آندره آ است را ما چونی، مربی ایتالیایی سابق استقلال، در مصاحبه جدید خود در مورد شروع کارش در فوتبال قطر، جام جهانی 2022 و نیز تولد فرزندانش در چهار کشور مختلف صحبت کرد.

مورد عجیب استرا: هر نیمکت یک فرزند جدید!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، آندره آ استراماچونی، مربی 46 ساله رمی، دوران حرفه ای کوتاه مدتی داشت و به دلیل مصدومیت فوتبال را زود کنار گذاشت و به سمت مربیگری رفت. او در اینتر و اودینزه سابقه مربیگری دارد و مدتی است که در خاورمیانه مشغول فعالیت است. او که به سبب مربیگری در الغرافه قطر به خوبی با میزبان جام جهانی آشنایی دارد، وقتی با سوالی در مورد قطر مواجه می شود، به وجد می آید. او قطر را کشوری پر از تضادهای دوست داشتنی می داند. کشوری محصور شده با بیابان و دریا و البته کاملا مدرن.

استراماچونی در مورد شروع کارش در قطر و بی انضباطی های بازیکنان قطری گفت:«در ابتدا بازیکنانی که دیر به تمرین می آمدند را جریمه می کردم ولی جریمه مالی برای فوتبالیست های ثروتمند با ماشین های گران قیمت، موثر نبود. تغییر استراتژی دادم و بی انضباط ها را در فهرست بازی قرار ندادم. سپس همه بازیکنان وقت‌شناس شدند.»

شبکه رای ایتالیا استراماچونی را برای تفسیر بازی تیم های آسیایی جام جهانی انتخاب کرد و تصمیم درستی هم بود. او به خصوص خیلی خوب با فرهنگ مسلمانان آشناست و در هنگام تفسیر بازی های ایران و عربستان آنقدر پرشور و حرارت بود که در شبکه های اجتماعی حتی به کنایه او را "شیخ استراماچونی" نیز خطاب می کردند:«من یک مفسر و کارشناس حرفه ای و متخصص نیستم. هر انتقادی را نسبت به خودم قبول می کنم. شور و شوق من هنگام تفسیر بازی عربستان موجه بود چون آنها کاری حماسی را با شکست آرژانتین انجام دادند. در مورد حسم به ایران باید بگویم که بازیکنان زیادی را در ایران می شناسم و شرایط آنها را نیز خیلی خوب درک می کردم.»

استرا در مورد قطر گفت:«آنها ناامیدکننده کار کردند. ملی‌پوشان این کشور مدت ها در اردو بودند و این نتیجه معکوس داد. اما میزبانی قطر فوق العاده بوده و امکانات اینجا درجه یک است.»

خبرنگار به استراماچونی می گوید شما چهار بچه دارید که هر کدام در کشوری متفاوت به دنیا آمده اند:«بله، جولیو، متولد اودینه، النا متولد یونان، نینا متولد ایران و لیزا هم پنج ماه پیش در قطر به دنیا آمد.با تشکر از دلیلا که همسری فوق‌العاده برایم بوده و همه جا همراه من بوده است.»

گفته می شود به زودی به نیمکت یک باشگاه ایتالیایی برمی گردید:«خوشحال می شوم. دوستانم از حالا به من توصیه می کنند که آندره‌آ، وقتی برگشتی آرام باش. نمی خواهی بچه پنجمی داشته باشی؟».