مدیران باشگاه استقلال با افزایش مبلغ رهن ورزشگاه مرغوب کار وام جدید را از بانک شهر دریافت کردند.

ورزشگاه مرغوب کار در رهن طلب است را ما چونی!
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

به گزارش "ورزش سه" بزرگ‌ترین بدهی تاریخ باشگاه استقلال سرانجام با دریافت وام توسط مدیران این باشگاه و انتقال مستقیم توسط بانک شهر پرداخت خواهد تا به این ترتیب این تیم یکی از تندترین پیچ‌های پیش روی خود را بالاخره رد کند.

هرچند عدم پرداخت این مبلغ تا موعد مقرر زمینه‌ساز حذف آبی‌ها از آسیا شد اما در نهایت پرداخت این دیون بر عهده باشگاه بود که سرانجام عملی شد.

اما جزئیات حل این بحران هم در نوع خود جالب است. پس از مراجعه حجت کریمی، سرپرست باشگاه استقلال به همراه جعفر سمیعی، سخنگوی این باشگاه، به وزارت ورزش و جلسه با حمید سجادی، وزیر ورزش تلفنی از چند نهاد و ارگان و بانک در این خصوص درخواست همکاری می کند که در نهایت با موافقت مهدی احمدی، مدیرعامل بانک شهر، قرار بر مراجعه مدیران باشگاه استقلال به بانک شهر و برگزاری جلسه با مدیر این بانک شد.

در جلسه کریمی و سمیعی با مدیرعامل بانک شهر، مدیران باشگاه استقلال با درخواست ویژه احمدی مواجه شدند. مدیرعامل بانک شهر، از مدیران باشگاه استقلال می‌خواهد به جهت پرداخت این وام، موافقت وزارت ورزش و رییس سازمان خصوصی سازی را به عنوان تضمین، جلب کنند.

شروطی که نیمی از آن در همان شب تامین شد و کریمی و سمیعی در همان شب، نامه تضمین وزیر ورزش را گرفتند.

فردای آن روز، سمیعی، سخنگو و معاون باشگاه استقلال به سازمان خصوصی سازی مراجعه و پس از دیدار با قربان زاده و معاونش، امیررحیمی، موافقت قربان زاده را هم اخذ کرد.

بلافاصله پس از آن، مدیران باشگاه استقلال نامه افزایش مبلغ رهن ورزشگاه مرغوبکار را به دفترخانه مربوطه ارسال کرده و مراحل دریافت وام تمام شد.

طبق هماهنگی های صورت گرفته، با توجه به اینکه باشگاه استقلال یک مورد مبلغ بدهی به استراماچونی را دریافت کرده اما آن را به حساب این سرمربی ایتالیایی واریز نکرده بود، این بار مستقیما پول به حساب طلبکاران استقلال واریز شد و قرار بر این است که اسناد پرداختی و تاییدیه دریافت آن از سوی طلبکاران، فردا به محض دریافت در سامانه مربوط به ای اف سی بارگذاری شود تا به این ترتیب پرونده سنگین ترین بدهی تاریخ باشگاه استقلال بسته شود.