قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، امروز نهم اسفند ماه ۱۴۰۱ به ۳۲ میلیون تومان شد.

کاهش باورنکردنی قیمت سکه | قیمت سکه در بازار امروز
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

طلافروشی ها امروز یکشنبه بیست و نهم خرداد ۱۴۰۱ قیمت سکه طرح قدیم (امامی) به مردم را ۱۵ میلیون و ۵۹۵ هزار تومان اعلام کردند. قیمت سکه امروز هم افزایش یافت. قیمت سکه طبق روال قبل روند صعودی خود راحفظ کرد. قیمت سکه امروز 300 هزارتومان نسبت به دیروز بیشتر معامله شد. پیش بینی قیمت سکه نشان میدهد روند صعودی همچنان ادامه دارد.

قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید، امروز نهم اسفند ماه ۱۴۰۱ به ۳۲ میلیون تومان شد.

همچنین قیمت نیم سکه ۱۷ میلیون ۵۰۰ هزار تومان؛  قیمت ربع سکه ۱۱ میلیون ۳۰۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۶ میلیون ۳۰۰ هزار تومان است.

هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۸۱۰.۵۶  دلار و هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲ میلیون و ۶۶۶ هزار ۳۱۶ تومان است.

 

قیمت سکهبازگشت قیمت سکه به کانال قبل

هفته گذشته قیمت سکه از نیمه کانال ۱۶ میلیون تومانی گذشت و این سقف تاریخی قیمت، متاثر از افزایش قیمت دلار شکل گرفت. با روند کاهشی قیمت دلار، سکه نیز به محدوده پیش از افزایش بازگشت و وارد کانال ۱۵ میلیون تومانی شد. در شرایطی که اکنون دلار بر مدار خنثی با نوسانی اندک قیمت‌گذاری می‌شود اما قیمت طلا و سکه افزایشی است.

قیمت طلا در کشور متاثر از قیمت دلار و انس جهانی طلا نرخ‌گذاری می‌شود اما در هفته‌های اخیر تاثیر قیمت دلار بر این فلز‌گران‌بها بیشتر بوده تا انس جهانی. به اعتقاد تحلیلگران مالی انس جهانی طلا در روزهای اخیر تاثیر دلار را بر بازار طلا و سکه خنثی کرد و ارزش ذاتی سکه امامی به شکل قابل توجهی بالا رفت.

هفته‌گذشته تحلیل‌گران فنی عنوان کرده بودند که با شکست محدوده حمایتی 15 میلیون و 800 هزار تومان، کار سکه‌بازان برای جلوگیری از افت قیمت سکه  سخت می‌شود. با این حال، یک اتفاق در بازارهای جهانی به کمک بازیگران بازار سکه آمد و روند قیمت‌ها افزایشی شد.

نزدیک به ۱۰ روز گذشته، فروش اوراق سکه مطرح شد و این خبر بازار سکه را در حالت احتیاطی قرار داد و با وجود عرضه این اوراق در روز سه‌شنبه در بورس کالا و تاثیر این پیش‌فروش در کمک به کاهش قیمت‌ها، اما به نظر می‌رسد این موضوع نیز نتوانست بر روند افزایش قیمت سکه در بازار تاثیر بگذارد و سیگنال انس جهانی طلا قوی‌تر عمل کرد.

در حالی که گزارش تورم آمریکا حکایت از کند شدن سرعت افزایش قیمت‌ها داشت، بازارهای دیگر متقاعد شدند که بانک مرکزی آمریکا در نشست ماه آینده نرخ بهره را به جای 75 صدم درصد، نیم درصد افزایش خواهد داد. موضوعی که سیگنالی صعودی برای طلا به حساب می‌آید زیر نرخ بهره بیشتر یعنی هزینه فرصت نگهداری بیشتر برای طلا و جذابیت کمتر برای فلز زرد.

در لحظه نگارش این گزارش قیمت سکه امامی با افزایش ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به روز گذشته به محدوده ۱۶ میلیون تومانی رسید و با قیمت ۱۶ میلیون و ۴ هزار تومان در بازار معامله شد. سکه طرح قدیم سهم بیشتری از افزایش قیمت‌ها را نصیب خود کرد و با رشد ۲۵۸ هزار تومانی به محدوده ۱۵ میلیون تومانی رسید. این قطعه از سکه که ۲ روز پیش به پله ۹ کانال ۱۴ میلیون تومانی رسیده بود امروز با قیمت ۱۵ میلیون و ۱۴۶ هزار تومان معامله شد.

نیم و ربع سکه هم ۵۰ هزار تومان افزایش قیمت داشتند و به ترتیب با قیمت ۸ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و ۵ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان معامله شدند. سکه گرمی در ۲ روز گذشته با قیمت ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد و امروز نیز بدون تغییر در همین محدوده باقی ماند.

