فدراسیون فوتبال روز گذشته با ارسال نامه‌ای محرمانه به 7 مربی از آن‌ها برای حضور در تیم ملی برنامه خواست.

پنج بعلاوه دو گزینه ایرانی - نهائی تیم ملی ایران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش “ورزش سه” محدوده کاری این ۷ مربی گستره‌های مختلفی را در برمی‌گیرد و البته مطرح شدن برخی از اسامی کمی عجیب به نظر می‌رسد.

بنابر آنچه که خبرنگار “ورزش سه” کسب اطلاع کرده است، نامه‌ ارائه‌ برنامه به امیر قلعه‌نویی (سرمربی گل‌گهر)، فرهاد مجیدی (سرمربی الاتحاد کلبا) و مهدی تارتار (سرمربی ذوب‌آهن) وصول شده و دو مربی دیگر هم طبق شنیده‌ها جواد نکونام(سرمربی مستعفی فولاد) و حسین فرکی (مربی سابق تیم ملی) هستند. البته دو گزینه دیگر نیز به این جمع اضافه شده است. ساکت الهامی (سرمربی هوادار) و حمید مطهری (سرمربی نساجی) دو مربی دیگری هستند که باید برنامه‌های خود را به فدراسیون فوتبال تحویل دهند.

میل به استخدام سرمربی داخلی حالا در بین اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال افزایش پیدا کرده است و اسم این مربی مثل سال‌های قبل برای نشستن روی نیمکت تیم ملی خیلی جدی به گوش می‌رسد.

اگرچه اسامی این مربیان سنخیت آن‌چنان ویژه‌ای با یکدیگر ندارد، اما ظاهرا ایستگاه پایانی انتخاب گزینه داخلی برای هدایت تیم ملی را در بر خواهد گرفت. در واقع این ۷ نفر با ارائه برنامه‌ عملیاتی خود به فدراسیون و بررسی آن در جمع اعضای هیئت رئیسه، در نهایت آخرین مرحله از کنکور انتخابی طولانی برای هدایت تیم ملی را پشت سر خواهند گذاشت.

فرهاد مجیدی نیز به عنوان سرمربی لژیونر فوتبال ایران، پس از قهرمانی تاریخی همراه با استقلال به یکی از گزینه‌های نیمکت تیم ملی تبدیل شده است.

این اسامی نهایی چهره‌های احتمالی هدایت تیم ملی در صورت انتخاب یک گزینه ایرانی خواهند بود. پس از آن گزینه نهایی با گزینه‌های خارجی به رقابت خواهد پرداخت و نفر نهایی احتمالا قبل از فیفادی فروردین ماه انتخاب خواهد شد.

جواد نکونام یکی دیگر از گزینه‌های بالقوه نیمکت تیم ملی است. سرمربی مستعفی فولاد که قبل از جام جهانی نیز تا یک قدمی نشستن روی نیمکت به عنوان مربی رفت.

فدراسیون فوتبال هنوز به این سؤال مهم پاسخ نداده که در نهایت مربی تیم ملی را با ملیت خارجی انتخاب می‌کند یا مربی داخلی هدایت مهم‌ترین تیم فوتبال ایران را بر عهده خواهد گرفت.

حسین فرکی، با سابقه کسب دو عنوان قهرمانی همراه با سپاهان و فولاد در لیگ برتر و هم‌چنین دستیاری برانکو ایوانکوویچ، دیگر مربی باتجربه‌ای است که فدراسیون از او برنامه خواسته است.

مربیان یادشده در حال حاضر در حال تهیه برنامه‌ خود برای ارائه به فدراسیون فوتبال هستند تا این فدراسیون یکی از تصمیمات خود در تاریخ حیاتش را به سرانجام برساند. در بین مربیانی که اسامی آنها مطرح شده شرایطی مثل محبوبیت، عملکرد دوران مربی‌گری، مقبولیت و… نیز در انتخاب نهایی کارساز خواهد بود.

مهدی تارتار، سرمربی فعلی ذوب‌آهن که در چند سال اخیر کارنامه قابل‌قبولی در تیم‌های لیگ برتری از خود به جا گذاشته، دیگر گزینه‌ای است که فدراسیون فوتبال از او‌ برنامه برای هدایت تیم ملی درخواست کرده است.

حمید مطهری، که اولین سال مربی‌گری خود را همراه با نساجی پشت سر می‌گذارد، در گذشته به عنوان دستیار یحیی گل‌محمدی به افتخارات مهمی از جمله قهرمانی در لیگ برتر و حضور در فینال لیگ قهرمانان آسیا رسیده است.

ساکت الهامی نیز، سابقه قهرمانی در جام حذفی به عنوان سرمربی همراه با تراکتور و نساجی را در کارنامه دارد و یکی از مربیانی است که فدراسیون از آن‌ها برنامه برای هدایت تیم ملی خواسته است

در عین حال، با وجود دریافت برنامه از نامزدها، به نظر می‌رسد که نظر مهدی تاج هم‌چنان روی استخدام سرمربی خارجی است.