طولانی‌ترین زمان محاسبه شده برای وقت‌های اضافه در تاریخ مسابقات باشگاهی فوتبال دنیا، به دیداری در لیگ فلسطین برمی‌گردد که داور در آن 42 وقت اضافه اعلام کرد.

بیشترین زمان وقت اضافه تاریخ فوتبال گرفته شد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش ورزش سه، عوامل زیادی منجر به موفقیت یا شکست در فوتبال می‌شود و شاید یکی از این عوامل هم وقت‌های اضافه باشد که بعضی مواقع، نتیجه یک مسابقه را تغییر می‌دهد و سرنوشت برخی از مسابقات در دقایق یا حتی آخرین ثانیه‌های وقت اضافه تغییر می‌کند.

اهالی فوتبال همیشه عادت دارند در پایان هر نیمه از مسابقات فوتبال، داوران حداکثر چهار، پنج یا ده دقیقه وقت اضافه تعیین کنند، اما کمتر کسی تصور می‌کند که مسابقه فوتبالی وجود داشته باشد که داور در آن بازی، زمان تلف‌شده را 42 دقیقه محاسبه کند.

این طولانی‌ترین وقت اضافه تاریخ مسابقات فوتبال تاکنون بوده که 4 سال پیش در جریان لیگ فلسطین رخ داد و داور در‌ پایان 90 دقیقه، به دلیل مشکل نورافکن ورزشگاه که بارها منجر به توقف بازی شده بود، 42 وقت اضافه اعلام کرد.

دومین رکورد مربوط به طولانی‌ترین وقت‌های اضافه، به یکی از مسابقات جام اتحادیه انگلیس در سال 2019 برمی‌گردد. در دیدار برایتون آلبیون و بورنموث که با برتری 2-0 میزبان به پایان رسید، 28 دقیقه وقت تلف‌شده محاسبه شد و دلیل این تصمیم از سوی داور هم سه بار توقف در بازی به دلیل مشکلاتی در روشنایی زمین بود.

در تاریخ فوتبال آسیا نیز 17 دقیقه، طولانی‌ترین وقت اضافه تاریخ بوده که آن هم در بازی بین گوانگژو اورگراند و وسترن سیدنی واندررز در لیگ قهرمانان آسیا در سال 2015 رخ داد و این بازی به دلیل مصدومیت دروازه‌بان یکی از تیم‌ها حدود یک ربع متوقف شد.

در لیگ‌های بزرگ اروپایی نیز رکورد وقت‌های تلف‌شده به دیدار آرسنال و وستهام یونایتد در سال 2003 مربوط می‌شود؛ مسابقه‌ای که با پیروزی قاطع 5-1 آرسنال به پایان رسید و پس از  مصدومیت یکی از بازیکنان وستهام که دقایقی بازی را متوقف کرد، 13 دقیقه وقت اضافه از سوی داور محاسبه شد.

نکته جالب اینکه روز گذشته هم دیدار تیم‌های هوادار و مس رفسنجان در چارچوب رقابت‌های جام حذفی فوتبال ایران، 133 دقیقه به طول انجامید و سپس به ضربات پنالتی رفت تا در نهایت شاگردان ساکت الهامی راهی دور یک چهارم نهایی این رقابت‌ها شوند.