فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مقاومت را از اصول تاکید شده در دین اسلام دانست و اظهار داشت: آمریکایی ها مرد میدان جنگ نیستند و صحنه اصلی را باخته‌اند.

فرمانده سپاه قدس: عربستان تفاله است و ارزش دشمنی ندارد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

سردار اسماعیل قاآنی روز سه شنبه در نخستین مراسم گرامیداشت شهادت حاج حسن ایرلو در مرکز همایش های صداو سیما از این شهید به عنوان مرد میدان مقاومت یاد کرد و افزود: شهید ایرلو در میدان‌های مختلف اعم از دوره دفاع مقدس، پرورش دادن نیروهای عرصه مقاومت و نیز حضور مستقیم در صحنه‌های مقاومت و پشتیبانی از مظلومان حضور داشت و سربلند بود.

فرمانده نیروی قدس سپاه اظهار داشت: خصلت مردانگی و مقاومتی که در وجود این شهید عالی‌مقام بود، همه جا او را برجسته می‌کرد لذا بهترین واژه برای این مرد بزرگ، مرد مقاومت است به طوری که اگر در صحنه دفاع مقدس، پشتیبانی از مظلومان و حتی در سفارت نیز این مقاومت دیده می شود و در میدان مقاومت کار دیپلماتیک و سیاسی را دنبال می‌کند.

این فرمانده عالی رتبه سپاه با تاکید براینکه واژه مقاومت ساخته و پرداخته ما نیست و به تبعیت از وجود مبارک حضرت زهرا(س) که الگو و اسوه ما مسلمانان هستند، مقاومت را سرلوحه خود قرار داریم، به آیه‌ای از قرآن کریم در این رابطه اشاره کرد و گفت: ما مفتخریم که جزو پیروان نبی مکرم اسلام(ص) هستیم که به ما دستور داده شده است، اهل مقاومت باشیم.

سردار قاآنی مقاومت را جزئی از مکتب امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب اسلامی برشمرد و مقاومت را واژه‌ای بلند و ارزشمند برای پیروان اهل بیت (ع) دانست که روی اصول خود مقاومت می کنند و وقتی راه میدان برایشان باز می شود، نشان می دهند که چگونه با افتخار پیروان واقعی نوه مکرم اسلام و اهل مقاومت هستند.

وی با بیان اینکه مقاومت محدودیت و مرز ندارد، اظهار داشت:‌ در هر موضوعی که امروز به برکت راهنمایی های امامین انقلاب و فضایی که برای نظام اسلامی ماه باز شده است اثبات شد که واژه مقاومت عجب واژه مقدس و پرمحتوایی است و هرکس در میدان مقاومت ایستاد حتی اگر دستش خالی باشد هم موفق و پیروز از میدان بیرون آمده است.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطر نشان کرد: این واژه مقاومت به قدری کارایی داشته که امروز دشمنان ما دشمنان اسلام و دشمنان انقلاب اسلامی و دشمنان ایران اسلامی هم به آن توجه کرده‌اند.

سردار قاآنی به رفتار آمریکایی ها در دو دهه گذشته و تلاش این کشور برای ایجاد جهان تک قطبی اشاره کرد و افزود: این آمریکای جنایتکار سگ دست پرورده خون آشامی مانند رژیم صهیونیستی و برخی از تفاله های خودش مانند تفاله های عربستان سعودی را به جان مردم مسلمان انداخت و دست آنها را باز گذاشت و هفت هزار میلیارد دلار در منطقه غرب آسیا همه جانبه هزینه کرد.

وی جمهوری اسلامی ایران را کانون مقاومت در منطقه غرب آسیا توصیف کرد و افزود: همه دیدند هر کجا که آمریکایی ها وارد شدند، سرشان به سنگ خورد و شکست خورده از آن میدان بیرون آمدند.

این فرمانده عالی رتبه سپاه ادامه داد: آمریکایی ها به این فکر افتادند که چگونه است که ما این همه هزینه می‌کنیم و به همه دنیا درس دادیم که هر چه سلاح، پول و قدرت بیشتر باشد، برنده است اما این فرزندان معنوی رسول الله و سالار شهیدان در همه صحنه هایی که وارد شده ایم با اندک امکانات که در حقیقت می توان گفت با دست خالی ،روبروی ما ایستادند و اینطور به دهن ما کوبیدند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: در کل منطقه مقاومت اعم از فلسطین و لبنان و سوریه و عراق و یمن مظلوم می بینید که چطور مظلومیان و فرزندان معنوی رسول الله با دست خالی در مقابل قدرت‌های تا بن دندان مسلح ایستاده‌اند و به حول و قوه الهی در همه صحنه‌ها سربلند موفق از میدان بیرون آمده اند؛ اینها کسانی هستند که در مکتب اعزام امام و رهبر انقلاب و در مکتب انقلاب اسلامی راه با عزت زندگی کردن را در مسیر نورانی مقاومت آموختند، ایستادند، مقاومت کردند و پیروز شدند.

قاآنی با تاکید بر اینکه اگر می‌خواهیم در مقابل استکبار جهانی و آمریکای جنایتکار سرمان را بالا بگیریم و بایستیم باید اهل مقاومت باشیم، اظهار داشت: امروز بحمدالله ایران اسلامی یک تابلوی زرین شده است و در زمینه های مختلف مقاومت در دفاع نظامی که در حجم های مختلف سیاسی امنیتی اقتصادی تحریمی که بر ایران اسلامی بود در هر کجا اعمال می‌کردند دولت‌های بزرگ را می شکست کسی که این ملت سرافراز و سربلند نگهداشته مقاومت است.

فرمانده نیروی قدس سپاه مقاومت را میدان اصلی رویارویی با دشمنان دانست و اظهار داشت: دشمنان اصلی هم دشمن های جنایتکار و رژیم صهیونیستی هستند و بقیه مانند عربستان تفاله هستند و ارزش دشمنی ندارند و کمترین هستند.

وی مقاومت را کانون تولید قدرست دانست و اظهار داشت:‌ در ۲۰ سال گذشته به برکت وجود مردانی همچون شهید سلیمانی و برادران و دوستان و همکاران مانند شهید ایرلو و بسیاری دیگر از شهدای مقاومت، محور مقاومت در مقابل آمریکا و رژیم صهیونیستی پیروز بوده و آمریکایی ها با وجود هفت هزار میلیارد دلار هزینه و چند ده هزار کشته، چیزی جز بی اعتباری و بدبختی به دست نیاوردند.

سردار قاآنی با بیان اینکه آمریکایی و اروپایی ها به دلیل روحیه نامردی مرد میدان جنگ نیستند و صحنه اصلی را باخته اند، اظهار داشت:‌ آمریکا در میدان اصلی عرضه ندارند و دائماً شکست می خورند و این شعار نیست. | منبع: ایرنا