روزنامه خراسان در یادداشتی به حوادث اخیر پرداخت و نوشت: اینک وقت آن فرارسیده که در مواجهه با این مسئله و رفع آن به نحوی که کمترین آسیب متوجه جامعه و ساختار‌های دینی و فرهنگی آن شود، طرحی نو دراندازیم و نیازمند بازنگری در بسیاری از نگاه‌ها و شیوه‌هایی هستیم که از آن‌ها تاکنون کم آسیب ندیده‌ایم.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

با توجه به شرایط و التهاباتی که از ماه‌ها قبل در کشور پدید آمد که یکی از ترکش‌های آن تمسک برخی افراد به رفتار‌های هنجارشکن و غیرقانونی و کشف حجاب بود، احتمالا بروز اتفاقات و کشمکش‌هایی از قبیل ماجرای اخیر و تاسف‌برانگیز ماست‌پاشی و برخورد‌های غیرمنطقی با این موضوع، قابل انتظار است.

هر آن چه این ایام درباره «حجاب» و مواجهه با مسئله کشف حجاب در جامعه شامل سخنرانی، اظهارنظر، رفتار و اقدام چه مثبت و چه منفی پدید آید، مورد توجه مردم و به ویژه کاربران در فضای مجازی قرار می‌گیرد. یکی از این موارد که در ایام نوروز مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت و برخی آن را یک اقدام تحسین برانگیز خواندند، قدردانی حراست مجموعه باغ ارم شیراز از رعایت کنندگان حجاب و تذکر مودبانه و متین به بازدیدکنندگان بدحجاب این باغ بود که با واکنش همراه شد؛ البته برخی همین را هم برنتافتند و به آن انتقاد کردند که به نظر می‌رسد این انتقاد‌ها چندان منطقی نبود.

به هر روی در این ایام، حجم اعتراض‌ها در برخی تریبون‌ها به مسئله کشف حجاب افزایش یافت به طوری که وزارت کشور نیز در این باره بیانیه‌ای صادر کرد.

اما چالش‌های کشف حجاب در این روز‌ها به همین جا ختم نشد و چه بسا انتشار فیلم دوربین یک فروشگاه از ماست‌پاشی روی دو زن، مجدد موضوع حجاب، امر به معروف و نهی از منکر و پدیده برخورد‌های نامناسب در نهی از منکر را داغ کرد و بسیاری را به واکنش واداشت.

آن چه امروز درباره مسئله کشف حجاب در جامعه با آن روبه رو هستیم، به گواه بسیاری از کارشناسان و دلسوزان، اینک وقت آن فرارسیده که در مواجهه با این مسئله و رفع آن به نحوی که کمترین آسیب متوجه جامعه و ساختار‌های دینی و فرهنگی آن شود، طرحی نو دراندازیم و نیازمند بازنگری در بسیاری از نگاه‌ها و شیوه‌هایی هستیم که از آن‌ها تاکنون کم آسیب ندیده‌ایم.