مراسم بازدید عمومی از تابوت پله و وداع با این اسطوره بزرگ دنیای فوتبال از ساعت 10 صبح روز گذشته به وقت برزیل آغاز شده است.

وداع با پله: خبری از ستاره‌های برزیل نیست!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، تعداد اندکی از بازیکنان فعلی و سابق فوتبال تا به حال برای ادای احترام به او در این مراسم حاضر شده‌اند. تنها بازیکن سابقی که برای سانتوس بازی نمی‌کرد اما راهی این مراسم شد امرسون شیک بود که سابقه بازی برای کورینتیانس را داشت.

گفته می‌شود که شاید بعضی از بازیکنان در ساعت پیش رو در این مراسم حاضر شوند. این در حالی است که کورینتیانس، پالمیراس و سائو پائولوئ که در فاصله یک ساعت تا سانتوس هستند اعلام کردند که بازیکنان‎‌شان به صورت رسمی در این مراسم شرکت نخواهند کرد.

این در حالی است که بسیاری از بازیکنان بزرگ سابق برزیل نیز هنوز اعلام نکرده‌اند که آیا قرار است در این مراسم حضور داشته باشند یا خیر.

نیمار یکی از بازیکنانی است که نمی‌تواند برای خداحافظی با پله به سانتوس سفر کند. هرچند، پدر او در این مراسم حضور پیدا کرد و اعلام کرد که به نمایندگی از پسرش به آنجا رفته است:« پسرم از من خواست که اینجا باشم. برای این که از خانواده پله حمایت کنم. ما می‌دانم که از دست دادن یک عزیز چه احساسی دارد و فقط یک ورزشکار را از دست ندادیم، ما پله را از دست دادیم. این باعث ناراحتی ما است. امروز به خانواده او ادای احترام خواهیم کرد.»

نیمار تنها غایب این مراسم نبوده است و بسیاری دیگر از بازیکنان سابق برزیلی مانند کافو، کاکا، رونالدو و روماریو هم تا به حال در بین جمعیت دیده نشده‌اند. رونالدو و روماریو دسته‌های گل بزرگی ارسال کرده‌اند تا به شیوه خودشان ادای احترام کرده باشند.

جانی اینفانتینو، رییس فیفا، در کنار آلخاندرو دومینگز، رییس کنفدراسیون فوتبال آمریکای جنوبی، در این مراسم حاضر شدند و رییس کمیته ملی المپیک برزیل با شهردار سائوپائولو به این مراسم رفته است.