دیه‌گو مارادونا، اسطوره فقید آرژانتین، چندان موفق حضور لیونل اسکالونی روی نیمکت این تیم نبود.

یادآوری انتقادات نابودکننده مارادونا از اسکالونی
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی آرژانتین با هدایت لیونل اسکالونی موفق شد برای اولین بار پس از سال 1986 فاتح جام جهانی شود.

آخرین قهرمانی این تیم با درخشش مارادونا به دست آمده بود که به نظر نمی‌رسید نظر مساعدی درباره سرمربی فعلی این تیم داشته باشد و پیش از آن که در سال 2020 از دنیا برود این موضوع را به صورت علنی نیز مطرح کرده بود.

پس از حذف تیم ملی آرژانتین در مرحله یک هشتم جام جهانی 2018 روسیه با شکست برابر فرانسه بود که اسکالونی به عنوان سرمربی این تیم انتخاب شد. او فقط هفت بازی ملی در کارنامه داشت و مربی کاملا بی‌تجربه‌ای به حساب می‌آمد چون فقط مدتی هدایت تیم زیر 20 ساله‌های آرژانتین را برعهده داشت.

افراد زیادی در این کشور که دیوانه فوتبال است به این مربی جوان اعتماد نداشتند اما کلودیو تاپیا، رییس فدراسیون فوتبال آرژانتین، تصمیم گرفت پس از شش بازی حضور به عنوان مربی موقت به او فرصت دهد.

مارادونا در آن زمان در این باره گفته بود:« شما نمی‌توانید اسکالونی را مقصر بدانید. او هم آنجا قرار داده شده است. مشکل این است که او می‌گوید می‌خواهد به جام جهانی برود. نه، نه، اسکالونی! نه. تو می‌توانی به جام جهانی موتور کراس بروی، اما جام جهانی فوتبال نه. حرف من را می‌فهمی؟ این که ما به کسی تکیه کنیم که فکر نمی‌کنم بتواند هیچ جامی را در دست بگیرد واقعا باعث عصبانیت من می‌شود.»

این اسطوره فوتبال آرژانتین ترجیح می‌داد بار دیگر از تاتا مارتینو در راس کادر فنی این تیم استفاده شود، مربی‌ای که پیش از این در فینال کوپا آمه‌ریکای 2015 شکست خورده بود. او در این باره اظهار داشت:« ما به مکزیکی‌ها اجازه دادیم که تاتا مارتینوی ما را بگیرند. این در حالی است که اسکالونی واقعا توانایی اداره این تیم را ندارد.»

مارتینو در جام جهانی با نتیجه 0-2 برابر آرژانتین شکست خورد و در نهایت نتوانست با مکزیک از مرحله گروهی عبور کند. او بلافاصله پس از این اتفاق از سمتش استعفا داد.

از سوی دیگر، اسکالونی توانست با کسب سومین قهرمانی آلبی سلسته در جام جهانی جواب قاطعی به منتقدانش بدهد. آرژانتین در طول مدت چهار سال تحت هدایت این مربی تنها برابر چهار کشور شکست خورده است: عربستان سعودی، برزیل، ونزوئلا و کلمبیا.