کیلیان امباپه در جریان شکست فینال جام جهانی مقابل آرژانتین، یک سخنرانی هیجان‌انگیز برای هم تیمی هایش در بین دو نیمه انجام داده است.

صدای بلند امباپه در رختکن خطاب به هم ‌ تیمی ها
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه" امیدهای فرانسه برای کسب دومین جام جهانی متوالی پس از 45 دقیقه تمام شد زیرا لیونل مسی و آنخل دی ماریا در وقت استراحت آرژانتین را شایسته برتری 2-0 کردند.

با این حال، فرانسه در نیمه دوم جنگید و دو گل سریع امباپه در فاصله 10 دقیقه مانده به پایان، لس بلوز را به تساوی کشاند و وقت اضافه را به ارمغان آورد.

اکنون بسیاری از طرفداران فوتبال دوست دارند بدانند در بین دو نیمه بازی فرانسه و آرژانتین، در رختکن فرانسه چه فضایی حاکم بوده است. مستند "Merci les Bleus" که دیشب از شبکه TF1 فرانسه پخش شد، نشان می‌دهد کیلیان امباپه و به همراه مانداندا، گلر باتجربه خروس‌ها در بین دو نیمه در رختکن با صحبت‌های خود سعی در تهییج تیم داشتند.

ابتدا امباپه که در ادامه با هت‌تریک تاریخی خود کفش طلای تورنمنت را به دست آورد در حالی که ایستاده، مات و مبهوت از آنچه که در نیمه اول دیده، با صدای بلند و واضح می گوید: "بچه ها، ما نمی توانیم بدتر از آنچه بودیم، باشیم. ما یا به زمین برمی‌گردیم و دوباره به آنها اجازه بازی می دهیم یا با شدت بیشتری وارد دوئل ها می‌شویم و کار دیگری انجام می دهیم، 

این یک فینال جام جهانی است. تمام شد. آنها دو گل زدند. ما دو گل خوردیم. اما ما می توانیم برگردیم. بچه ها، این هر چهار سال یکبار است."

مانداندا، گلر دوم فرانسه که در دو جام جهانی قبل هم حاضر بود، با جدیت و تهییج بیشتری با بازیکنان صحبت کرد:"بچه ها، حالا کار تمام شد. ما 2-0 شکست خوردیم، تمام شد. پس از آن، این چیزی مهم است که ما می خواهیم. همه ما یک بار این کار را انجام دادیم. یک بار، بازی را برگردانید. این ممکن است. اما بچه ها باید با روحیه دیگری وارد زمین شوید. این کار با روحیه قبلی ممکن نیست، لعنتی‌ها ما هر کاری برای بودن در اینجا انجام دادیم!"

دیدیه دشان، حداقل در ابتدا با لحن آرام تری ادامه می دهد:" بچه ها، من بدون ناراحتی با شما صحبت می‌کنم. تفاوت را می دانید؟ این است که آنها دارند یک فینال جام جهانی بازی می کنند و ما، ما بازی نمی کنیم لعنتی‌ها!" در همین حین صدایش بلند شد و از آن جالب‌تر، با مشت محکم روی میز وسط رختکن کوبید.

دشان در بخش دیگری از مستند درباره آن لحظه گفت:"من واقعاً در رختکن خوشحال نبودم. علاوه بر این، انگشتم در آن لحظه نابود شد. ما این ویژگی، این قدرت و شخصیت را داشتیم که برگردیم. من آن را دوست دارم. اینکه ولش نکنید. همه چیز خیلی سریع پیش می‌رود. باید تا آخر به آن ایمان داشته باشید."

پخش این مستند، واکنش‌های جالبی هم در توییتر داشته که توییت‌های زیر در بین آنها بیشتر لایک گرفته است؛

* "یک کاپیتان واقعی" (امباپه)

* "این مانداندا خیلی بهتر از او(لوریس) است"

* "او خیلی جدی می شود"(امباپه)

* "24 ساله و در حال حاضر یک کاپیتان"(امباپه)

* "هوگو لوریس حق دارد صحبت کند یا تنبیه شده است؟"

* "حتی باید گفت پوگبا و واران هم این قدر خوب نیستند"

* "اما لطفا یک نفر بگوید به اصطلاح کاپیتان "هوگو لوریس" کجاست؟

* "وای شگفت انگیز است"

* "#مسئولیت‌پذیری"