قیمت سکه روز چهارشنبه وارد کانال ۱۶ میلیون تومانی شد. از ابتدای هفته تا کنون سکه بیش از یک میلیون تومان رشد قیمت داشت. آیا این سقف تاریخی قیمت طلا و سکه محدوده جدید قیمت‌ها در بازار است؟

قیمت سکه تمام بهار آزادی وارد کانال ۱۶ میلیون تومانی شد. قیمت این قطعه از سکه در نخستین روز از هفته جاری با روند کاهشی اندک با قیمت ۱۴ میلیون و ۹۶۹ هزار تومان معامله شده بود اما در طول هفته‌جاری تا به امروز بیش از یک میلیون تومان رشد قیمت داشت.

قیمت سکهدر حالی که قیمت طلا قله‌های جدید قیمتی را فتح می‌کند و از بازار سقف‌شکن دلار در داخل کشور تاثیر می‌گیرد قیمت انس جهانی دیروز و امروز هم روند افزایشی داشت. در حال حاضر قیمت هر انس طلا ۱,۶۵۵٫۰۳ دلار است و طی دو روز گذشته ۲۸ دلار رشد قیمت داشته است.

با رشد قیمت دلار قیمت طلا و سکه نیز محدوده‌های قیمتی جدیدی را تجربه کرده است. قیمت‌ سکه هم اکنون در بالاترین قیمت تاریخی خود قرار دارد و به نظر می‌رسد اخبار نامساعدی که در روزهای اخیر از کشورهای همسایه و جامعه بین‌المللی می‌شنویم بیش از پیش بر بازارهای مالی اثر گذاشته است.

طی روزهای گذشته خروج سرمایه‌ای که از بورس به سوی بازار ارز و طلا و سکه سرازیر شد اثر بسیاری بر رشد این بازارها داشت. باید دید کاهش قیمت کالاهای سرمایه‌ای نظیر طلا در روزهای آینده با توجه به مهار قیمت دلار، شدنی است و آیا نهادهای تصمیم‌گیر برنامه‌ای برای کاهش التهابات بازار دارند؟

روز چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱ قیمت سکه امامی با حدود ۴۰۰ هزار تومان رشد قیمت در حدود ۱۶ میلیون و ۵۶ هزار تومان رسید. سکه طرح قدیم وارد کانال ۱۵ میلیون تومانی شد و ۳۰۰ هزار تومان رشد قیمت نسبت به روز سه‌شنبه داشت. این قطعه از سکه در ابتدای هفته در پله‌های آخر محدوده ۱۳ میلیون تومانی در نوسان بود.

نیم‌سکه و ربع‌سکه هر کدام با ۱۵۰ هزار تومان رشد قیمت به ترتیب ۸ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان و ۵ میلیون و ۵۵۰ هزار تومان در بازار معامله شدند. سکه گرمی اما کمترین رشد قیمت را در خانواده خود داشت و با حدود ۱۵ هزار تومان افزایش به قیمت ۳ میلیون و ۱۶۵ هزار تومان رسید.

امروز با وجود رشد قیمت سکه اما حباب آن روند کاهشی داشت. حباب سکه قدیم با نزدیک به ۲۴۰ هزار تومان کاهش قیمت به حدود یک میلیون و ۵۴۰ هزار تومان رسید. حباب سکه امامی نزدیک به ۱۶۰ هزار تومان کاهش داشت و به ۲ میلیون و ۵۴۳ هزار تومان رسید. در میان تمام قطعات سکه تنها حباب نیم سکه ۱۵ هزار تومان رشد داشت و به نزدیک ۲ میلیون و ۱۷۰ هزار تومان رسید.

هر مثقال طلا با افزایش حدودی ۱۴۰ هزار تومانی وارد کانال ۶ میلیون تومانی شد. هر گرم طلا ۳۲۸ هزار تومان افزایش قیمت داشت و به یک میلیون و ۴۰۷ هزار تومان رسید. قیمت‌ها در لحظه نگارش این گزارش با نوسان حدودی ۱۰ هزار تومانی همراه بود اما کانال‌های ذکر شده برای انواع سکه تغییری نکرد.

احتمال انس ۱۶۹۰ دلاری برای هفته آینده

مجتبی دیبا، کارشناس بازارهای مالی درباره رشد قیمت طلا و سکه به تجارت‌نیوز می‌گوید: غالب تصمیم‌گیری برای بازار طلا از سوی دلار است و این موضوع به طور سنتی در بازار طلا تاثیر‌گذار است.

او با اشاره به این‌که در قیمت انس جهانی طلا شاهد حرکات شارپی طی هفته‌های گذشته نبودیم درباره قیمت طلا در هفته‌ آینده می‌‌گوید: بر اساس ‌پیش‌بینی‌های صورت گرفته احتمال این‌که در هفته آینده قیمت انس جهانی طلا به ۱۶۹۰ دلار برسد وجود دارد اما درباره قیمت دلار باید دید چه اتفاقی رخ می‌دهد.

