این یکی از شگفت آور ترین مسابقات این چند سال بود. رئال مادرید در یک رده خاص قرار دارد.

لیورپول 2 -۵ رئال مادرید: باشکوه‌ترین کام بک تاریخ!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، رئال مادرید که در دیدار رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا میهمان لیورپول بود، در دیداری جذاب و تماشایی موفق شد میزبانش را 5-2 شکست بدهد.

در این دیدار این لیورپولی ها بودند که خیلی زود با گل تماشایی داروین نونیز پیش افتادند و 10 دقیقه بعد، روی اشتباه تیبو کورتوا، محمد صلاح برتری میزبان را دو برابر کرد.

بعد از این دو گل در حالی که به نظر می رسید رئالی‌ها شب سختی را پشت سر خواهند گذاشت، شاگردان کارلو آنچلوتی بازگشت با شکوهی داشت.

ضربه تماشایی وینیسیوس جونیور در دقیقه 21 اختلاف را به حداقل رساند و در دقیقه 36، اشتباه آلیسون بکر باعث شد تا مهاجم برزیلی رئال، کار را به تساوی بکشد. نیمه اول با تساوی 2-2 به پایان رسید.

در ابتدای نیمه دوم بود که روی یک ضربه آزاد از سمت راست محوطه جریمه لیورپول، ادر میلیتائو توانست با ضربه سر رئال را پیش بیندازد.

برتری رئالی‌ها ادامه داشت و در دقیقه 55، روی همکاری خوب با وینیسیوس جونیور، این کریم بنزما بود که با ضربه ای که در بین راه به جو گومز برخورد کرد، اختلاف را به دو گل افزایش داد.

لیورپولی‌ها که چیزی برای از دست دادن نداشتند، در تلاش بودند تا گل های خورده را جبران کنند اما در دقیقه 67 گل پنجم را دریافت کردند. روی یک ضدحمله بود که توپ مقابل دروازه به بنزما رسید و او هم بعد از پشت سر گذاشتن آلیسون، با یک ضربه دقیق کار را تمام کرد.

در دقایق باقی مانده رئالی ها به خوبی توانستند بازی را کنترل کنند و در نهایت با نتیجه 5-2 به برتری رسیدند.

این گزارش زنده ورزش سه این از بازی تاریخی است:

اعتراض نرم یورگن کلوپ به داور رومانیایی که می‌توانست با یک تصمیم سرنوشت‌ساز، جریان بازی را تغییر بدهد. او با نگرفتن پنالتی روی داروین نونیز، در رقم خوردن این نتیجه تاثیرگذار بود.

این یازده بازیکن سفیدپوش، پایه‌های یک برد تاریخی در شهر لیورپول شدند. فتح ورزشگاه آنفیلد و زدن پنج گل به لیورپول، کار هر تیمی نیست اما رئال مادرید از یک سطح ویژه در لیگ قهرمانان اروپا برخوردار است.

چهره شرمگین لیورپولی‌ها پس از دریافت گل‌ پنجم‌. هیچکس تصور نمی‌کرد چنین نتیجه‌ای در آنفیلد رقم بخورد؛ این شکست غرور لیورپول را زیر سوال برد.

پایان مسابقه و لبخند تلخ کلوپ و تبریک به حریف مورد علاقه و کهنه کارش. مادرید احتمالا اولین تیم صعود کننده به دور بعدی لیگ قهرمانان خواهد بود.

رئال مادرید در دقیقه ۶۶ گل پنجم را هم زد. این‌بار روی توپ دزدی فوق‌العاده لوکا موردیچ، پاس او به وینیسیوس و ضربه تمام‌کننده کریم بنزما روی آشفتگی مدافعان لیورپول. این سنگین‌ترین شکستی است که می‌شد برای لیورپول تصور کرد. مادریدی‌ها در این صحنه ترکیبی از سرعت کشنده در ضدحمله، خلاقیت و فرصت‌طلبی را به نمایش گذاشتند تا یورگن کلوپ مات و مبهوب در کنار زمین خیره باقی بماند.

