رئیس جمهور کرواسی در دیدار خداحافظی سفیر ایران بر توسعه روابط دوستانه با جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.

تأکید رئیس جمهور کرواسی بر توسعه روابط دوستانه با ایران
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

رئیس جمهور کرواسی در دیدار خداحافظی سفیر ایران بر توسعه روابط دوستانه با جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.

پرویز اسماعیلی سفیر ایران در زاگرب در پایان ماموریتش با حضور در گاخ ریاست جمهوری کرواسی با «زوران میلانوویچ» رئیس جمهور ابن کشور دیدار و خداحافظی کرد.

رئیس جمهوری کرواسی در این دیدار بر توسعه روابط دوستانه و همکاری با جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و علمی تأکید کرد.

«زوران میلانوویچ» افزود: نقش سفیر در گسترش روابط دو جانبه بسیار مهم و کلیدی است و من از توسعه مناسبات دو کشور در دوره اخیر خوشحالم.

سفیر ایران در زاگرب نیز ضمن تشکر از میزبانی صمیمانه و حمایت‌های ارزنده رئیس جمهور کرواسی و دفترش طی دوران ماموریت خود، گزارشی از آخرین وضعیت روابط ایران و کرواسی در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی ارائه داد.

پرویز اسماعیلی گفت: روابط و تماس‌های دوستانه مقامات عالی سیاسی دو کشور به صورت دائم برقرار بوده و بویژه پیام‌های جنابعالی به رئیس جمهور ایران در مناسبت‌های مهم ملی، نشانه اهتمام هوشمندانه شما به توسعه و تعمیق روابط سنتی و دوستانه بر مبنای خواست دو ملت، اشتراکات فرهنگی و نیز منافع ملی دو کشور است.

وی افزود: علیرغم شرایط سخت دوران کرونا و تحریم‌های ظالمانه، طی این دوره، تجارت غیر نفتی ایران و کرواسی بیش از سه برابر افزایش یافته است که همچنان ظرفیت فراوانی برای چند برابر شدن آن حتی در کوتاه مدت وجود دارد.

اسماعیلی ایرانیان مقیم را «بهترین شهروندان کرواسی و در عین حال سفیران شایسته ایران» خواند و گفت: هموطنان ایرانی مقیم کرواسی در جایگاه‌های مهمی چون نظام سلامت، دانشگاه‌ها و بخش‌های اقتصادی و فرهنگی کرواسی فعال هستند.

مسائل مهم دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی نیز در این دیدار مورد تبادل نظر قرار گرفت.