عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در جهانی که همه‌ کشورها بر نظام دموکراسی و جمهوری استوار است، واقعی‌ترین دموکراسی جهانی، جمهوری اسلامی است.

رحیم پور ازغدی: واقعی‌ترین دموکراسی جهانی، جمهوری اسلامی است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در جهانی که همه‌ کشورها بر نظام دموکراسی و جمهوری استوار است، واقعی‌ترین دموکراسی جهانی، جمهوری اسلامی است.

رحیم پور ازغدی در بیست و یکمین اردوی آموزشی تشکیلاتی جهاد اکبر گفت: دانشجوی مسلمان و مومن رسالتی دارد که بر اساس آن باید اشکالات جامعه‌ی اسلامی خود را از نظر علمی دقیق بررسی کند و آن‌ها را برطرف نماید.

وی افزود: دانشجوی مسلمان باید خود را از نظر دانش تاریخی، سیاسی و مذهبی سریع‌تر از دشمن تقویت نماید تا در عرصه‌ی انقلاب شکست نخورد، اگر این انقلاب شکست بخورد، تقصیر دانشجوی ناکارآمد است. وظیفه‌ای که دانشجوی دهه‌ پنجم بر عهده‌اش هست بسیار سخت و پیچیده است.

رحیم پور ازغدی ادامه داد: دانشجو در فضای مجازی باید حضور داشته باشد، اما تحت تأثیر جنگ رسانه‌ای دروغین قرار نگیرد. این انقلاب نقاط ضعف و قوتی دارد که دانشجویان متعهد و انقلابی می‌توانند آن را حل و یا در مسیر درست از آن‌ها استفاده کنند. نقاط ضعف انقلاب اسلامی در مدیریت سازمانی و مناسبات اجتماعی بیشتر بروز پیدا می‌کند. جوان هدفمند انقلابی نقاط مثبت را باید حفظ و تقویت کند و هم‌چنین اشکالات را با روش علمی مناسبی برطرف نماید.

ساخت تمدن اسلامی بر عهده دانشجو است

 پورازغدی گفت: تمدنی که بر اساس اسلام شکل خواهد گرفت، بخش اعظم آن بر عهده‌ی دانشجوی جوان مسلمان است. ابتدا دانشجو در راه نظام‌سازی باید قدم بردارد و سپس برای پیشرفت و توسعه‌ی اقتصاد و سیاست از منظر دینی کوشش کند. در این گذرگاه پر پیچ و خم علاوه بر عقل و تجربه از اخلاق و حقوق نیز بهره گیرد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دانشجوی مسلمان در مسیر حرکت خود افزون بر دنیا‌سازی به آخرت باوری خود توجه نماید. جوان متعهد دغدغه‌مند برای تعمیق مطالعات فکری و دینی خود باید تلاش وافری داشته باشد تا بتواند خود را در این مسیر محفاظت نماید.

روح تربیت دینی در فضای دانشجویی

حسن رحیم پور ازغدی افزود: مهم‌ترین وظیفه‌ای که بر عهده‌ی دانشجوی مادر است؛ تربیت فرزند تمدن‌ساز مذهبی است. خانواده‌ی اسلامی خانواده‌ای است که در آن روح توکل، تقوا و اخلاق مداری توسط والدین در محل خانه موج می‌زند. این خانواده در مسائل مختلفی که برایش پیش می‌آید؛ بر اساس باورها و ارزش‌هایش رفتار می‌کند و حتی در سخت‌ترین شرایط هم رشد و تکامل را در خود به وجود می‌آورد.

وی بیان داشت: خانواده‌ سکولار خانواده‌ای است که مسائل اعتقادی و ارزشی در آن جایی ندارد و به سبب آن رشد هم اتفاق نمی‌افتد. نگاه این خانواده بر شهوت استوار است و مبدأ آن هم از برهنگی آغاز شد. این سیری که در راستای اهداف بی‌ارزش در کشورهای غربی ایجاد شد؛ برای نابود ساختن جایگاه خانواده و بی‌ارزش کردن آن در جامعه‌ اسلامی بود. رشد و تکاملی که در ازدواج برای زن و مرد صورت می‌گیرد؛ هیچ‌گاه یک انسان مجرد به آن تکامل نمی‌رسد.

 عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان گفت: در جهانی که همه‌ی کشورها بر نظام دموکراسی و جمهوری استوار است، واقعی‌ترین دموکراسی جهانی، جمهوری اسلامی است. این جمهوری اسلامی است که در تمام جهان نمونه‌ دیگری ندارد.