رییس موساد مدعی شد که این سازمان اطلاعاتی درباره حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین دارد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

وبگاه خبری-تحلیلی اکسیوس گزارش داد که دیوید بارنئا، رییس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی(موساد) با تکرار ادعای غرب مبنی بر حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ‌ اوکراین گفت که رژیم اسراییل اطلاعاتی دارد که نشان می‌دهد ایرلن برنامه دارد به زودی ارسال محموله‌های «تسلیحات پیچیده» به روسیه را «گسترش دهد.»

به نوشته اکسیوس، او پس از مطرح کردن این ادعا، جزئیاتی درباره این که این محموله‌ها شامل چه مواردی خواهد بود، ارائه نکرد.

این وبگاه خبری اشاره کرد: این اولین باری است که یکی از مقامات رژیم صهیونیستی به طور علنی درباره این موضوع اظهار نظر کرده است.

طبق گزارش اکسیوس، بارنئا همچنین تایید کرد که رژیم اسراییل درباره تحویل اخیر تسلیحات به روسیه از سوی ایران، اطلاعاتی را در اختیار متحدانش قرار داده است.

در این گزارش آمده است: رییس موساد مدعی شد که این سازمان اطلاعاتی دارد که نشان می‌دهد محموله پهپادها پس از جنگ اوکراین به روسیه ارسال شده بود.

روزنامه تایمز اسراییل نیز به بخش دیگری از ادعاهای رییس موساد علیه ایران پرداخته و به نقل از او نوشت: ما درباره قصد ایران برای توسعه برنامه غنی‌سازی‌ اورانیومش و قصد آن برای اعمال نفوذ بر کشورهای دوست مسلمان در منطقه به شیوه‌های گوناگون، هشدار می‌دهیم.

ادعای بارنئا مبنی بر حمایت نظامی ایران از روسیه در جنگ اوکراین در حالی مطرح می‌شود که مقامات ایران همکاری‌های نظامی تهران و مسکو را فارغ از موضوع جنگ اوکراین و در چارچوب روابط دوجانبه و همکاری‌های دفاعی دو طرف تلقی کرده‌اند.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، اخیرا با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده که به هیچ طرفی در جنگ و بحران اوکراین کمک تسلیحاتی و نظامی نکرده است، ادامه داد: ایران همواره تلاش کرده که از مناسبات و توانمندی‌های خود برای کمک به دو کشور برای رسیدن به راهکار سیاسی جهت حل بحران استفاده کند و در این زمینه آمادگی خود را اعلام کرده و تلاش می‌کند مطرح کردن این ادعاها علیه ایران و استمرار آنها با انگیزه‌ها و اهداف سیاسی صورت می‌گیرد و از سوی کشورهایی انجام می‌شود که خود اقدام به ارسال سلاح به یک طرف این جنگ و بحران می‌کند. ما طرح این ادعاها را با انگیزه‌های سیاسی و با هدف سرپوش گذاشتن بر اقدامات این کشورها می‌دانیم.

او همچنین تاکید کرد: ما یک طرف جنگ در اوکراین نیستیم و بارها اعلام کرده‌ایم که راهکار این بحران انجام گفت‌وگوی سیاسی است. | منبع: ایسنا