یک مقام امنیتی رژیم صهیونیستی با بیان اینکه روابط ایران و روسیه برای تل‌آویو بسیار نگران‌کننده است، می‌گوید که این رژیم با روسیه در حال گفت‌و‌گو در این خصوص است.

مقام امنیتی تل‌آویو: روابط ایران و روسیه برای ما بسیار نگران‌کننده است
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

یک مقام امنیتی رژیم صهیونیستی با بیان اینکه روابط ایران و روسیه برای تل‌آویو بسیار نگران‌کننده است، می‌گوید که این رژیم با روسیه در حال گفت‌و‌گو در این خصوص است.

«تزاچی هانگبی» رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی می‌گوید که روابط ایران و روسیه «بسیار نگران‌کننده» است و تل‌آویو تبعات این رابطه را در چند مورد می‌بیند.

رئیس شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با شبکه صهیونیستی «کان» گفت: «من معتقدم به‌رغم همگرایی ایران و [عربستان سعودی]، شرایط برای روابط با عربستان بیش از پیش مهیا است.»

بنابر گزارش شامگاه شنبه شبکه «المیادین» به نقل از کان، تزاچی هانگبی مدعی شد: «سعودی‌ها تمایل دارند مسئله یمن را پایان دهند و بهای آن مشروعیت‌بخشی به ایران است و این به ضرر ما نیست.»

هانگی در ادامه با تکرار ادعای بی‌اساس همکاری تسلیحاتی ایران و روسیه در جنگ اوکراین، افزود: «من نمی‌خواهم خیال‌پردازی کنم. روابط ایران و روسیه بسیار نگران‌کننده است و ما ابعاد این رابطه را در چند مورد می‌بینیم.»

وی همچنین بیان کرد: «ایرانی‌ها از روس‌ها خواهند خواست که قدرتشان را تقویت کنند تا به اسرائیل آسیب برسانند. ما با روس‌ها در این خصوص در حال گفت‌و‌گو هستیم.»

اظهارات تزاچی هانگبی درباره بی‌خطر بودن روابط ایران و عربستان سعودی در حالی مطرح شده است که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی اخیرا در اظهاراتی گفت که توافق ریاض و تهران مملو از خطر «بدبختی» است.

او در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌بی‌سی» بیان کرد: «فکر می‌کنم عربستان سعودی، رهبری آن، هیچ توهمی درباره این که دشمنان آن‌ها در خاورمیانه چه کسانی هستند و دوستانشان چه کسانی هستند، ندارد. کسانی که با ایران شریک می‌شوند، با بدبختی شریک می‌شوند.»