معاون اول قوه قضاییه گفت: مسئولان اجرایی قرارگاه اجرای فرامین مقام معظم رهبری در قوه قضاییه اقدامات عملیاتی و بررسی شده در این قرارگاه را باید تشریح کنند.

پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

معاون اول قوه قضاییه گفت: مسئولان اجرایی قرارگاه اجرای فرامین مقام معظم رهبری در قوه قضاییه اقدامات عملیاتی و بررسی شده در این قرارگاه را باید تشریح کنند.

 امروز جلسه قرارگاه پیگیری فرامین مقام معظم رهبری در قوه قضاییه، با حضور معاون اول قوه قضاییه و سایر مقامات عالی دستگاه قضا برگزار شد.

حجت السلام والمسلمین محمد مصدق در این جلسه بیان کرد: یکی از لیالی قدر را پشت سر گذاشتیم و در آستانه شب‌های قدر آتی هستیم و امیدواریم تا با توسل به این ایام بتوانیم آنچه را که بهترین است را برای مردم به ارمغان بیاوریم و در خدمت گذاری مردم باشیم.

وی با بیان اینکه توقع و انتظار از این‌ جلسه به عنوان قرارگاه عملیاتی بسیار زیاد است، گفت: توقع رئیس محترم  قوه قضاییه از این  قرارگاه بسیار زیاد است و بر خروجی این‌ قرارگاه متمرکز شده و مصوبات جلسات این قرارگاه باید تماما عملیاتی شوند.

معاون اول قوه قضاییه افزود: همانگونه که رییس قوه قضاییه تاکید و مطالبه می کنند، مصوبات و تصمیمات قرار گاه باید ملموس و عینی وباعث تغییر و تحول در کار دستگاه قضایی شود.

حجت الاسلام والمسلمین مصدق تصریح کرد: به دنبال ماندن گزارش ها در کاغذ و تنظیم کتاب و کتابچه نیستیم، بلکه به دنبال خروجی جلسات برگزاری شده در قرارگاه اجرای فرامین مقام معظم رهبری در قوه قضاییه و اقدامات انجام شده در خصوص بیانات ایشان هستیم.

وی افزود: به عنوان مثال در خصوص مفاسد اقتصادی باید بیاییم و گزارش عملکرد دهیم که واقعا چه کارهایی انجام شده است.

معاون اول قوه قضاییه مسئولان اجرایی قرارگاه اجرای فرامین مقام معظم رهبری در قوه قضاییه را مکلف کرد تا ۴۵ روز آینده اقدامات عملیاتی و مورد بررسی شده در این قرارگاه را به طور مستند گزارش کنند.

در ادامه جلسه در خصوص اقدامات انجام شده قرارگاه اجرای فرامین مقام معظم رهبری در قوه قضاییه توسط حاضران جلسه بحث و تبادل گفت‌وگو انجام شد.

در این جلسه جزئیات و روند اجرایی طرح نشان قضایی و کادرسازی و جانشین پروری  در قوه‌ قضاییه توسط اعظمی، قائم مقام معاونت راهبردی قوه قضاییه مطرح شد که حاضران در جلسه در این خصوص اقدام به بحث و تبادل نظر کرده و پیشنهادات و نظرات خود را در رابطه با این طرح بیان کردند.

همچنین فرآیند برگزاری آزمون عمومی و فراگیر و توانمندسازی برگزاری دوره‌های مدیریتی در دستگاه قضا دیگر موضوع مورد بحث حاضران در جلسه بود که در این رابطه نیز اعضای نشست نظرات و پیشنهادها و نظرات  تخصصی خود را بیان کردند.