ریکاردو رگ و فه، دوست صمیمی کریستیانو رونالدو، تبدیل به ایجنت و معمار انتقال او به النصر عربستان شد.

ری کی رگ و فه: انتقال 200 میلیونی رونالدو کار اوست
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ورزش سه، ریکاردو رگوفه، دوست صمیمی کریستیانو رونالدو، به دور از ژرژ مندس، ایجنت این ستاره پرتغالی، نقش مهمی در انتقال این بازیکن به النصر عربستان داشت و زمانی که به عربستان رسید، دیدن او در کنار رگوفه، تعجب‌آور نبود.

رگوفه اولین بار در سال 2003 با رونالدو ملاقات کرد. از زمان حضور این بازیکن در اسپورتینگ لیسبون تا امضای قرارداد تاریخی با النصر عربستان، همواره یکی از دوستان جدایی‌ناپذیر رونالدو بوده است.

رگوفه 43ساله هم به عنوان دوست و هم به عنوان مدیر شخصی رونالدو، نقشی حیاتی در زندگی او داشته و مسئول تنظیم قرارداد سالانه 200میلیون یورویی رونالدو به النصر نیز بوده است.

روزنامه انگلیسی دیلی میل در گزارشی اشاره کرد که ریکاردو معروف به "ریکی" در طول دوران حرفه‌ای رونالدو، همواره به عنوان بخش مهمی از زندگی او، در کنارش حضور داشته است؛ چه زمانی که این ستاره توپ طلا را دریافت کرد، چه در تعطیلات و چه حتی در جام جهانی 2022 قطر.

دوستی رونالدو و رگوفه به 20 سال قبل برمی‌گردد؛ جایی که رگوفه از رویای خود برای تبدیل شدن به یک فوتبالیست حرفه‌ای در سن 21سالگی دست کشید و حرفه بازاریابی ورزشی را در پیش گرفت.

او با نایک قرارداد بست تا اهداف این کمپانی را در پرتغال، زادگاه خود، دنبال کند و به همین دلیل با رونالدوی ۱۶ساله در اسپورتینگ لیسبون ملاقات کرد. رگوفه با برقراری روابط نزدیک با رونالدو، وی را متقاعد کرد تا با این غول پوشاک ورزشی قراردادی را امضا کند. این قرارداد بعدها سودآورتر شد و رگوفه اعتراف کرد که این معامله برای رونالدو، نایک و خودش یک تغییر بزرگ بوده است.

رگوفه در صفحه لینکدین خود نوشت: بعد از اینکه در سن 21سالگی برای نایک شروع به کار کردم، مثل یک رویا بود. نمی‌دانستم این قرارداد زندگی من را برای همیشه تغییر می‌دهد. دو سال پس از شروع، با بهترین بازیکن تاریخ قرارداد امضا کردم.

او اضافه کرد: این یک تغییر کامل برای نایک و مشخصا برای من بود و چه سفر شگفت‌انگیزی بوده است. 18 سال کار برای چنین شرکت بزرگی با تعداد زیادی از همکاران، بازیکنان، مربیان، عوامل و... با استعداد. من از همه آن‌ها چیزهای زیادی یاد گرفتم. آن‌ها به من کمک کردند تا با فداکاری، اشتیاق، سخت‌کوشی، انعطاف‌پذیری و ثبات به بهترین چیزی که می‌توانم برسم. هیچ خط پایانی وجود ندارد.

در این سال‌ها، رونالدو مرتبا تصاویری از رگوفه در کنار خانواده‌اش منتشر می‌کرد و عکس‌هایی نیز از سفرهای این دو نفر با هم و دیدار با کانر مک گرگور، ستاره UFC و گنادی گلوکین، بوکسور، ثبت شده است. در واقع رگوفه علاوه بر اینکه در رویدادهای مهم زندگی حرفه‌ای رونالدو، از جمله ورود او به عربستان حضور داشته، در زندگی شخصی او نیز نقش پررنگی ایفا کرده است.

او با کلودیا دنیس بلاگر مد ازدواج کرده و هر دوی آن‌ها تصاویر خود را با پیراهن‌های رونالدو در رسانه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند.

کار رگوفه در طول دوران حرفه‌ای‌اش مورد ستایش افراد زیادی قرار گرفته و جولیان وارد، مدیر ورزشی لیورپول، از جمله کسانی است که دوستی نزدیکی با او دارد و از وی تمجید می‌کند. او در لینکدین نوشت: ریکاردو یک فرد حرفه‌ای و باهوش است که روابط قوی با مربیان و بازیکنان و ورزشکاران دارد. دانش وی از صنعت فوتبال به او این امکان را داده است تا ورزشکاران برتر را که نماینده برند نایک هستند، شناسایی و جذب کند.

بر اساس گزارش The Athletic، منچستریونایتد نیز نگاه مشابهی به رگوفه داشت و مدیر شخصی رونالدو را موثر می‌دانست، اما در هر صورت باشگاه توانایی تصمیم‌گیری در مورد ستاره‌ها را دارد.

این در شرایطی است که نقش رگوفه در زندگی رونالدو، دیگران را به اشتباه انداخته است، چرا که حضور او در جریان دیدارهای پرتغال در جام جهانی قطر، محل بحث و جدل بود. طبق گزارش‌ها در رسانه‌های پرتغال، گفته می‌شود که رگوفه تاثیری بیش از حد روی این ستاره داشته و در شرایطی که تعداد زیادی از بازیکنان قادر به درک دلیل پیوستن او به النصر نیستند، برای این انتقال پیش‌قدم شد.

افراد مختلف این سؤال را مطرح می‌کنند که چرا رگوفه در شرایط مختلف، از جمله روزهای بازی، تا این حد به رونالدو نزدیک است. اما با این حال، او مدت‌هاست که در کنار تیم ملی پرتغال دیده می‌شود و در موفقیت‌ها و شکست‌های رونالدو، تصویر این بازیکن را به اشتراک می‌گذارد.

در سال‌های اخیر، رگوفه بارها در زمین بازی دیده شده است. او کسی بود که زمانی که پرتغال در فینال یورو 2016 پیروز شد، در کنار رونالدو جشن گرفت؛ مسابقه‌ای که در آن رونالدو به دلیل مصدومیت مجبور به ترک زمین شد.

رابطه او با رونالدو پس از جدایی‌اش از ژرژ مندس، ایجنت این بازیکن که در طول دوران حرفه‌ای ستاره پرتغالی بر فعالیت‌های مالی بزرگ وی نظارت داشت، پررنگ‌تر شد. این جدایی پس از مصاحبه جنجالی رونالدو با پیرس مورگان اتفاق افتاد که باعث تسریع جدایی او از منچستریونایتد شد.

اما به نظر می‌رسد رگوفه نیز مانند مندس به رونالدو توصیه کرده بود که از این مصاحبه خودداری کند تا امیدها برای پیوستن او به یک تیم اروپایی درجه یک حفظ شود، ولی در ادامه رگوفه برخلاف مندس، برای مذاکره به منظور انتقال رونالدو به النصر پیش قدم شد تا نقشش در زندگی حرفه‌ای این بازیکن پررنگ‌تر شود.

در شرایطی که رونالدو سفر جدیدی را در عربستان سعودی آغاز کرده، بدون شک رگوفه در ادامه مسیر این بازیکن در کنارش خواهد بود تا در زندگی جدیدی که او و خانواده‌اش در خاورمیانه آغاز کرده‌اند، او را تنها نگذارد.