هم‌زمان با روز معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

رهبر انقلاب: کرونا به کار آموزش کشور ضربه زد
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

هم‌زمان با روز معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

هم‌زمان با سالروز شهادت شهید مطهری و  روز معلّم، جمعی از معلمان و فرهنگیان سراسر کشور صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

گزیده بیانات در دیدار  معلمان به این شرح است:

باید هویت ایرانی و اسلامی و شخصیت ملی را در کودکان کشور زنده کنیم.

 مساله زبان، ملیت و پرچم از مسائل اساسی و مهم است.

دانش آموز باید به ایرانی بودن خود افتخار کند که افتخار هم دارد.

متن کامل بیانات رهبری متعاقبا ارسال خواهد شد.

شهید مطهری به معنای واقعی کلمه یک معلم بود

یاد شهید عزیزمان مرحوم آیت‌الله مطهری را گرامی میدارم که به معنای واقعی کلمه یک معلم بود. همه‌ آن خصوصیاتی که ما در معلمین مدارسمان یا مدرسین دانشگاههای‌مان انتظار داریم، در این مرد وجود داشت. علم داشت، تعهد داشت، دقت داشت، پیگیری داشت، نظم و انضباط در کار داشت. بحمداللّه شهادت او هم برکاتی برای کشور داشت. خود ایشان که خب به مقامات عالی رسید و آثار ایشان در اثر این شهادت در دل جامعه جا باز کرد و من توصیه می‌کنم نوشته‌های ایشان و تنظیم شده‌های سخنرانی‌های ایشان را حتماً به خصوص معلمین، این‌ها را نگاه کنند، بخوانند.

سپاسگزاری رهبر انقلاب از مجاهدت جامعه معلمان کشور

رهبر انقلاب هم‌اکنون در دیدار معلمان: اولین مطلبی که در باب معلم باید بنده امروز عرض بکنم، سپاس از جامعه‌ی معلمان است؛ این سربازان گمنام نظام اسلامی و اسلام و مسلمین که در اطراف کشور در دورترین نقاط کشور بی‌سروصدا مشغول کارند، مشغول مجاهدتند. با سختی‌ها، با مشکلات فراوان دارند کار میکنند. درواقع فرزندان ملّت را این جامعه‌ی معلّمین دارند تربیت میکنند و آنها را برای آینده‌ی روشنی آماده میکنند. معلّم در واقع معمار آینده‌ی کشور است. امروز شما دارید فردای کشور را میسازید.

معلم، شاگرد را مثل فرزند خودش بداند

معلم شاگرد را مثل فرزند خودش بداند. شما در مورد پسر خودتان، دختر خودتان چه آرزوهایی دارید؟ نمیخواهید خوشبخت باشد؟ نمی‌خواهید سربلند باشد؟ نمی‌خواهید عاقل باشد؟ نمی‌خواهید با سواد باشد؟ نمی‌خواهید رفتار او احترام‌برانگیز باشد در جوامع، در خانواده‌ها؟ انسان راجع به بچه‌اش این چیزها را می‌خواهد. عین همین‌ها را از این شاگردتان هم بخواهید. در خلال درس با رفتار، با کردار، با بیان، ایمان را، صلاح را، صلاحیت‌های انسانی را در این شاگرد پرورش بدهید فرض کنید فرزند خودتان است.

 کرونا به کار آموزش کشور ضربه زد

این قضیه‌ کرونا و این آموزش مجازی و آموزش از راه دور ضربه زد واقعاً؛ یعنی اختلال ایجاد کرد در کار آموزش کشور. ممکن است که ما بگوییم با فضای مجازی و رتباط ویدئویی و امثال اینها میشود درس را تعلیم داد اما شاگرد، دانش‌آموز غیر از یادگیری و شنیدن درس احتیاج به حضور در فضای آموزشی دارد. احتیاج دارد به اینکه بین همسالان خود، همسانان خود حضور داشته باشد این هم‌افزایی ایجاد میکند، این خیلی مهم است. سعی باید بشود که دانش‌آموز در مدرسه حضور پیدا بکند. مدرسه موضوعیّت دارد.

متن کامل بیانات رهبری متعاقبا ارسال خواهد شد.