رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه از نامه محرمانه به رییس جمهور در موضوع حجاب و عفاف خبر داد.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه در اولین گردهمایی مجازی ائمه جمعه کشور که با موضوع عفاف و حجاب برگزار شد، با قدردانی از مجاهدت و تلاش ائمه جمعه در عرصه‌های فرهنگی، بصیرتی و تربیتی در سال گذشته، با اشاره به مباحثات و هم‌اندیشی‌های سال گذشته و خروجی حاصل از آخرین اجلاس نمایندگان ولی فقیه در سال 1401، از جمع‌بندی نهایی آنها در قالب نامه‌ای تبیینی، تفصیلی و انتقادی در ارتباط با وضعیت عفاف و حجاب به رییس جمهور خبر داد که به صورت محرمانه برای وی ارسال شده است.

  وی در عین حال، از اعلام موضع صریح و صحیح دولت که از سوی رئیس جمهور و وزارت کشور انجام شد قدردانی کرد.

وی گفت: ارکان مرتبط نظام برای ترویج الگوی زیست عفیفانه، دغدغه‌مند و مشغول فعالیت هستند، اما در عین حال دشمن می‌خواهد این موضوع را به عاملی برای دو قطبی سازی میان مردم و ایجاد اختلاف در میان نیروهای انقلابی تبدیل کند و این بر عهده ائمه جمعه است که در مسیر پرچالش پیش رو، از تشتت در جبهه انقلاب جلوگیری کنند.

حاج علی اکبری با تأکید بر اهمیت و ضرورت ادامه فعالیت مؤثر، اقدامات ایجابی، قرارگاهی، مردمی و میدانی ائمه جمعه در حوزه حجاب و عفاف و همچنین تسری ایده‌ها و تجربیات موفق در این زمینه، به سایر پایگاه‌های نمازجمعه تصریح کرد: از اقدامات خلاف قانون و اخلاق به اسم نهی از منکر باید برائت بجوییم و بر امر تقویت وحدت اجتماعی باید اهتمام داشته باشیم.

وی ادامه داد: صبر راهبردی نظام در برابر هنجارشکنان نشان داد که طراحان و صحنه‌گردانان، به کشف حجاب قانع نیستند و بنا دارند به سرعت به سمت هنجارشکنی بیشتر حرکت کنند. دشمن تلاش دارد که یک موضوع فرهنگی را به اجتماعی و بعد به چالش سیاسی و در نهایت به چالش امنیتی مبدل نماید. اما در این میان، شبکه امامت جمعه باید مواجهه پخته و عمیق داشته باشد و ضمن پرهیز از انفعال، از سطحی‌نگری و مواجهه احساسی باید خودداری نماید.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه تأکید کرد: دشمن می‌خواهد جبهه انقلاب را به خطای محاسباتی دچار نماید که نتیجه آن، می‌تواند انفعال خطرناک در برابر اباحه‌گری، یا بزرگنمایی و تعمیم فراتر از واقعیت رفتار اقلیتی هنجارشکن، به‌گونه‌ای باشد که گویی کلیت این نظام مقدس، مردمی و مقتدر در معرض مخاطره قرار گرفته است. این همان طرح فریبی است که در ایام اغتشاشات به پشتوانه فضای مجازی و رسانه‌ای اجرا کردند.

حاج علی اکبری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ما مکلف هستیم با منطق امام عالیقدرمان که جلوه‌ای از آن در دیدار سال گذشته ائمه جمعه با ایشان استماع شد و بر اساس مبانی مکتب شهید سلیمانی با این چالش مواجه شویم و تهدیدها را به فرصت مبدل کنیم. برخی از مصادیق فرصت‌های قابل استحصال از این تهدید که عبارتند از درک عظمت نعمت حجاب، نگاه دوباره و روزآمد به هویت زن مسلمان، کشف نقاط ضعف خودمان و جبهه انقلاب در حوزه‌های فرهنگی، تربیتی، رسانه‌ای و ساختاری، ناکارآمدی در آرایش قرارگاهی، شناخت ترفندها و نقاط قوت دشمن که می‌تواند در استحکام بیش از پیش نظام در برابر جنگ ترکیبی جبهه معاند نقش اساسی ایفا نماید.