اگر  محدوده ۳۳ هزار تومان برای قیمت دلار در هفته آینده حفظ شود رشد بازار طلا را شاهد خواهیم بود. بنابراین دو عامل افزایش قیمت انس بالای ۱۶۸۵ و حفظ عدد ۳۳ هزار تومان برای دلار می‌تواند طلای داخلی را با ریتم صعودی همراه سازد.

اتحادیه طلا و جواهر تهران قیمت سکه و طلا در بازار امروز ۱۴۰۱/۸/۸ را به شرح جدول ذیل اعلام کرد:

سکه امامی با  قیمت ۱۵۰/۱۸۰/۰۰۰به فروش رسید. این قیمت در مقایسه با روز گذشته۱۵۰/۰۰۰ ریال افزایش داشت.

قیمت سکهنیم سکه نیز در بازار امروز به قیمت ۸۲/۳۰۰/۰۰۰ ریال به فروش رسید.

ربع سکه نیز در بازار امروز با قیمت۵۲/۲۰۰/۰۰۰ ریال معامله شد و سکه گرمی نیز در بازار در محدوده۳۱/۰۰۰/۰۰۰به فروش رسید.

گفتنی است در بازار هر گرم طلای ۱۸ عیار با قیمت ۱۳/۴۹۲/۰۰۰ ریال، طلای ۲۴ عیار با قیمت۱۸/۰۱۴/۰۰۰ ریال و هر مثقال طلا با قیمت ۵۸/۴۹۰/۰۰۰ ریال به فروش رفت.

اسکناس آمریکایی ۲ روز است که مسیر سراشیبی را در پیش گرفته و به دنبال آن قیمت طلا نیز کاهشی شده است. هنوز مشخص نیست این روند نزولی تا چه محدوده‌ای ادامه‌دار خواهد شد اما سکه امامی در کانال ۱۴ و ۱۵ میلیون تومان نوسان دارد.

در وضعیت نزولی اونس طلا، سکه بازان امیدوارند که دلار روند افزایشی سریع تری بگیرد و این ارز وارد کانال ۳۰ هزار تومان شود. به باور برخی فعالان بدون صعود دلار به کانال بالاتر، افت سکه ادامه خواهد یافت.

تحلیل گران فنی باور دارند در صورتی که سکه محدوده حمایتی ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزارتومان را از دست بدهد، احتمال افت تا محدوده ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان وجود خواهد داشت.

سکه امامی کانال ۱۳ میلیون تومانی را از دست داد و وارد کانال ۱۲ میلیون تومانی شد. دیشب در بازار پشت خطی، فلز گران بهای داخلی تا محدوده ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان افت کرد و این موضوع موجب شد که انتظارات نزولی در بازار سکه تقویت شود.

به نظر می رسد، سکه بازان تحت تاثیر شوک نزولی دلار قرار گرفتند و سعی کردند به سرعت دارایی خود را تبدیل به ریال کنند. تلاش برای فروش در بازار فلز گران بهای داخلی به اندازه ای زیاد بود که حباب سکه نیز مرز ۱۰ درصدی را از دست داد و وارد کانال ۸ درصدی بود.

حدود ساعت ۹ شب گذشته، ارزش ذاتی فلز گران بهای داخلی در حدود ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بود که فاصله یک میلیون تومانی با قیمت بازار داشت. با توجه به روند نزولی دلار و حباب ۸.۶ درصدی در بازار سکه می توان گفت که هم چنان احتمال افت فلز گران بهای داخلی وجود دارد.

به گفته این مقام صنفی، حباب سکه این روز‌ها به دلیل کاهش تقاضا و اینکه افراد فروشنده هستند و تقاضای خرید در بازار نیست، ۲۰۰ هزار تومان در هفته جاری کاهش یافت، ولی همچنان حباب سکه حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

کشتی آرای بیان کرد: کاهش ۸۱۰ تومانی نرخ ارز و افت ۴۲ دلاری بهای جهانی طلا موجب شد قیمت انواع سکه و طلا در بازار سیر نزولی داشته باشد.

وی اظهار داشت: شرایط موجود به‌گونه‌ای است که با توجه به سیر نزولی قیمت‌ها خریدار در بازار به شدت کاهش یافته است و معاملات کم شده و تقاضا بسیار پایین آمده، اما عرضه زیاد شده و این امر به کاهش بیشتر قیمت‌ها کمک کرده است.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: پیش‌بینی می‌شود هفته آینده با توجه به روند مثبت مذاکرات برجام در یکی دو رو آینده کاهش قیمت‌ها ادامه خواهد داشت.

برخی از تحلیلگران فنی بازار سکه معتقدند در شرایط فعلی شرط مهم‌ برای صعود سکه افزایش قیمت دلار و عبور آن از مرز مقاومتی است.

 سکه بازان روز گذشته توانستند فلز زرد رنگ داخلی را به بالای کانال ۱۴ میلیون تومان برسانند.