مراسم معارفه کریستیانو رونالدو پر از اتفاقات مهم و جالب توجه بود.

رونالدو: من یک بازیکن بی نظیر هستم
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه النصر عربستان سعودی سه‌شنبه شب نمایشی عظیم برای کریستیانو رونالدو 37 ساله، خرید جدید خود به راه انداخت.  تقریبا 20 هزار هوادار در مرسول پارک (که 25 هزار صندلی دارد) در پایتخت ریاض برای استقبال از فوق ستاره پرتغالی جمع شده بودند.

بعد از ظهر فرا رسید. رونالدو از یک SUV سفید در مقابل ورزشگاه پیاده شد و توسط مصلی المعمر، رئیس باشگاه، مورد استقبال قرار گرفت. سوپراستار با کت و شلوار خاکستری با پیراهن سفید و کراوات آبی روشن می آید.  دیوار ویدئویی بزرگ در استادیوم چهره او را با عبارت "حالا، رونالدو" نشان می دهد.  

در داخل استادیوم هم یک نمایش نور در رنگ های آبی و زرد باشگاه همه را سرگرم می کند. اول از همه، یک کنفرانس مطبوعاتی با المعمر و مربی رودی گارسیا برگزار می شود. ساعت 17:24 رونالدو به خبرنگاران عربستانی معرفی می شود.

اما رونالدو در این‌مراسم ‌مرتکب یک‌ اشتباه عجیب شد.  وقتی این سوال پرسیده شد که این انقال را یک سقوط ورزشی می‌دانند، رونالدو پاسخ داد: آمدن به آفریقای جنوبی پایان کار من نیست. فوتبال تغییر کرده است، من می خواهم تغییر کنم. برایم مهم نیست مردم چه می گویند."

آفریقای جنوبی؟ آیا رونالدو نمی داند کجا قرارداد امضا کرده است؟ حداقل ظاهراً او هنوز در رابطه با کشور کارفرمای جدیدش چیزی نمی داند.

همچنین رونالدو در پاسخ به این سوال که آیا می تواند بفهمد چرا به خاطر این انتقال از او انتقاد می شود، می‌گوید: "این قرارداد منحصر به فرد است، اما من نیز بازیکنی بی نظیر هستم. بنابراین برای من این طبیعی است.  بسیاری از باشگاه های بزرگ در اروپا من را می خواستند، اما من به النصر قول دادم."

رونالدو در 30 دسامبر تا تابستان 2025 با النصر قرارداد امضا کرد. او سالانه مبلغ باورنکردنی 200 میلیون یورو حقوق دریافت خواهد کرد. این در حالیست که گفته می‌شد هدف جدی او پس از فسخ قراردادش با منچستریونایتد، انتقال به یک باشگاه حاضر لیگ قهرمانان اروپا بود.

رونالدو در ادامه صحبت های خود در معارفه‌اش به یک نکته جالب دیگر اشاره کرد و گفت: "چند بازی را دیده ام.  می دانم که لیگ رقابتی و خوب است. سعودی ها قهرمان جام جهانی را شکست دادند - فراموش نکنید!

اشاره ای به شکست شگفت انگیز 2-1 آرژانتین در افتتاحیه از عربستان سعودی. بعد از آن مسی و هم‌تیمی‌هایش در همه بازی‌های بعدی پیروز شدند و قهرمان جهان شدند.  عنوانی که رونالدو همچنان از آن محروم است. با این وجود، او با اطمینان می گوید: 'داستان من در اروپا تمام شده است. من همه چیز را بردم، برای بسیاری از باشگاه های بزرگ بازی کردم. اکنون زمان یک چالش جدید در آسیا است. من می‌خواهم نور متفاوتی در کشور و فوتبال روشن کنم. من آماده هستم که فوتبال بازی کنم و مردم را سرگرم کنم."

در ادامه فوق ستاره به رختکن می رود تا برای اولین بار پیراهن النصر را به تن کند. هنگام ترک اتاق مطبوعات، صحنه‌های جالبی به وجود می‌آید و روزنامه‌نگاران رونالدو را با شعارها و صدای "Siuuuu" او بدرقه می کنند.

چند دقیقه بعد از ساعت 6 رونالدو در رختکن حاضر می‌شود و با دست دادن به هم تیمی های جدیدش به صورت انفرادی با آن ها احوالپرسی می کند.  از جمله لوئیز گوستاوو ستاره سابق بایرن، دیوید اوسپینا دروازه بان سابق آرسنال و ناپولی و کاپیتان کامرون وینسنت ابوبکر نیز در بین آن ها حضور داشتند. سپس به هم تیمی هایش می گوید: "چند بازی شما و ارتباط بین بازیکنان را دیدم.  من اینجا هستم تا از تیم حمایت کنم، از آن لذت ببرم و بهترین کار را انجام دهم."

در ادامه لحظه بزرگ فرا می رسد. رونالدو از راهروی کابین وارد میدان می شود. نمایش نور و فواره های آتش و دود این سوپراستار را همراهی می کنند. تقریبا 20 هزار هوادار از او با پرچم های رونالدو، شعارهای بلند "siuuu" و "رونالدو، رونالدو" استقبال می کنند.  او بارها و بارها برای هواداران دست تکان می دهد و چند توپ امضا شده را به جایگاه آن ها شلیک می کند. رونالدو جلوی میکروفون می‌گوید: "خوشحالم که اینجا هستم.  البته تمام تلاشم را برای این باشگاه خواهم کرد. من می خواهم به مردم نشان دهم که این لیگ چقدر خوب است."

در نهایت، تمام خانواده او  از جمله نامزدش جورجینا و فرزندان او کریستیانو جونیور، اوا، متئو و آلانا مارتینا به زمین می آیند. تنها دختر کوچکش بلا اسمرالدا (هشت ماهه) آنجا حاضر نشد. رونالدو در ادامه گفت: استقبال از ما عالی بود.  من و خانواده ام می خواهیم از شما تشکر کنیم."