استاد دانشگاه شهید بهشتی استفاده از راهبرد نفرت را نقطه مشترک تجددگرایی و سنت‌گرایی دانست و نمود آن را در استهزا، ایجاد ترس و اعلام خسارات‌ برشمرد و گفت: این راهبردهای مشترک در بحث عفاف و حجاب هم از سوی این نوع کفر وجود داشت.

جمیله علم‌الهدی: دشمن با القای تجددگرایی و سنت‌گرایی به مقابله با حجاب روی آورده است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

استاد دانشگاه شهید بهشتی استفاده از راهبرد نفرت را نقطه مشترک تجددگرایی و سنت‌گرایی دانست و نمود آن را در استهزا، ایجاد ترس و اعلام خسارات‌ برشمرد و گفت: این راهبردهای مشترک در بحث عفاف و حجاب هم از سوی این نوع کفر وجود داشت.

نخستین محفل بانوان قرآنی جهان اسلام «خیرات حسان» با حضور جمیله سادات علم‌‌الهدی عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی، حافظان و قاریان از ایران و چند کشور در تالار وحدت عصر پنجشنبه ۳۱ فروردین‌ماه برگزار شد. 

علم‌الهدی برگزاری این‌ نوع محفل‌ها را پاسخ به یک امر مهم دانست و بیان داشت: چند سالی است که یک سؤال مهم مطرح شده و آن این است که آیا بازگشت به دین اسلام، بازگشت به سنت کهن است؟

وی افزود: در این زمینه ۲ نوع نگاه وجود دارد و سؤال این است آیا دین همان‌ سنت است و اینکه چه نسبتی بین دین و مدرنیته برقرار است و اسلام و مدرنیسم چطور کنار یکدیگر قرار می‌گیرد؟

بسیاری تلاش کردند، نشان دهند دین و تجدد قابل جمع است

عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه پیش از این دین به عنوان سنت در نظر گرفته شده و خیلی از نمادهای استفاده شده نیز این‌ نگاه را تقویت کرده است، اظهار داشت: بسیاری تلاش کردند، نشان دهند دین و تجدد قابل جمع است. اما بهتر است در این‌ باره از خود قرآن سؤال کنیم که نسبت قرآن با سنت و تجدد چیست؟ 

وی با بیان بحث تقابل تجدد و سنت‌گرایی با دین که در قرآن کریم هم به آن پرداخته شده است، با اشاره به آیات ۲۵ سوره انعام، ۳۱ سوره انفال، ۲۴ سوره نحل و ۱۶۸ سوره صافات ابراز داشت: سنت‌گرایی هم مانند تجددگرایی با دین تقابل دارد. کفر تجددگرا و سنت‌گرا شباهت دارند که در این زمینه می‌توان به استهزا اشاره کرد. چنانکه این ۲ جریان وقتی با قرآن مواجه می‌شدند می‌گفتند؛ این «أَسَاطِیرُ الأوَّلِینَ» است و قبلاً هم گفته شده است.

دشمن با القای تجددگرایی و سنت‌گرایی به مقابله با حجاب روی آورده است

علم الهدی استفاده از راهبرد نفرت را نقطه مشترک تجددگرایی و سنت‌گرایی دانست و نمود آن را در استهزا، ایجاد ترس و اعلام خسارات‌ برشمرد و اظهار داشت: این راهبردهای مشترک در اتفاقات اخیر کشور به خصوص در بحث عفاف و حجاب هم از سوی این نوع کفر وجود داشت.

وی گفت: در مواجهه و تقابل دیگر تجددگرایی و سنت گرایی با دین، مطابق نظر قرآن کریم آن‌ها از راهبرد دیگری با عنوان مهرفروشی و اعلام مودت دروغین بهره می‌برند که این مدل راهبرد در حوادث اخیر چند ماهه هم بروز و ظهور داشت. 

این عضو هیأت علمی دانشگاه در ادامه به تشریح راهبردهای الهیات جبر و الهیات اعتباربخشی از سوی تجددگرایان و سنت‌گرایان پرداخت و تصریح کرد: چرخه‌های حذف و اضافه همواره در آفرینش انسان بوده و تا روز قیامت یک‌ مسیر تکاملی وجود دارد که به فعل الهی در جریان است. 

وی افزود: همه انسان‌ها باید نقش خود را در این جریان تعریف کنند و در قرآن نیز اقوام بر اساس عملیات ذهنی خود شناخته می‌شوند.

در پایان این مراسم، علم الهدی از قرآنی که توسط ۲۶‌ نفر از کاتبان و خوش‌نویسان در یکسال گذشته تقریر شده بود، رونمایی کرد. همچنین با حضور او، از زنان فعال و جهادگر قرآنی کشورهای مختلف اسلامی در حوزه حفظ، قرائت و پژوهش‌های قرآنی تجلیل و قدردانی شد.