امیلیانو مارتینز، دروازه‌بان تیم ملی آرژانتین و است ون ویلا، می‌گوید از احتمال تغییر قوانین پنالتی برای جلوگیری از بازی‌های ذهنی دروازه‌بان‌ها مقابل پنالتی زن‌های حریف نگران نیست.

دی بو مارتینز: مهم‌ترین پنالتی‌ها را گرفتم، دیگر مهم نیست
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه"، در روزهای گذشته خبرهایی منتشر شد که نشان می‌دهد فیفا به دنبال معرفی قوانین جدیدی است تا دروازه‌بان‌ها نتوانند در مقابل پنالتی‌زن‌های حریف از بازی‌های ذهنی برای به هم ریختن حواس آن‌ها استفاده کنند.

گفته می‌شود فیفا بعد از اقدمات دیبو مارتینز، سنگربان آرژانتین، در جام جهانی قطر تصمیم به تصویب این قوانین گرفته است. هوگو لوریس، گلر فرانسه، گفته بود مارتینز در فینال جام جهانی برای گرفتن پنالتی‌های تیم ملی این کشور از هر حقه‌ای که وجود داشت استفاده کرده بود.

اما دیبو مارتینز در یک مصاحبه می‌گوید از احتمال تصویب این قانون جدید نگران نیست و شک ندارد که می‌تواند خودش را با آن سازگار کند.

بعد از این مهم نیست، پنالتی‌هایی که باید می‌گرفتم را گرفتم

دروازه‌بان تیم ملی آرژانتین و باشگاه استون‌ویلا در مصاحبه‌ای با ESPN گفت: "همیشه گفته‌ام که مطمئن نیستم دوباره آن کارها را انجام بدهم. من پنالتی‌هایی که باید می‌گرفتم را گرفتم. تمام شد و رفت. نمی‌دانم تا 20 سال آینده پنالتی‌ای خواهم گرفت یا نه. شاید جوابش منفی باشد. ولی در کوپا آمه‌ریکا و جام جهانی باید هر طور شده آن پنالتی‌ها را می‌گرفتم. من موفق شدم پنالتی‌های حساس را بگیرم و به تیمم برای پیروز شدن کمک کنم. این برایم کافی است.

ما همیشه باید خودمان را با قوانین جدید سازگار کنیم و فیفا هر چه بخواهد ما باید گردن بگذاریم. پس هیچ مشکلی نیست. ما سازگار خواهیم شد."

خوشحالم به مسی برای رسیدن به رویایش کمک کردم

مارتینز در این مصاحبه درباره کاپیتان تیم ملی کشورش لیونل مسی هم صحبت کرد و گفت از اینکه توانست به مسی کمک کند به رویایش در بالای سر بردن جام برسد خوشحال است. دیبو در این باره گفت: "خوشحالم که توانستیم به مسی کمک کنیم جام جهانی را به دست بیاورد. امیدوارم لئو به بازی کردن ادامه بدهد و این جام آخرین جام جهانی او نباشد."