پیش از گل چهارم رئال، ایستوان کواچ، داور مسابقه، از خطای مسلم کارواخال روی داروین نونیز در محوطه جریمه بی تفاوت گذشت و حتی این صحنه را به VAR هم نبرد، در حالی که مشخص بود مدافع راست رئال، مهاجم لیورپول را هل داده و سرنگون کرده است.

شاید باور نکنید اما رئال مادرید در دقیقه ۵۶، چهارمین گل خود را نیز در آنفیلد به ثمر رساند. روی یک فعل و انفعال در گوشه محوطه جریمه و رد و بدل شدن توپ میان رودریگو و بنزما، ضربه نهایی کریم با برخورد به پای جو گومز که روی گل سوم خطای بی دلیلی روی وینیسیوس جونیور کرده بود، دروازه لیورپول برای بار چهارم باز شد تا نتیجه‌ای باورنکردنی و عجیب در آنفیلد رقم بخورد.

ادر میلیتائو، مدافع پیش‌تاخته مادرید، روی یک ضربه کاشته و با ارسال لوکا موردیچ، کاملا بدون مزاحم از روی خط محوطه شش قدم با ضربه سری محکم، دروازه هموطنش، آلیسون بکر را باز کرد.

با تساوی لیورپول و رئال در نیمه اول مسابقه، هر دو تیم قدرت تهاجمی خود را به یکدیگر یادآوری کردند. تعداد موقعیت‌های خلق‌شده در طول مسابقه و خطرات مکرر در محوطه جریمه، نشان از کیفیت دو تیمی دارد که تجربه کافی را برای حضور در این رقابت‌های بزرگ دارند و نبرد آنها تا سوت پایان بازی برگشت به پایان نخواهد رسید.

نکته عجیب بازی در نیمه اول، لیز خوردن‌های مکرر بازیکنان در طول بازی بود؛ به خصوص در ۲۰ دقیقه اول، بازیکنان هر دو تیم، مخصوصا رئالی‌ها، بارها و بارها نقش بر زمین شدند.

شب رویایی وینیسیوس در آنفیلد. آیا او در حضور خیل برزیلی‌های دو تیم، تبدیل به کسی می‌شود که سومین گل تیمش را هم بزند؟

تیبو کورتوآ و آلیسون بکر، هر دو جزء بهترین دروازه‌بان‌های دنیا محسوب می‌شوند، اما تا این لحظه به جز دو گل زیبایی که دریافت کرده‌اند، دو اشتباه مهلک و حیرت‌انگیز را در کارنامه خود ثبت کرده‌اند که احتمالا بدون این دو اشتباه، بازی با تساوی ۱-۱ در جریان بود.

آلیسون بکر در یک اشتباه باورنکردنی، توپ را به پای وینسیوس جونیور کوبید تا نتیجه بازی به تساوی ۲-۲ تغییر کند. یک گل تصادفی شبیه به آنچه که صلاح در مقابل دروازه رئال مادرید و روی اشتباه کورتوآ به ثمر رسانده بود. تنها ۳۵ دقیقه از بازی گذشته و چهار‌ گل وارد دروازه‌ها شده است.

دیوید آلابا، مدافع چپ رئال، در دقیقه ۲۵ مصدوم شد تا زمین بازی را ترک کند. ناچو، مدافع وسط مادریدی‌ها، جایگزین آلابایی خواهد شد که دچار کشیدگی از ناحیه عضله ران پا شد.

وینی جونیور، مهاجم برزیلی رئال، در دقیقه ۲۱ با یک ضربه عالی از داخل محوطه جریمه به زاویه مخالف، فاصله را کم کرد تا رئالی‌ها همچنان به بازگرداندن نتیجه بازی امیدوارم باشد. وینسیوس بعد از گلزنی با انگشت خودش را نشان داد تا به همه یادآوری کند که هرگز نباید او را دست کم گرفت. او سپس از خدا تشکر کرد...

چهره مستاصل تیبو کورتوآ بعد از اشتباه مرگبارش. البته او فرصت دارد که این خطا را در آنفیلد و برنابئو جبران کند.

