تیم ملی زنان ایران ظهر امروز نخستین دیدار حساس خودش را در مرحله مقدماتی صعود به المپیک پاریس در برابر میانمار انجام خواهد داد.

تقابل ایران و میانمار در بدترین هوای ممکن!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش “ورزش سه” کمتر از ۲ ساعت دیگر به وقت ایران، یعنی درست از ساعت ۱۲:۳۰ دیدار ایران و میانمار که از رقابت‌های مرحله مقدماتی برای صعود به المپیک پاریس است برگزار خواهد شد.

تنها ۲ گام محکم برای صعود به جمع ۱۲ تیم برتر!

ایران، میانمار، بنگلادش و مالدیو چهار تیم حاضر در گروه B مسابقات بودند که البته بعد از انصراف مالدیو و بنگلادش از حضور در این رقابت‌ها، تقابل ایران و میانمار حساس‌تر از پیش شد. چراکه نتیجه دو دیدار رفت و برگشت این دو تیم، تعیین کننده صعود یکی از دو تیم به دور بعد خواهد بود و در واقع صدرنشین این گروه به جمع ۱۲ تیم برتر آسیا صعود خواهد کرد تا در دور دوم مرحله مقدماتی که در آبان ماه برگزار خواهد شد به مصاف حریفان خود برود.

تقابل سخت در دمای ۳۷ درجه و رطوبت ۷۰ درصدی!

کشور میانمار از جنوب و جنوب غربی با دریای آندامان همسایه است. شهر یانگون که بزرگ‌ترین شهر این کشور است و میزبان ملی پوشان ایرانی در این مسابقات است نیز یک شهر ساحلی با دمای بالا و هوای کاملا شرجی است که همین موضوع، کار را برای شاگردان آزمون سخت خواهد کرد. پیش از این قرار بود این دیدار از ساعت ۱۸ به وقت محلی برگزار شود اما با تصمیم AFC ساعت برگزاری این دیدار با تغییر مواجه شد و در نهایت قرار شد این دیدار از ساعت ۱۶ به وقت محلی (۱۲:۳۰ به وقت تهران) برگزار شود. بررسی‌ها نشان می‌دهد در ساعت برگزاری این دیدار، هوای شهر یانگون بیش از ۳۷ درجه خواهد بود و رطوبت هوا نیز بین ۷۰ تا ۸۰ درصد قرار خواهد داشت.

آزمون: میانمار از نظر سرعتی برتر از ماست

مریم آزمون سرمربی تیم ملی زنان ایران در گفت ‌گویی که صبح امروز با خبرنگار “ورزش سه” انجام داد در خصوص شناختی که نسبت به تیم میانمار پیدا کرده است گفت: این تیم از نظر سرعتی از ما بهتر است که می‌توان گفت علت آن همین شرایط آب و هوایی در این کشور است.

او ادامه داد: من در این مدت سعی کردم ویدیو بازی‌های اخیر آن‌ها را تماشا کنم و متوجه شدم که این تیم در ضد حملات قدرت بالایی دارد. آن‌ها جهت منطقه بازی را به خوبی تغییر می‌دهند و تیمی با تاکتیک پذیری بالا هستند که اغلب کارهای ترکیبی آن‌ها با بازیکنان شماره ۷،۲ و ۱۰ این تیم انجام می‌شود.

آزمون در پایان گفت: با توجه به عدم تشکیل به موقع اردوی تیم ملی و فرصت کمی که در اختیار داشتیم، همه چیز به نفع میانمار پیش رفت اما ما هم تمام تلاشمان را برای کسب پیروزی خواهیم کرد.