رئیس امور بین‌الملل وزارت دفاع گفت: وقتی صحبت از درخواست دیگر کشورها برای خرید تسلیحات از ایران می‌شود در واقع این بیانگر تبلور دانش جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی است.

وزارت دفاع: خرید تسلیحات از ایران بیانگر دانش جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رئیس امور بین‌الملل وزارت دفاع گفت: وقتی صحبت از درخواست دیگر کشورها برای خرید تسلیحات از ایران می‌شود در واقع این بیانگر تبلور دانش جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین المللی است.

به گزارش خبرنگار دفاعی ایرنا، سردار سرتیپ دوم سید حمزه قلندری در نشست دیپلماسی علم و فناوری در هندسه نظم جهانی قدرت با اشاره به اهمیت علم و فناوری در دین مبین اسلام، اظهارداشت: در چارچوب رویکرد اسلام به هیچ وجه نمی‌توان علم و فناوری را از دایره قدرت خارج ساخت؛ چراکه مبانی دینی مکتب اسلام توجه خاصی به حوزه دست یابی به علم و دانش افزایی دارد.

وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بر دست یابی به علم و فناوری گفت: همواره موضوعات و مباحث علمی در صدر مطالبات و توجهات رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار داشته و سابقه توجه خاص به اینگونه مباحث در منظر ایشان به چند دهه قبل برمی گردد.

رئیس امور بین الملل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: نگاه ترسیمی فرمانده معظم کل قوا در حوزه بیانیه گام دوم که به بحث تمدن سازی اشاره می شود، در واقع بر اهمیت حرکت جهشی به سوی علم و دانش تاکید دارد؛ چراکه بدون تفوق علمی و رسیدن به مرجعیت قدرت نمی‌توان تمدن ساز شد.

قلندری تصریح کرد: تجربه تاریخی به ما نشان داده است که دشمن در دست یابی ملت ایران به تکنولوژی و علم همواره واکنش منفی و سخت نشان داده است. هر گاه ما در جهت دست یابی به علم و فناوری حرکت کرده‌ایم دشمن در قالب تبلیغات سو و اثرگذاری منفی بر افکار عمومی ممانعت کرده است.

وی خاطرنشان کرد: حوزه تمدن سازی نیاز به یک جهش علمی دارد تا در سایه این حرکت علمی، عقب افتادگی‌های تاریخی، جبران شود.

رئیس امور بین الملل وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح عنوان کرد: استفاده از دانش دیگران یکی از راه‌های تسریع جهش علمی است و ما بفرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی از شاگردی کردن ابایی نداریم اما از شاگرد ماندن نیز استقبال نمی‌کنیم از این‌رو یکی از راه‌هکارها استفاده از ابزار دیپلماسی است.

قلندری با بیان اینکه صنایع دفاعی امروز هم پیشرو و هم پیشران است، چون در لبه تکنولوژی پیشرفت قرار دارد، افزود: مسلما رسیدن به علم و فناوری جایگاه و سطح جمهوری اسلامی را در عرصه بین‌المللی تغییر می‌دهد، همچنانکه وقتی صحبت از درخواست دیگر کشورها برای خرید تسلیحات از ایران می‌شود در واقع این بیانگر تبلور دانش جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی است.