کریم بنزما بعد از دریافت دو گل خورده تلاش می‌کند به هم‌تیمی‌هایش روحیه دهد و آنها را به ادامه بازی تشویق کند. رئال هنوز ۷۰ دقیقه و یک بازی برگشت در سانتیاگو برنابئو را دارد.

محمد صلاح، مهاجم مصری، در دقیقه ۱۴ روی اشتباه عجیب و باورنکردنی تیبو کورتوآ بازی را دو بر صفر کرد. گل صلاح پس از لیز خوردن چند بازیکن در میانه میدان و پاس به عقب کارواخال و در شرایطی به ثمر رسید که کورتوآ به طرز عجیبی، توپی را که می‌توانست به راحتی از محوطه جریمه دور کند، با یک پاس در اختیار او قرار داد تا مهاجم تیزچنگ لیورپول کار را تمام کند. او بالاخره توانست انتقام درخشش سال گذشته را از دروازه‌بان بلژیکی بگیرد.

شادی داروین نونیز، ستاره اروگوئه‌ای لیورپول، پس از گل تماشایی‌اش که خیلی زود وارد دروازه لیورپول شد.

بازیکنان دو تیم و حاضران در استادیوم، پیش از آغاز بازی به احترام قربانیان زلزله ترکیه و سوریه یک دقیقه سکوت کردند.

شادی آلیسون بکر و ناراحتی ستارگان رئال از گل زودهنگام داروین نونیز.

اولین اتفاق بازی در دقیقه سه رقم خورد؛ جایی که داروین نونیز، مهاجم اروگوئه‌ای، پاس محمد صلاح را به زیبایی هر چه تمام‌تر و با یک ضربه پشت پا، به تور دروازه لیورپول دوخت. این گلی استثنایی از این بازیکن اروگوئه‌ای در رقابت‌های این فصل لیگ قهرمانان اروپا است.

 داروین نونیز با یک گل تماشایی در دقیقه 3 لیورپول را از رئال پیش انداخت.

توپ ویژه لیگ قهرمانان از نمای نزدیک با طرح بته‌جقه و عناصر شرقی.

مایکل اوون هم به جمع مفسران بازی ملحق شده است. او به عنوان تحلیلگر شبکه اسکای برای پوشش ویژه این مسابقه در شرایطی به آنفیلد آمده که سابقه بازی در هر دو تیم را دارد.

گرم کردن رئالی‌ها در میانه میدان. آنها تجربه کافی برای حضور در رقابت‌های بزرگی مثل این را دارند و قطعا نمی‌خواهند حذف‌شده زودهنگام این رقابت‌ها باشند.

تصویری از گرم کردن الکساندر آرنولد، ستاره خط دفاعی لیورپول، پیش از آغاز مسابقه.

آلیسون بکر یکی از پرسیوترین دروازه‌بان‌های فوتبال جهان محسوب می‌شود. حضور او همیشه قوت قلبی برای لیورپولی‌ها است. او امیدوار است امشب را با کلین‌شیت به پایان برساند تا بخت تیمش برای صعود به دور بعد به حداکثر برسد.

آقای وینی جونیور که امشب قرار است جدال بی‌رحمانه‌ای با مدافعان سرسخت لیورپول داشته باشد. او با تکنیکش هر دفاعی را به چالش می‌کشد، حتی ویرجیل فن‌دایک را که تازه به میدان بازگشته است.

یک‌ هوادار پر و پا قرص لیورپول ذاتا باید این‌شکلی باشد؛ با پیراهنی با نقش "دِ کپ" که نشان می‌دهد یار دوازدهم چه معنایی در فوتبال دارد. لیورپول با فشار این تماشاگران تیم امیدوارتر امشب است.

یورگن کلوپ با همان محبوبیت همیشگی در میان هواداران خود را به داخل ورزشگاه می‌رساند؛ در حالی که فراموش نمی‌کند با برخی از تماشاگران دستی بدهد.

تصویری از جو عجیب و غریب بیرون ورزشگاه آنفیلد در لحظه ورود اتوبوس لیورپول... وقتی همه جا قرمز است!

