برخلاف ادعای برخی رسانه‌های اصلاح‌طلب محمدباقر قالیباف در همان سال96 و پس از اتهام‌زنی‌های جهانگیری در مناظره شکایت خود را ثبت کرده بود.

قالیباف چه زمانی از جهانگیری شکایت کرد؟
پایگاه خبری تحلیلی مثلث آنلاین:

گروه سیاست مثلث‌آنلاین: قالیباف علیه جهانگیری شکایت کرده است؛ به دلیل آنچه معاون اول دولت یازدهم و دوازدهم در مناظره انتخاباتی سال96 علیه محمدباقر قالیباف مطرح کرد. او که به عنوان نامزد پوششی حسن روحانی وارد انتخابات شده بود، می‌کوشید با مطرح‌کردن هر سخنی علیه دیگران از جمله قالیباف فضا را آنقدر ملتهب کند که هیچ نقدی به عملکرد دولت متبوعش شنیده نشود. قالیباف همان سال از جهانگیری شکایت کرد اما به دلایلی فراقانونی رسیدگی به اتهامات جهانگیری آن طور که انتظار می‌رفت پیگیری نشد تا آنکه در مقطع کنونی قرار جلب به دادرسی با اتهامات افترا و نشر اکاذیب از سوی قوه قضائیه صادر شد.

جهانگیری در آن مناظره قالیباف را به اختلاس، تصرف غیرقانونی در اموال دولتی و سوءاستفاده مالی و اِعمال نفوذ بر خلاف قوانین متهم کرد که هیچگاه هم بر ادعاهایش سندی ارائه نکرد؛ نه به قوه قضائیه و نه به رسانه و افکار عمومی زیرا او آنها را می‌گفت تا برای روحانی رأی جمع کند.

در پی مطرح‌شدن شکایت قالیباف علیه جهانگیری محمد سعید احدیان، دستیار سیاسی و رسانه‌ای رئیس مجلس در مطلبی در صفحه توئیتر خود نوشت: «خبر می‌زنند قالیباف بعد از پنج سال تازه پارسال برای مناظره سال۹۶ از جهانگیری شکایت کرد؛ اما ماجرا چیست؟ دکتر قالیباف همان سال۹۶ به دلیل دروغ‌های آقای جهانگیری از او شکایت کرد اگر قوه قضاییه وقت همان زمان به این شکایت رسیدگی می‌کرد باعث بازدارندگی از دروغ‌گویی در مناظرات می‌شد. در نهایت اسفند پارسال در دادسرا قرار مجرمیت صادر و سپس پیغام‌ها برای گرفتن رضایت شروع شد که تنها شرط آقای قالیباف پذیرش رسمی اشتباه بود. در همین حال که آقایان پیگیر رضایت هستند، تیم رسانه‌ای‌شان شروع به عملیات روانی برای تأثیرگذاری بر رأی دادگاه کرده است. برخی رسانه ها با انتشار مطلبی مدعی شده بودند که محمد باقر قالیباف، رییس مجلس از اسحاق جهانگیری معاون اول دولت حسن روحانی به دادگاه شکایت کرده است. دلیل شکایت هم مربوط به مناظره‌های دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سال ۹۶ بیان شده است».

احدیان درست می‌گوید زیرا با بررسی رسانه‌های اصلاح‌طلبان به روشنی می‌توان دریافت که آنها سعی به وارونه‌نمایی دارند؛ یعنی می‌خواهند طورری جلوه دهند که گویی قالیباف حالا و بعد از گذشت شش سال از جهانگیری شکایت کرده است؛ در صورتی که همان‌طور که بیان شد، اینگونه نیست؛ کمااینکه قالیباف در همان مقطع و یک روز بعد از مناظره، از رجوع به دستگاه قضائی سخن گفته بود: «قرار نیست در مناظرات حرف‌هایی زده شود که سندیت ندارد. آقای جهانگیری عدد و رقمی را در مناظره گفتند و حرفی زدند که دادستان کل کشور و دادستان تهران قبلا آن حرف را رد کرده و گفته بودند که این عدد و رقم وجود ندارد. با این وجود، ایشان مجددا آن عدد و رقم را تکرار کردند که طبیعتا یک تخلف آشکار و دروغ بزرگ است. عددی که آقای جهانگیری در مناظره مطرح کردند، یک حرف غیرمنطقی بود؛ ایشان نه تنها سندی ارائه ندادند، بلکه خلاف نظر دادستان کل کشور نیز صحبت کردند که طبیعتا این موضوع را پیگیری قضائی خواهم کرد».

حالا جهانگیری گویا حرفی برای گفتن ندارد و واکنشش به صدور قرار جلب دادرسی از سوی دادگاه این است: «شکایت کنند، سنگ مفت است و گنجشک هم مفت!»