باکو در دام صهیونیست ها
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

تنش‌ها میان ایران و جمهوری‌ آذربایجان به اوج خود در دو سال گذشته رسیده است. باکو در این مدت بر تخریب روابطش با ایران پافشاری می‌کند و مایل به ادامه روابط دیپلماتیک با ایران نیست و نسبت به رفتار‌های مسالمت‌جویانه طرف ایرانی بی‌اعتناست. اتفاقی که کارشناسان ریشه آن را در درهم‌تنیدگی روابط آذربایجان و رژیم صهیونیستی می‌دانند اما باکو آن را تکذیب می‌کرد. حال با طرح ویژه نمایندگان مجلس رژیم صهیونیستی «کنست» با همراهی الی کوهن، وزیر خارجه این رژیم، با ادعا‌های واهی تجزیه ایران، پشت‌پرده رفتار‌های تنش‌آلود و خصمانه باکو علیه ایران را آشکار می‌سازد که چطور رژیم باکو، بازیچه اهداف رژیم موقت صهیونیستی و توطئه‌های غرب شده است. بدیهی است خیال خام صهیونیست‌ها برای ایران، خواب پریشانی است که هرگز تعبیر نمی‌شود و امروز به اعتراف نخست‌وزیر منزوی رژیم موقت، اراضی اشغالی از سمت سوریه، لبنان، غزه و کرانه باختری مورد محاصره قرار گرفته است و این پروپاگاندا‌های رسانه‌ای صهیونیست‌ها صرفا مصرف داخلی برای خودنمایی در برابر قدرت مقاومت دارد. همچنانکه روز گذشته در خبر‌ها آمد ۲۵ نماینده از مجموع ۳۲ نماینده کنست رژیم اسرائیل، امضای خود را از پای این طرح پس گرفته‌اند. ایجاد جنگ‌های قومیتی و فرقه‌ای در منطقه و تجزیه آن‌ها، همواره یکی از راهبرد‌های دکترین سیاست خارجی غرب و رژیم موقت در قبال منطقه غرب آسیا بوده است. در این میان، رژیم موقت صهیونیستی به دلیل آنکه ابزار آمریکا در غرب آسیاست، ناگزیر به همراهی از این راهبرد است که به نظر، خود فهمیده اند سرابی بیش نیست. این در حالی است که رژیم اشغالگر قدس، خود فاقد عمق استراتژیک و مساحت بوده، از این رو به دنبال تغییرات ژئوپلیتیکی در منطقه است. این رژیم یکی از حامیان و تحریک‌کنندگان جدایی منطقه اقلیم کردستان از عراق بود.  غرب به رهبری آمریکا از سال ۲۰۰۳ و بعد از حمله به کشور عراق، درصدد تجزیه و تقسیم‌بندی آن به سه منطقه جداگانه بود تا این الگو را برای دیگر کشور‌های بزرگ و دارای قومیت‌های گوناگون تسری دهد، ولی‌ایستادگی جریان مقاومت، نقشه آن‌ها را نقش بر آب کرد. لیبی در پی جنگ سال ۲۰۱۱ به سه بخش تقسیم شد ولی امروز یک کشور شکست‌خورده و عاری از یک دولت مستقل مرکزی بوده و دچار جنگ‌های قبیله‌ای است.  

سودان نیز نمونه دیگر این راهبرد غرب و رژیم صهیونیستی است که از روزی که به محل رفت‌وآمد صهیونیست‌ها تبدیل شد، درگیر جنگ‌های خانمان‌سوز داخلی است و به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شده است.

توطئه شوم غرب و رژیم موقت با هدف جلوگیری از اتحاد مسلمانان در برابر غرب و رژیم صهیونیستی پی‌ریزی شده است و با تاکتیک‌های مختلف نظیر درگیری‌های قومیتی و مذهبی- شیعه و سنی- و تشکیل گروه‌های تروریستی نظیر داعش، درصدد جلوگیری از اعمال اراده کشور‌های مسلمان بر سرنوشت خودشان و منطقه و مطیع ساختن آنان است.

در این میان بار‌ها شاهد توطئه و فشار‌های خارجی برای تجزیه و جنگ‌های قومی و مذهبی در ایران بودیم که نمونه آخر آن، اغتشاشات ۱۴۰۱ است که شاهد بودیم چگونه غرب با تمام توان رسانه‌ای خود و با پنهان شدن پشت شعار‌ها و تابلو‌های فریبنده، با ایجاد و حمایت از اغتشاش، آشوب و اقدامات تروریستی، رؤیای تجزیه ایران را در سر می‌پروراند، خوابی که تاکنون با تدبیر‌های رهبر فرزانه انقلاب و روشن‌بینی مردم تعبیر نشده است و نخواهد شد. | منبع: صبح نو