رئیس‌جمهور آمریکا در پیام تبریک انتصاب نتانیاهو به نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی گفت: منتظر همکاری با نخست‌وزیر نتانیاهو، دوستم در چند دهه گذشته برای مقابله مشترک با چالش‌ها و فرصت‌های فراوان پیش روی اسرائیل و منطقه خاورمیانه از جمله تهدیدهای ناشی از ایران هستم.

بایدن: منتظر همکاری با دوستم نتانیاهو برای مقابله با تهدیدهای ایران هستم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رئیس‌جمهور آمریکا در پیام تبریک انتصاب نتانیاهو به نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی گفت: منتظر همکاری با نخست‌وزیر نتانیاهو، دوستم در چند دهه گذشته برای مقابله مشترک با چالش‌ها و فرصت‌های فراوان پیش روی اسرائیل و منطقه خاورمیانه از جمله تهدیدهای ناشی از ایران هستم.

رئیس‌جمهور آمریکا امروز پنجشنبه در پیامی انتصاب بنیامین نتانیاهو به سمت نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی را تبریک گفت.

بایدن در این پیام گفته آمریکا به حمایت از راهکار دو دولتی ادامه خواهد داد و با سیاست‌هایی که دوام این راهکار را به خطر بیندازند و یا با منافع دوجانبه تل‌آویو و واشنگتن تناقض داشته باشند مخالفت خواهد کرد.

بایدن در بخشی از این بیانیه به تکرار ادعاهای ضد ایرانی پرداخته است. او گفته است: «منتظر همکاری با نخست‌وزیر نتانیاهو، دوستم در چند دهه گذشته برای مقابله مشترک با چالش‌ها و فرصت‌های فراوان پیش روی اسرائیل و منطقه خاورمیانه از جمله تهدیدهای ناشی از ایران هستم.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «ایالات متحده در تلاش برای ایجاد منطقه‌ای است که یکپارچه، مرفه و ایمن و پر از منفعت برای تمامی مردمان آن باشد.»

«بنیامین نتانیاهو» امروز (پنج‌شنبه) توانست با کسب رأی اعتماد از نمایندگان کنست، ششمین کابینه خود را از سال ۲۰۰۹ به این سو تشکیل دهد. او توانست از میان ۱۲۰ عضو کنست، ۶۳ رأی مثبت دریافت کند و در مقابل نمایندگان کنست سوگند بخورد.

گفته می‌شود که بنیامین نتانیاهو، تندروترین کابینه تاریخ رژیم صهیونیستی را تشکیل داده است. او ساعاتی پیش در نشست کنست در سخنانی مدعی شد که ایران به دنبال ساخت بمب هسته‌ای است و اولویت کابینه او مقابله با این موضوع خواهد بود.

نتانیاهو همچنین ادعا کرد: «ما تمام تلاش خود را برای امضای توافقات سازش بیشتر با کشورهای منطقه به کار خواهیم گرفت و با دشمنان اسرائیل که در طول ۲۵ سال گذشته علیه ما جنگ به راه انداخته‌اند، مبارزه خواهیم کرد».

او که خود به دلیل داشتن پرونده فساد محاکمه می‌شود، با هدف خلاصی از محاکمه و زندان، با افرادی که در کارنامه آنها دزدی، فساد، نژادپرستی و اقدامات تروریستی درج شده، ائتلاف کرده و صدای مخالفان در داخل و خارج در آمده است.

در همین راستا، «یوسی وارتر» تحلیلگر مسائل حزبی در روزنامه عبری (هاآرتص)، نوشت که شرکای نژادپرست نتانیاهو، که به دنبال جنگ، اختلاف و شکاف و افرادی متعصب هستند، مشکل نیستند، بلکه خطر در شخص نتانیاهو، مواضع و ایده‌های او است.

این روزنامه اسرائیلی می‌افزاید کابینه جدیدی که در حال شکل‌گیری است، بسیار متعصب، تاریک اندیش و خطرناک است و برای اثبات این موضوع می‌توان به دستاوردهایی که شرکای تندروی این کابینه که در آن قدرت زیادی دارند و نیز شهرک‌نشینانی که به دنبال دامن زدن به مشکلات و اختلافات و نژاد‌پرستی هستند، اشاره کرد اما داستان و مشکل اصلی این نیست بلکه تنها یک مشکل فرعی به حساب می‌آید. به اعتقاد وارتر، خطر حقیقی از جانب نخست‌وزیر است که از تمامی مرزهای ممکن عبور کرده است و تمام ارزشها و قوانین را زیر پا گذاشته است.