال سن دارند و می‌خواهند آموزش با سلاح را یاد گرفته و بتوانند علیه ایران فعالیت کنند.

فرانس‌۲۴ همچنین با دو به اصطلاح نیروی تازه‌وارد به نام‌های «سعدیه» ۱۸ ساله و نور ۲۵ ساله به گفت‌و‌گو نشسته است. این دو به دلیل اقدامات خرابکارانه در ایران تحت تعقیب بوده و به کردستان عراق فرار کرده‌اند.

این شبکه البته به اینکه گروهک‌های تروریست کُرد چگونه و با چه مکانیسمی می‌خواهند از افراد آموزش دیده بهره ببرند، اشاره‌ای نکرده است.

منبع: جهان نیوز