بنزما در آنفیلد. او طبق معمول مهم‌ترین رئالی برای گشودن دروازه لیورپول خواهد بود.

استفان بایچتیچ و کودی خاکپو به همراه سایر بازیکنان وارد چمن آنفیلد می‌شوند تا خود را آماده این بازی حساس کنند. آنها هرگز پیش از این رقابتی در این سطح را تجربه نکرده‌اند.

ایستوان کواچ، داور مسابقه حساس امشب خواهد بود. این داور ملیتی رومانیایی دارد.

کیت‌های نایکی (لیورپول) و آدیداس (رئال مادرید) برای مسابقه امشب؛ پیراهن‌هایی که بر تن بازیگران اصلی این نمایش خواهد نشست.

استیون جرارد و ریو فردینالد، دو فوتبالیست برجسته، به عنوان مفسران شبکه اسکای برای پوشش این بازی در ورزشگاه آنفیلد حضور دارند و اظهارنظرهای آنها بخشی از جذابیت‌های حاشیه‌ای این مسابقه خواهد بود.

هر دو تیم سابقه قهرمانی در لیگ قهرمانان را دارند و هر تیمی که شش بار این جام را بالای سر برده باشد می‌تواند فاتح همیشگی‌اش باشد. این جام از دارایی‌های لیورپول است!

تصاویری از ستارگان لیورپول، باتجربه‌ها و جام‌دارها در مسیر‌ رختکن و آماده‌سازی برای این بازی حساس.

تصویری زیبایی از ورودی تونل رختکن میهمان و میزبان به ورزشگاه آنفیلد. ستارگان دو تیم از این مسیر پای به میدان خواهند گذاشت.

ستارگان رئال مادرید هم از در دیگر وارد آنفیلد شدند. تونی کروس، هافبک انگشت‌نمای آلمانی که سورپرایز امشب اردوگاه رئال است نیز در جمع بازیکنان حضور دارد.

تصاویر ورود اتوبوس لیورپول به آنفیلد و استقبال شورانگیز هواداران این تیم. بازی امشب در چنین جوی برگزار خواهد شد.

هواداران لیورپول از تیبو کورتوآ اصلا خاطرات خوبی ندارند. کورتوآ با درخشش فوق‌العاده مقابل رئال در فینال لیگ قهرمانان، یک جام بزرگ برای تیمش به ارمغان آورد. امشب وقت انتقام یا تثبیت دوباره است؛ با این توضیح که تیبو هم مثل آنچلوتی، سابقه حضور در چلسی را دارد و با این شرایط و ابعادش کاملا آشنا است.

نگرانی‌های مربوط به مصدومیت داروین نونیز از ناحیه شانه بی‌علت بود و این ستاره اروگوئه‌ای با توان بدنی بالا و استثنایی خود، توانست به دیدار لیورپول مقابل رئال برسد. با توجه به فرمی که نونیز دارد، او مهم‌ترین مهره تهاجمی لیورپول مقابل رئال خواهد بود.

کارلو آنچلوتی یک مربی قابل‌احترام و بزرگ در سطح اروپا محسوب می‌شود که همه دوستش دارند. او با آنفیلد غریبه نیست، چرا که سرمربی چلسی بوده و اتفاقا با این تیم قهرمان لیگ برتر هم شده است. این تصویری از کارلو در نشست مطبوعاتی پیش از بازی است که یکی از همان ژست‌های مخصوص خود را در پاسخ به سؤال خبرنگاران گرفته است.

لوییز دیاز که تصویرش در روی بخشی از ساختمان‌های اطراف آنفیلد خودنمایی می‌کند، مهم‌ترین غایب لیورپول در بازی امشب محسوب می‌شود. وینگر کلمبیایی که پیش از جام جهانی مصدوم شد و هنوز شرایط بازی را پیدا نکرده و بخشی از ضعف لیورپول در روزهای پس از مسابقات جام جهانی و نتایج نه چندان خوبش به این غیبت بازمی‌گردد.