چند تن از بازیکنان تیم ملی فوتبال قطع عضو ایران که در باشگاههای ترکیه مشغول فعالیت بودند، در زلزله این کشور سرنوشت تلخی پیدا کردند.

لژیونرهای ایرانی  زیر آوار مالاتیا: نجاتمان دهید!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، بامداد روز دوشنبه بود که مناطقی از ترکیه دچار زلزله شدیدی به قدرت 7.8 ریشتر شد؛ اتفاقی که تاکنون هزاران کشته و زخمی بر جای گذاشته است. در این حادثه تلخ جان برخی از ایرانی ها نیز به خطر افتاده، موضوعی که ورزشکاران ایرانی حاضر در ترکیه را هم تحت تاثیر قرار داده است. فوتبالیست ها و والیبالیست های ایرانی حاضر در ترکیه از سلامت خود در ساعات اخیر خبر دادند، اما متاسفانه باخبر شدیم چند تن از ملی پوشان فوتبال قطع عضو ایران که برای بازی در تیم های باشگاهی در ترکیه حضور داشتند، زیر آوار در منطقه مالاتیای ترکیه مانده اند.  

محمدرضا میراحمدی، یکی از این فوتبالیست های ایرانی است که در 5 سال اخیر برای تیم های ترکیه ای به میدان می رود. خواهر این بازیکن در گفتگو با "ورزش سه" وضعیت عجیب این بازیکن و چند هم تیمی ایرانی او را تشریح کرد و گفت: "محمدرضا دیشب تا ساعت 2.5 هم با همسرش صحبت می کرد، اما از صبح که خبر را شنیدیم، بارها با او تماس گرفتیم. تلفن او زنگ می خورد، اما جواب نمی دهد. او و دیگر هم تیمی هایش در هتل کیرک وال منطقه مالاتیا حضور داشتند. او با دو بازیکن ایرانی دیگر که یکی از آن ها مهدی سعداوی و دیگری اسمش حامد است، هم اتاقی بود و از هیچ کدام از آن ها خبری نیست. با مربی اش که در آن هتل نبوده، تماس گرفتیم و او می گوید وضعیت شهر خیلی خراب است و هنوز آواربرداری نشده. ما اهل خوزستان هستیم. نمی دانید در خانه ما چه خبر است. اینجا عزای عمومی است. هر کسی را می شناختیم تماس گرفتیم و دستمان به هیچ جا بند نیست. حتی می گویند راهها بسته است و نمی توانیم خودمان به آنجا برویم." 

وی از یک ماجرای عجیب بعد از حادثه زلزله خبر داد و گفت: "مربی تیم به ما می گوید بعد از زلزله محمدرضا با او تماس گرفته و گفته زنده است تا کمکش کنند. اما محمدرضا به تماس های ما پاسخ نمی دهد. جنازه دروازه بان تیمشان را هم از زیر آوار بیرون کشیده اند. خدا به ما رحم کند. نمی دانیم چه کار کنیم. حتی یکی از همبازیان سابق محمدرضا که در تیم دنیزلی بازی می کند، امروز می خواست به آنجا برود، اما گفت همه راهها بسته شده و فقط هلی کوپتر می تواند مسیر را طی کند." 

میراحمدی در ادامه هم از تلاش خانواده بازیکنان ایرانی برای خبر گرفتن از آن ها خبر داد و گفت: "با سفارت ایران تماس گرفتیم و گفتند ساعت اداری تمام شده و فردا زنگ بزنید. باید در این شرایط آن ها شبانه روزی پای کار باشند. خدا می داند چند بازیکن ایرانی دیگر مثل محمدرضا در این شرایط گیر افتاده اند. خانواده های آن ها هم وضعیت ما را دارند. یک نفر صدا ما را بشنود و کمکمان کند. محمدرضا 17، 18 سالی است که برای تیم ملی بازی می کند و الان هم اگر به ترکیه رفته، از روی بدبختی و به خاطر پول است چون در ایران کسی به این بچه های قطع عضو پولی نمی دهد."